Compact camera aanschaffen
donderdag 5 juni 2014 om 14:01
Ik ben van plan een compact camera aan te schaffen. Ik heb al een spiegelreflexcamera waar ik erg blij mee ben maar deze mag ik niet mee nemen wanneer ik naar concerten en/of festivals ga. Dus wie kan mij adviseren welk compact camera's goed genoeg zijn om onder andere te fotograferen tijdens concerten. Ik snap dat dergelijke foto's niet te vergelijken zijn met mijn dslr maar het gaat mij er meer om dat ik leuke foto's kan maken ter herinnering.
donderdag 5 juni 2014 om 15:38
Ik heb een panasonic DMC-TZ20. Laatst meegenomen naar een concert en had na wat proberen een geweldige instelling voor daar. Op het scherm zag ik de foto erg overbelicht en knop bovenop half indrukken gaf een soort filter er overheen waardoor alle overbelichting weg was en ik super mooie foto's kon maken!
Paar voorbeelden
Bovenstaande foto's zijn ingezoomd, want dit is een foto die niet is ingezoomd. Ter illustratie hoe ver ik van het podium af stond
Ik ben dus erg tevreden over het toestel, dat mag duidelijk zijn
Paar voorbeelden
Bovenstaande foto's zijn ingezoomd, want dit is een foto die niet is ingezoomd. Ter illustratie hoe ver ik van het podium af stond
Ik ben dus erg tevreden over het toestel, dat mag duidelijk zijn
donderdag 5 juni 2014 om 16:50
Ik heb de panasonic lumix TZ40, ik denk dat dat een model later is dan de TZ20 van desperate_housewive? Die hebben we een paar maanden geleden gekocht.
Ik heb op kieskeurig alles vergeleken en deze was de beste met de meeste opties, qua compactcamera dan.
Maakt hele mooie foto's inderdaad en kan ver zoomen ja!
Ik heb op kieskeurig alles vergeleken en deze was de beste met de meeste opties, qua compactcamera dan.
Maakt hele mooie foto's inderdaad en kan ver zoomen ja!
donderdag 5 juni 2014 om 17:48
quote:haantje69 schreef op 05 juni 2014 @ 16:23:
Jemig....mooi hoor!
Welke instellingen heb je gebruikt?
Eh, ik zou ff moeten kijken. Dacht M, staat op het knopje. Maar weet het eigenlijk niet meer. Zat met dat knopje te draaien en ineens had ik die instelling te pakken. Maar niet meer gekeken welke instelling het was
De tz40 is idd het nieuwere model. Zag nu ook dat de 60 er al is.
Jemig....mooi hoor!
Welke instellingen heb je gebruikt?
Eh, ik zou ff moeten kijken. Dacht M, staat op het knopje. Maar weet het eigenlijk niet meer. Zat met dat knopje te draaien en ineens had ik die instelling te pakken. Maar niet meer gekeken welke instelling het was
De tz40 is idd het nieuwere model. Zag nu ook dat de 60 er al is.