Het is weer raak...

05-06-2014 22:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al een keer een topic geopend over mijn oom en tante dat ze mij steeds achtervolgen etc

Waarom weet ik niet en zolang ik mij kan herinneren heb ik hun niks gedaan.

Afgelopen maandag was het weer raak. Ik kwam bij de tandarts vandaan. Zag mijn oom in het centrum staan, fietste hem voorbij, hij begon mij te achtervolgen. Ik moest even boodschappen doen. Zetten mijn fiets daar neer. Stond later bij de kassa. Zag ik dat mijn oom zijn fiets er naast had gezet, zag mij staan en pakte zijn fiets. Fietste langzaam weg en bleef op een hoek staan kijken. Ik fietste weg en zag op het laatste moment dat mijn tante voor mij fietste. Ik sloeg af. En opeens bij een weg hoorde ik iemand fietsen en het ging zo snel. Mijn oom schreeuwde met jouw heb ik nog een appeltje te schillen en pakte mijn pols. Ik trok het weg en duwde hij met zijn hand op mijn borst weg. Ik kon nog net weg komen. Ik overstuur. Mijn oom kwam er aan, ik pakte mijn tel, en hij wist niet hoe snel hij weg moest komen.

Al een keer een melding gemaakt en kreeg toen te horen dat als hij mij met vinger aanraakte weer terug moest komen. Gister deed ik aangifte, kreeg ik te horen dat het niet kon omdat er niet genoeg bewijs was etc. En er nog niks ernstigs was gebeurd. Die vrouw die ik had namelijk mij niet serieus, en lachte er wat om heen.

Wijkagent gemaild en die zou met mijn oom en tante praten. Maar gisteravond was het weer raak. Stond weer op mij te wachten, gelukkig heeft mijn vader mij opgehaald.

Ik probeer niet bang te zíjn maar het lukt mij niet.. Ik weet hoe mijn oom is zijn wraak zal ziet zijn.. Ik voel mij zo slecht, slaap slecht, steeds misselijk, en maar bang, en zie tegen elke dag op.. weet het niet meer... bang dat ik hem steeds tegenkom, kan niet meer genieten

Heb vroeger veel meegemaakt van aanranding tot mishandeling.. En het kwam merendeels weer naar boven.. Ik heb geen energie meer.. Ik weet niet hoe ik dat kan gaan oplossen..

Wachten tot de wijkagent tot een conclusie komt en gepraat heeft...
Ik snap je verhaal niet. Je wordt lastiggevallen door je oom en tante. En daarna komt je vader je ophalen. Hij zal of de broer zijn van je oom dan wel tante of in ieder geval schoonfamilie zijn. En die doet niets tegen je oom en tante, want....?
Ik begrijp het niet, geloof ik. Waarom heeft jouw oom nog een appeltje met jou te schillen dan?

En waar ben je precies bang voor? En waar zijn jouw ouders (familie ook van je oom en tante) in dit verhaal?
Het is broer van mijn moeder hebben hun ook ruzie mee, ze doen er idd niks mee. Ik weet ook niet wat hij wil, waarschijnlijk omdat mijn moeder verhalen heeft rond verspreid en mij daar bij heb betrokken
Wat naar voor je! Maar ik denk dat je iets duidelijker moet zijn. Ik snap het verhaal namelijk ook niet. Jouw ouders hebben ruzie met je oom en tante.. en daarom willen ze wraak nemen op jou? Of op je ouders via jou?
Dat weet ik ook niet, maar eerst hadden ze het gemunt op mijn moeder toen ik vrijwilligers werk afzei begon ze met mij en het wordt steeds erger.. Ik snap het zelf ook niet, maar wil weten waarom
Je klinkt niet heel weerbaar en onzeker, klopt dat? Misschien dat een assertiviteitstraining of een zelfverdedigingscursus je kan helpen om je wat minder onzeker te voelen.

Afgaand op je verhaal moet je inderdaad niet al te hoge verwachtingen hebben van de politie: er is feitelijk weinig strafbaars gebeurd.

Is het geen idee om het initiatief over te nemen en naar je oom en tante te gaan en daar luid en duidelijk aan te geven dat je hier geen enkele behoefte aan hebt? Eventueel nadat je met de wijkagent heb afgestemd dat je dat gaat doen zodat hij/zij op de achtergrond voor je beschikbaar is?
quote:famke87 schreef op 05 juni 2014 @ 22:15: Ik weet ook niet wat hij wil,

Heel vervelend dit famke, laat dat duidelijk zijn.

Maar je kunt zelf wel wat doen om je oom een halt toe te roepen en dat is je in het vorige topic ook al duidelijk gemaakt.

Wat jij doet is je bang laten maken en op de vlucht slaan, zonder te weten waarvoor eigenlijk. Daarmee speel je je oom en tante regelrecht in de kaart, want hun acties hebben duidelijk succes op deze manier.

Ik geloof niet (uit wat je zelf geschreven hebt) dat deze mensen echt kwaad in het zin hebben, maar op hun eigen simpele manier genoegdoening willen voor iets waar ze kennelijk boos om zijn.

In plaats van vluchten kun jij hier ook een grens stellen en de volgende keer als je oom je weer lastig valt hem direct vragen wat hij wil en waarom hij je lastig valt. Vervolgens kun je zeggen dat je er niet van gediend bent en dat hij ermee op moet houden anders ga je er werk van maken.

Ik denk eerlijk gezegd dat het hiermee misschien al wel afgelopen is, dan is hun pleziertje eraf namelijk.

Kom op famke, je bent sterker dan dit. Laat je niet kisten meid!

Niet op de vlucht slaan maar ga de confrontatie maar aan. Dan dooft dit vuurtje snel genoeg. Wedden?
Famke, ik zou je toch aan raden het bij 1 topic te houden en niet steeds bij elk voorval een nieuw topic te openen.

Mensen snappen je verhaal dan niet.

Ik blijf het een heel bijzonder verhaal vinden. Ik geloof dat ik toch zou proberen even niet alleen over straat te gaan totdat je meer weet van de politie.
quote:famke87 schreef op 05 juni 2014 @ 22:22:steeds erger.. Ik snap het zelf ook niet, maar wil weten waaromDan zal je hem dit moeten vragen meid. De eerstvolgende keer.
quote:Ratsmodee schreef op 05 juni 2014 @ 22:25:

[...]

Heel vervelend dit famke, laat dat duidelijk zijn.

Maar je kunt zelf wel wat doen om je oom een halt toe te roepen en dat is je in het vorige topic ook al duidelijk gemaakt.

Wat jij doet is je bang laten maken en op de vlucht slaan, zonder te weten waarvoor eigenlijk. Daarmee speel je je oom en tante regelrecht in de kaart, want hun acties hebben duidelijk succes op deze manier.

Ik geloof niet (uit wat je zelf geschreven hebt) dat deze mensen echt kwaad in het zin hebben, maar op hun eigen simpele manier genoegdoening willen voor iets waar ze kennelijk boos om zijn.

In plaats van vluchten kun jij hier ook een grens stellen en de volgende keer als je oom je weer lastig valt hem direct vragen wat hij wil en waarom hij je lastig valt. Vervolgens kun je zeggen dat je er niet van gediend bent en dat hij ermee op moet houden anders ga je er werk van maken.

Ik denk eerlijk gezegd dat het hiermee misschien al wel afgelopen is, dan is hun pleziertje eraf namelijk.

Kom op famke, je bent sterker dan dit. Laat je niet kisten meid!

Niet op de vlucht slaan maar ga de confrontatie maar aan. Dan dooft dit vuurtje snel genoeg. Wedden?Kijk dit maakt steeds een nieuw topic openen lastig want ik had onthouden dat TO dit al gedaan had.
En dat allemaal omdat je vrijwilligerswerk hebt afgezegd?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:famke87 schreef op 05 juni 2014 @ 22:09: Mijn oom schreeuwde met jouw heb ik nog een appeltje te schillen en pakte mijn pols. Ik trok het weg en duwde hij met zijn hand op mijn borst weg. Ik kon nog net weg komen. Ik overstuur. Mijn oom kwam er aan, ik pakte mijn tel, en hij wist niet hoe snel hij weg moest komen.

Om dit even als voorbeeld te nemen. Je oom valt je lastig en schreeuwt je wat toe. Als reactie raak jij in paniek en het wordt een hele toestand.

Zou het je lukken om een volgende keer rustig te blijven en hem gewoon te vragen wat er aan de hand is? Waarom hij zo schreeuwt en welk appeltje er te schillen valt?

Dan mag hij het uitleggen namelijk.

Blijft hij handtastelijk dan bel je ter plekke de politie.

De uitkomst van deze akkefietjes liggen óók in jouw hand meid.

Actie > reactie.
Hoe oud ben je TO?

En als je aangifte doet op het politiebureau, ga je dan alleen of gaan je ouders met je mee?

Houdt je ook een logboel bij van alles, wie, wat, waar, wanneer, hoelang, hoelaat?
Ik ben absoluut niet voor geweld maar waarom is jouw vader nog niet bij je oom en tante langs geweest om ze eens goed duidelijk te maken dat ze bij jou uit de buurt moeten blijven?

En ga alles filmen met je telefoon. Dan kan je laten zien aan de politie.
Ik snap het verhaal niet.
Wat een rot situatie. Maar ik snap niet zo goed waarom je gewoon niet vraagt waar ze mee bezig zijn en wat ze hiermee proberen te bereiken. Samen met je ouders desnoods. Ze willen je bang maken en dit lukt ze.
Is het een idee om samen met een onafhankelijk iemand (desnoods met de wijkagent als dat kan) bij die mensen langs te gaan voor een gesprek? Je hoeft het niet goed te maken of bij te leggen maar alleen vragen wat nou precies zijn bedoeling is. Dat je niet de indruk hebt iets fout te hebben gedaan (en wat dan nog) maar dat je het vervelend vindt dat hij je contant in de gaten houdt. Zonder een gesprek gaat er natuurlijk niets gebeuren.
Ik denk dat ik in zo'n geval de aanval aan zou durven en bij hun voor de deur zou staan met een vriend/vriendin.

Om het uit te praten en om er een eind aan te maken.
Ik heb je even geloept en je hebt wel met veel mensen problemen zie ik. Ligt het ook niet deels aan jezelf? Wat doe jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven