Kat miauwt ineens anders
zondag 1 juni 2014 om 16:50
Misschien weten medekatteneigenaren of dit kwaad kan...
Mijn kat miauwt sinds een weekje heel anders. Veel hoger. Het klinkt gewoon heel anders. Ik herkende zijn miauw zelfs niet de eerste keer. Ik heb het een weekje aangekeken en het is niet verandert. Ik weet niet of katten keelpijn kunnen hebben, maar hij eet zich gewoon tonnetje rond en drinkt ook goed. Hij miauwt ook net zo vaak als gewoonlijk. Ik ben niet iemand die gelijk naar de dierenarts rent, maar vind dit toch ook wel gek. Gaat dit gewoon weer voorbij? Hebben alle katten dit? Komt het door de leeftijd? Hij is nu 11.
Mijn kat miauwt sinds een weekje heel anders. Veel hoger. Het klinkt gewoon heel anders. Ik herkende zijn miauw zelfs niet de eerste keer. Ik heb het een weekje aangekeken en het is niet verandert. Ik weet niet of katten keelpijn kunnen hebben, maar hij eet zich gewoon tonnetje rond en drinkt ook goed. Hij miauwt ook net zo vaak als gewoonlijk. Ik ben niet iemand die gelijk naar de dierenarts rent, maar vind dit toch ook wel gek. Gaat dit gewoon weer voorbij? Hebben alle katten dit? Komt het door de leeftijd? Hij is nu 11.
She needed a hero. So that's what she became.
zondag 1 juni 2014 om 17:32
zondag 1 juni 2014 om 17:40
maandag 2 juni 2014 om 01:19
quote:snoopylynn schreef op 01 juni 2014 @ 19:17:
Issie in de pubertijd? Baard in de keel.
Niet bij een 11-jarige kat neem ik aan
@TO, ik zou voor de zekerheid dus maar even de dierenarts bellen. Een telefoontje betekent niet direct dat je langs hoeft te gaan.
En mijn idee is nog altijd, beter te snel naar de dierenarts "rennen", dan iets iedere keer een weekje aankijken terwijl je jezelf maar afvraagt wat het kan zijn.
Issie in de pubertijd? Baard in de keel.
Niet bij een 11-jarige kat neem ik aan
@TO, ik zou voor de zekerheid dus maar even de dierenarts bellen. Een telefoontje betekent niet direct dat je langs hoeft te gaan.
En mijn idee is nog altijd, beter te snel naar de dierenarts "rennen", dan iets iedere keer een weekje aankijken terwijl je jezelf maar afvraagt wat het kan zijn.
maandag 2 juni 2014 om 01:25
Als hij akl wat ouder is kan ie anders gaan miauwen doordat hij dement aan t worden is of doof.Heb veel katten gehad en naarmate ze ouder worden verandert hun gejank...luider en soms zelfs kwaad of zoekend.Heb er 1 gehad die riep me om de 5 minuten en als ik dan zei...ben hierrrr..dan was hij gerustgesteld...welge4teld 5 min. en dan begon het weer.Ook krijgen oudere/demente dieren last van verlatingsangst en roepen daarom meer en ook een stukje harder.