marrakesh do / don'ts

30-05-2014 11:17 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Over een maandje gaan wij voor 10 dagen naar Marrakech.

We hebben een all inclusive hotel geboekt, net buiten marrakesh. Zodat we niet altijd in de drukke stad zijn.

We willen een combinatie van relax & actieve vakantie. Wat zijn leuke activiteiten om te zien of te doen?

Het is onze eerste keer Marokko, meerdere keren in Turkije geweest. Maar we wilden eens iets anders. Hebben jullie nog andere adviezen?

Alvast bedankt!!
Ik weet niet of jullie een auto gehuurd hebben, zo niet zeker doen Marokko is zo groots zonder auto kom je nergens.

Fez, Meknes, Sidi harezem ( weet niet of dit goed geschreven is ) zijn mooi..

Misschien programma gemist van oplichters in het buitenland in Marrakesh terugkijken geven ook veel dont's

Veel plezier daar
Winkelen, winkelen en nog eens winkelen.
Voor het eerst naar Marokko en dan alleen winkelen??? Er valt zoveel te zien...

Lekker een auto huren inderdaad.
Doe een zonnebril op. Dan heb je minder snel oogcontact, en dus ook minder snel een lastige 'verkoper' aan je vast hangen.

Verder zijn de Mrajorelle tuinen een aanrader.

In veel (budget)hotels hangen advertenties van excursies. Ga je de woestijn in en kun je bijvoorbeeld een nacht in een bedoeïenentent slapen.
Waar ga je 10 dagen lang winkelen dan?
Don't: met de auto door de medina gaan;)

Do: tripje naar de Atlas en dan in de zon op het terras in een berber dorpje

Ik heb beide gedaan:/
quote:saartjuhzes schreef op vrijdag 30 mei 2014 15:04 Doe een zonnebril op. Dan heb je minder snel oogcontact, en dus ook minder snel een lastige 'verkoper' aan je vast hangen.

Verder zijn de Mrajorelle tuinen een aanrader.

In veel (budget)hotels hangen advertenties van excursies. Ga je de woestijn in en kun je bijvoorbeeld een nacht in een bedoeïenentent slapen. Jaa die tuin! Zooo mooi!! Ik wil later zelf ook zo'n tuin!
Oeh, ik plan op het moment ook een reis naar Marokko, vooral rond Marrakech. Ons plan is nu: paar dagen in nationaal park Toubkal, paar dagen in Marrakech, paar dagen voor een trip naar de woestijn + kameel rijden, paar dagen aan de kust. Dus ik ben ook op zoek naar tips!

Hebben mensen ervaring met deze plek?: http://www.kasbahtoubkal.com/ Wat vond je er van?

Hebben mensen ervaring met deze woestijn trip (of een soortgelijke, tips zijn welkom) en wat vond je er van? http://www.cameltrekking.com/

We twijfelen tussen Essouira, Safi, en Oualidia voor de kust-dagen, zijn er hier mensen die ons kunnen helpen beslissen?

Sorry voor de extra vragen TO maar ze zijn voor jou vast ook nuttig!
quote:minnim schreef op 31 mei 2014 @ 04:52:

Oeh, ik plan op het moment ook een reis naar Marokko, vooral rond Marrakech. Ons plan is nu: paar dagen in nationaal park Toubkal, paar dagen in Marrakech, paar dagen voor een trip naar de woestijn + kameel rijden, paar dagen aan de kust. Dus ik ben ook op zoek naar tips!

Hebben mensen ervaring met deze plek?: http://www.kasbahtoubkal.com/ Wat vond je er van?

Hebben mensen ervaring met deze woestijn trip (of een soortgelijke, tips zijn welkom) en wat vond je er van? http://www.cameltrekking.com/

We twijfelen tussen Essouira, Safi, en Oualidia voor de kust-dagen, zijn er hier mensen die ons kunnen helpen beslissen?

Heb met een kameeltocht in Marokko wel ervaring, met de rest niet (wij zijn oa naar Rabat, Fes, Watervallen van Ouzoud, todrakloof, Marrakesh en Casablanca geweest). Ten eerste zou ik de aanrader hierboven, het tv-programma, zeker kijken (wat voor marrakesh geldt, geldt in Marokkko op meer plaatsen).

Verder: de kamelentocht (bij ons bij Erg Chebbi) heel mooie ervaring. Ga je met de bus: vraag goed waar je wordt afgezet. Vraag andere toeristen daar naar de ervaringen met tochten. Je kunt ze makkelijk daar pas boeken (wij gewoon via een hotel). Ding goed af en laat je niet zomaar overhalen tot een lange tocht. Ik weet niet hoe het de rest van het seizoen is, maar in augustus (geen aanrader, te heet natuurlijk) was het niet heel druk. Ze probeerden ons over te halen tot een middellange of lange tocht (duurder). Bij de kortste zou je maar een half uur op de kameel zitten en met honderden op 1 plek slapen. Wij zijn toch voor de korste gegaan. We zaten 1,5 uur op de dromedaris ((veel) meer dan genoeg!) en sliepen met totaal 7 mensen op 1 plaats en hebben geen andere toeristen gezien de hele weg.

Verder: neem voldoende geld mee voor overdag voor de tocht (wij gingen rond 18u weg en daarvoor was het snikheet. Veel drinken dus en redelijk duur eten, volgende hotel was half uur door de woestijn lopen).
Vond de verkopers in Marrakesh enorm opdringerig (erger dan Turkije), zou dus niet gaan om te winkelen. Wel mooie dingen te zien en leuk om vanaf een van de hoge terassen het plein in de avond vol lichtjes te zien. Vond de mensen in berberdorpen wel veel vriendelijker.
nev, bedankt voor je ervaring en de tips! Wat vond je van de todra kloof? Die trip die wij overwegen is volledig met 1 bedrijf vanaf Marrakech, dus zij rijden je, brengen je naar hotel, doen de kamelentrip, etc. En ze gaan via de Todra kloof, en dan inderdaad ook naar Erg Chebbi.

Wauw, die watervallen van Ouzoud zien er ook echt wel heel gaaf uit, wat vonden jullie daarvan? We zouden dat kunnen doen ipv bijvoorbeeld Toubkal of de kust, dus ik ben benieuwd of je het een hoogtepunt vond!

En dat tv programma zal ik zeker gaan kijken
Do's

- naar de Medina

- Jardin Majorelle

- Djema el fna (s avonds)

Don'ts:

- nieuw gedeelte vd stad (sfeerloos)
quote:Sunny81 schreef op 30 mei 2014 @ 15:00:

Voor het eerst naar Marokko en dan alleen winkelen??? Er valt zoveel te zien...

Lekker een auto huren inderdaad.Ik lees 'all inclusive hotel' en ga er dan vanuit dat TO niet al te veel spannends wil. Je moet toch weer bijtijds in je hotel zijn voor het diner dan lijkt me.
quote:minnim schreef op 31 mei 2014 @ 21:18:

nev, bedankt voor je ervaring en de tips! Wat vond je van de todra kloof? Die trip die wij overwegen is volledig met 1 bedrijf vanaf Marrakech, dus zij rijden je, brengen je naar hotel, doen de kamelentrip, etc. En ze gaan via de Todra kloof, en dan inderdaad ook naar Erg Chebbi.

Wauw, die watervallen van Ouzoud zien er ook echt wel heel gaaf uit, wat vonden jullie daarvan? We zouden dat kunnen doen ipv bijvoorbeeld Toubkal of de kust, dus ik ben benieuwd of je het een hoogtepunt vond!

En dat tv programma zal ik zeker gaan kijken Sorry voor de late reactie. Vond de waterval en de kloof beide erg mooi. Bij de waterval is het alleen vervelend dat je als vrouw niet echt kan gaan zwemmen. In het water zijn alleen mannen en wat vrouwen met hoofddoek etc (geheel bedekt) met een klein kind. Verder erg mooi en zeker een aanrader. Er zaten toen wel veel berberapen langs het pad en die kunnen brutaal zijn (eten uit je hand stelen etc).
quote:minnim schreef op 31 mei 2014 @ 21:18:

En dat tv programma zal ik zeker gaan kijken Trip klinkt trouwens goed!
We zijn er ook onlangs geweest, twee weken Pickalbatros resort..

Was een heerlijke vakantie!

Wat ik jou absoluut kan aanraden als je van natuur houdt:

Ourika, dat is een berberdorp waar jij heuvels op kunt met een adembenemende uitzicht op de Atlas.

Je hebt er overal terrasjes waar je heerlijk kunt eten of gewoon koffie/thee kunt drinken.

Ik zou het hotel vragen voor een taxi, voor 40-50 euro hebben we zo een trip gedaan. Aanrader!

http://www.youtube.com/watch?v=b-RMLRPhzKI
Oh ja, taxichauffeur heeft zich hele tijd afzijdig gehouden.

We hebben 2 uur daar gezeten en een tijdstip afgesproken.
Ik vond het heel leuk (de soukhs) maar was in die tijd dan ook op zoek naar allerlei kitcherige accessoires voor in mijn meditatiekamertje.
Nog een tip: Neem een frans woordenboek mee.

Dat vond ik echt een nadeel, iedereen sprak alleen arabisch en Frans. Beide talen spreek ik niet. Heb dus echt een woordenboek gemist :(
quote:minnim schreef op 31 mei 2014 @ 04:52:

Essouirra is een prachtig vissersdorp, maar na een uur heb je het daar wel gezien!

Ik zou voor Casablanca gaan, maar ik hou ook van de drukte
Wat fijn al die tips, echt heel erg bedankt!

Ik was al voor de lol m'n Frans aan het bijspijkeren, en nu ik weet dat we naar Marokko gaan heb ik goede motivatie om het echt goed te leren. Dus dat scheelt.

Goed om te weten dat ik niet moet verwachten te kunnen zwemmen bij de watervallen. Wel jammer, maar ja. We gaan kijken of we een bezoek daaraan in kunnen passen!

Ourika klinkt ook leuk, en ligt dicht bij het nationaal park Toubkal waar we ook heen willen.

Qua kust, haha, ik hou juist niet zo van drukte dus misschien maar niet Casablanca dan Het is onze huwelijksreis dus we willen graag ook een paar dagen gewoon relaxen, dus misschien is Essaouira dan juist perfect? Als we ergens zijn waar dingen te zien zijn wil ik die dingen zien, dus een relatief saaie plek is goed

NYC, haha, ik zie het helemaal voor me - als je een plek hebt voor kitscherige spulletjes is die medina wel ideaal ja!

We hebben de documentaire trouwens gekeken - interessant. Het algemene idee van dat die mensen die je naar winkels/restaurants brengen geld krijgen wist ik wel, maar dat het zoveel was wist ik niet. Verklaart inderdaad wel waarom het er zo agressief aan toe kan gaan...
Als je gaat, neem wel je bikini mee, of beter doe hem aan. Ik ben namelijk 6 jaar geleden geweest, kan veel zijn veranderd. Oh en draag goede schoenen, t was een pittige wandeling waar we ruim de tijd voor hebben genomen.

Nog 1 tip: couscous eten op vrijdag (dan maakt bijna elk restaurant het. op andere dagen wordt dat alleen gedaan in toeristische restaurants, de Marrokanen eten couscous op vrijdag

En mocht je nog nar casablanca willen, de trein is erg prettig. Zou overigens casablanca niet perse aanraden, tenzij je graag een moskee in wil (de grote moskee daar was de enige die ik toen ben tegengekomen waar ik in mocht).

Alvast veel plezier op je huwelijksreis, klinkt als een goede combi tussen ontspannen en iets van het land meekrijgen.
Ik vond het eten in de Esemble Artisanal echt heel erg lekker. Gewoon een soort van snackbar-idee maar heerlijk en goedkoop eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven