Compact camera aanschaffen

05-06-2014 14:01 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan een compact camera aan te schaffen. Ik heb al een spiegelreflexcamera waar ik erg blij mee ben maar deze mag ik niet mee nemen wanneer ik naar concerten en/of festivals ga. Dus wie kan mij adviseren welk compact camera's goed genoeg zijn om onder andere te fotograferen tijdens concerten. Ik snap dat dergelijke foto's niet te vergelijken zijn met mijn dslr maar het gaat mij er meer om dat ik leuke foto's kan maken ter herinnering.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar de canon ixus.

In verschillende prijsklasses, gaan (te) lang mee, filmpjes maken geen probleem, makkelijk in je zak te stoppen.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Ik heb een canon Powershot SX 240HS. Bevalt mij erg goed, je kunt eenvoudig mooie foto's maken.
Dankjulliewel ik zal ze eens opzoeken.
Ik heb er eentje van Samsung (wb150f). Die heeft een tweede accu, kan 18x inzoomen (waar je in een donkere concertzaal niet zo heel veel aan hebt) en maakt prima foto´s. Als ik een foto op fb wil plaatsen moet ik hem verkleinen, anders wacht ik uren .
Ik heb een panasonic DMC-TZ20. Laatst meegenomen naar een concert en had na wat proberen een geweldige instelling voor daar. Op het scherm zag ik de foto erg overbelicht en knop bovenop half indrukken gaf een soort filter er overheen waardoor alle overbelichting weg was en ik super mooie foto's kon maken!

Paar voorbeelden

Bovenstaande foto's zijn ingezoomd, want dit is een foto die niet is ingezoomd. Ter illustratie hoe ver ik van het podium af stond

Ik ben dus erg tevreden over het toestel, dat mag duidelijk zijn
@ Desperate_Housewive foto's zien er goed uit. Ik zal 'm op mijn lijstje zetten om te bekijken in de winkel.
Dat ziet er heel goed uit DH!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 05 juni 2014 @ 15:58:

Dat ziet er heel goed uit DH!Ja he, vooral Nick
Jemig....mooi hoor!

Welke instellingen heb je gebruikt?
Ik heb de panasonic lumix TZ40, ik denk dat dat een model later is dan de TZ20 van desperate_housewive? Die hebben we een paar maanden geleden gekocht.

Ik heb op kieskeurig alles vergeleken en deze was de beste met de meeste opties, qua compactcamera dan.

Maakt hele mooie foto's inderdaad en kan ver zoomen ja!
quote:haantje69 schreef op 05 juni 2014 @ 16:23:

Jemig....mooi hoor!

Welke instellingen heb je gebruikt?

Eh, ik zou ff moeten kijken. Dacht M, staat op het knopje. Maar weet het eigenlijk niet meer. Zat met dat knopje te draaien en ineens had ik die instelling te pakken. Maar niet meer gekeken welke instelling het was

De tz40 is idd het nieuwere model. Zag nu ook dat de 60 er al is.
Ik de tz5, daarna eentje uit de fz serie, maar nu een spiegelreflex. De tz5 gebruik ik nog als kleintje voor erbij...die andere helemaal niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven