Ontspan.....?

03-06-2014 17:09 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste loodjes wegen het zwaarst... niemand verteld je alleen hoe zwaar ze zijn...

Op het moment ben ik bezig met de laatste dingen voor m'n studie, maar ik ben klaar... op... leeg... mijn energie is op.

Om dit jaar af te kunnen studeren moet ik de komende weken m'n stage, mijn onderzoek en nog twee vakken afronden, eigenlijk veel te veel dus. Daarom ben ik de laatste weken 6/7 dagen per week met school bezig en raak ik mezelf kwijt.

Ik slaap nooit meer dan 3 uur aaneengesloten, ik heb de hele tijd zin in koolhydraten, heb bijwerkingen van mijn medicijnen en ik sta regelmatig huilend onder de douche.

Nu weet ik dat ik het helemaal zelf doe, en alle andere clichés die erbij horen. Maar ik wil op een of andere manier rust kunnen vinden in mijn lijf en hoofd zodat ik de laatste weken nog redelijk gezond doorkom en ik niemand zijn hoofd eraf bijt (figuurlijk natuurlijk).

Sporten helpt me altijd goed, maar de sportschool is om 4 uur 's nachts natuurlijk niet open. Ik heb ontspanningsoefeningen geprobeerd, maar daar ging het alleen maar meer van malen in mijn hoofd.

Hoe gaan andere hiermee om? Wat doe jij om te ontspannen als je tegen een deadline aan zit of als je gaat afstuderen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Heeft de studentpsycholoog misschien een open spreekuur? Dit klinkt namelijk niet gezond hoor!
Te voor de hand liggend misschien, maar:

- slaap meer!

- eet gezond(er)

- (hard)lopen kan altijd en probeer dan ook niet te gaan nadenken, maar alleen te doen en genieten van/laten binnenkomen wat er om je heen is (natuur, etc.) en dus NIET aan al je deadlines te denken.

- praat erover met mensen dicht bij je of, zoals Penelopeia aangeeft, hulpverleners

En lekker cliché: het komt goed . Succes!
Ik ga op tijd naar bed, maar meestal word ik om de 2-3 uur weer wakker. Gelukkig val ik dan na een kwartier weer in slaap. Maar je merkt het wel de volgende dag.

Gezond eten doe ik sowieso wel. Ik eet volgens het principe dat 80% van mijn voeding gezond moet zijn en 20% mag ongezond zijn (een keer een blikje frisdrank, een keer een lekker koekje). Als ik zin heb ik koolhydraten eet ik meestal iets met eiwitten, voor mijn gevoel heb ik dan gewoon een tekort aan een voedingsstof en door iets met eiwitten te eten gaat dit weer over.

Heb dit 1,5 jaar geleden ook al eens gehad, toen heb ik aan al die wensen toegegeven en toen voelde ik me alleen maar rotter. Dus daar heb ik wel van 'geleerd'. Dus ik ben me wel heel bewust van het feit dat het gebeurd, waar het vandaan komt en eigenlijk weet ik ook heel goed wat ik moet doen.

Maar het is nu wel heel zwaar...
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Eet eens een flinke boterham, je lichaam snakt er naar.

Verder helpt visolie heel goed bij vrouwen die in een dip zitten.
Misschien yoga oid? Even écht ontspannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven