code rood Limburg

09-06-2014 19:12 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pietje paulusma geeft code rood voor de provincie Limburg. Ik hou wel van een goed onweersbuitje dus kan niet wachten tot t los barst! Hoewel vaker met weeralarm komt t (gelukkig) niet altijd uit, want t weer kan ook voor veel problemen zorgen. Wie o wie zit net zoals ik voor t raam te wachten tot t komt, en wie zit er verstopt onder de tafel! Hier regio 049, nog droog
Hier in regio 045 begint het donkerder te worden,het lijkt er op dat het grootste gedeelte in Duitsland neer gaat komen.
Ik hoor de hele dag al berichten over noodweer maar er is hier nog geen druppel gevallen vandaag
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
quote:lizlotte schreef op 09 juni 2014 @ 19:16:

Ik hoor de hele dag al berichten over noodweer maar er is hier nog geen druppel gevallen vandaagOmdat dat noodweer nog moet komen.

Hier nog niets aan de hand
Hier in het noorden amper nog een druppel.Kwam er maar eens lekker een flinke plensbui...
Midden Nederland is hele dag al droog. Kom maar op met het noodweer. Ik hou ervan!
In Belgie ging het flink tekeer vannacht. Een vriend was in Antwerpen en nu zitten er deuken in z'n auto
Voor Pinkpop worden geen extra maatregelen genomen, tekst van het AD:

Tijdens Pinkpop in Landgraaf worden geen extra maatregelen genomen. Dat hebben de gemeente en de politie besloten na overleg met de organisatie van het muziekevenement.

De hulpdiensten overlegden 's middags of er iets geregeld moest worden in verband met de veiligheid van de tienduizenden mensen die Pinkpop dit pinksterweekend bezoeken.

Volgens een politiewoordvoerder is tijdens het overleg het draaiboek dat klaarligt voor het geval noodweer uitbreekt, doorgesproken. ,,We hebben besloten dat de bestaande maatregelen die we kunnen treffen bij zwaar weer genoeg zijn en dat er geen extra actie hoeft te worden genomen.'' Hulpdiensten blijven echter wel alert voor het geval het weer omslaat en hebben dan een nooddraaiboek achter de hand.

Ik hoop maar dat het goed gaat.
quote:lizlotte schreef op 09 juni 2014 @ 19:16:

Ik hoor de hele dag al berichten over noodweer maar er is hier nog geen druppel gevallen vandaag

Nee slimpie, dat is omdat het noodweer wordt verwacht. Het moet dus nog komen.

Nou is mijn ervaring met code rood of oranje wel dat er meestal geen hol van terecht komt van dat noodweer, maar dat is een ander verhaal.
Overigens heeft Pietje Paulusma die code rood niet gegeven, dat heeft het KNMI gedaan.
Begint hier nu wel lekker donker te worden, vanmiddag klein buitje gehad. Ik hoop dat t Pinkpop overslaat iig.. Maar hier mag t regenen en donderen hoor !
Klopt lady-Voldemort, maar hoorde t van hem op shownieuws. Natuurlijk geeft t KNMI t weer alarm af. Verkeerd verwoord ?
Het is inderdaad erg donker aan het worden nu.

Ben eens benieuwd.

Hopelijk brengt het ook goed wat afkoeling.
Ik ben blij dat ik nu niet op Pinkpop zit. Lijkt me de hel met onweer, die grote open vlakte.
Lucht pikzwart geworden in tien minuten tijd...

Ga maar even alle losse planten in potten onder het afdak slepen.
Ik zit er helemaal klaar voor

(Regio 0495)
Wow wat is het opeens donker!
Mijn broertje zit op Pinkpop, met mijn tent.

We kunnen na dit weekend in ieder geval met zekerheid vaststellen of deze al dan niet waterdicht is

(als ik m gebruik is t altijd mooi weer)
Nu pikdonker
Hier ook noodweer voorspelt, maar niks. Nu eindelijk regen. Gelijk alles opengezet!

Bij m'n vader was het droog, maar bij z'n buren in de tuin regende het. Was ook bizar om te zien.
Hier ook pikkedonker en regen! Maar vind t vrij kalmpjes nog allemaal :-)
Fitst hevig, weinig donder. Haha, halve buurt hangt uit zolderramen de boel te filmen.
quote:Blusher schreef op 09 juni 2014 @ 19:27:

Voor Pinkpop worden geen extra maatregelen genomen, tekst van het AD:

Tijdens Pinkpop in Landgraaf worden geen extra maatregelen genomen. Dat hebben de gemeente en de politie besloten na overleg met de organisatie van het muziekevenement.

De hulpdiensten overlegden 's middags of er iets geregeld moest worden in verband met de veiligheid van de tienduizenden mensen die Pinkpop dit pinksterweekend bezoeken.

Volgens een politiewoordvoerder is tijdens het overleg het draaiboek dat klaarligt voor het geval noodweer uitbreekt, doorgesproken. ,,We hebben besloten dat de bestaande maatregelen die we kunnen treffen bij zwaar weer genoeg zijn en dat er geen extra actie hoeft te worden genomen.'' Hulpdiensten blijven echter wel alert voor het geval het weer omslaat en hebben dan een nooddraaiboek achter de hand.

Ik hoop maar dat het goed gaat.De bezoekers kunnen toch hun eigen verstand gebruiken en op tijd naar huis gaan?
Niet normaal hier, de lucht is gewoon pikzwart!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven