code rood Limburg

09-06-2014 19:12 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pietje paulusma geeft code rood voor de provincie Limburg. Ik hou wel van een goed onweersbuitje dus kan niet wachten tot t los barst! Hoewel vaker met weeralarm komt t (gelukkig) niet altijd uit, want t weer kan ook voor veel problemen zorgen. Wie o wie zit net zoals ik voor t raam te wachten tot t komt, en wie zit er verstopt onder de tafel! Hier regio 049, nog droog
quote:misschicken schreef op 09 juni 2014 @ 20:11:

[...]

Ik hoop maar dat er niets gebeurt daar. Moeilijke beslissing om wel/niet te ontruimen...Nou inderdaad. Dat stukje wat je postte over hurken op het veld, eng toch onweer.
Nyc waar is hier, welke regio?
De lucht lijkt wel groen tijdens die flitsen. Door de eerste knallen is hij al heen geslapen.
quote:kimkim78 schreef op 09 juni 2014 @ 20:12:

Nyc waar is hier, welke regio?Ik zit in regio 045
Op het festivalterrein zou ik nu ook zeker weten niet willen zitten. Maar voor Metallica zou ik ook blijven .
quote:elninjoo schreef op 09 juni 2014 @ 20:12:

[...]

als ze gewoon in hun auto's gaan zitten? dan zitten ze veilig voor de bliksem en ook nog droogDoe eens een poging om je grijze massa te gebruiken....hoeveel mensen zijn er niet met het openbaar vervoer daar? En wat denk je van de verplaatsing van al die mensen?
Ik snap er overigens geen hol van dat Pinkpop tot geen maatregelen heeft besloten:

Het KNMI geeft een weeralarm voor onweer uit wanneer de kans op meer dan 500 ontladingen in 5 minuten groter is dan 90 procent. Dit criterium geldt voor een gebied van minimaal 50 bij 50 kilometer. De weerdienst waarschuwt maandag er ook voor dat er een ,,groot risico'' is om door de bliksem te worden getroffen, vooral in het open veld of aan het water, of bij hoge bomen in de buurt.
quote:NYC schreef op 09 juni 2014 @ 20:06:

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2v9d8n4&s=8

En dit is dan een kleurenfoto hè?
Niet op pinkpop geweest, maar kom net van landgraaf af, mams woont daar en had haarzojuist nog aan de telefoon. Het moet nu, as we speak, een heel akelig iets zijn qua lucht, gigantisch dreigend.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik zou naar mijn auto zijn gegaan, die stond relatief dichtbij. Inderdaad gezond verstand en zelf steeds checken. (Al had ik tijdens The Stones geen internet door de drukte.)
046 Aardedonker, regen komt er met bakken uit, en een pittige onweersbui.

Onze hond vindt het verschrikkelijk
Enjoy the little things in life
quote:Star schreef op 09 juni 2014 @ 20:12:

[...]

Nou inderdaad. Dat stukje wat je postte over hurken op het veld, eng toch onweer.Op NL3 zie je soms live stukjes. Giel stond net voor een donkergroene lucht. De muziek is uit, dus ze wachten tot de bui voorbij is nu.
pinkpop, beelden NOS
Hoorde dat Pinkpop aangepast programma heeft toch.

Zuid nl is nu aan het rommelen, maar niks heftigs....lucht klaart alweer
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 09 juni 2014 @ 20:15:

Ik zou naar mijn auto zijn gegaan, die stond relatief dichtbij. Inderdaad gezond verstand en zelf steeds checken. (Al had ik tijdens The Stones geen internet door de drukte.)Ik heb de hele godganse dag geen bereik gehad
Star., ik heb steeds dat drama op Pukkelpop in mijn hoofd. Ik was toen op Lowlands en kon me zo de angst voorstellen van dat heftige weer op een festival.

Bij Pinkpop belooft het ook erg te worden.
Hier in GLD hebben we vanmiddag al een bui gehad.

Ik heb echt nog nooit zo hard gefietst...

Gelukkig woont een vriend van mij op mijn route naar huis waar ik heen gegaan ben net toen de boel losbarstte.

Op dit moment is het ook donker en is het in de verte al een tijd aan het donderen.

Heb zin om alles open te gooien, maar dat lijkt me tijdens zo'n bui niet zo handig...
quote:misschicken schreef op 09 juni 2014 @ 20:13:

[...]

Doe eens een poging om je grijze massa te gebruiken....hoeveel mensen zijn er niet met het openbaar vervoer daar? En wat denk je van de verplaatsing van al die mensen?

Ik zeg niet dat ze massaal de weg op moeten, maar gewoon op het parkeerveld in hun auto gaan zitten tot de bui over is en het optreden een uurtje verschuiven.

Mensen die met het OV gekomen zijn mogen misschien wel bij anderen in hun auto schuilen (als ze niet te bezopen zijn zodat de kans er in zit dat ze de boel onderkotsen)
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 09 juni 2014 @ 20:16:

Star., ik heb steeds dat drama op Pukkelpop in mijn hoofd. Ik was toen op Lowlands en kon me zo de angst voorstellen van dat heftige weer op een festival.

Bij Pinkpop belooft het ook erg te worden.Op Pukkelpop vluchtte iedereen de tenten in toch, die bezweken?
Regio 055, begint wat donkerder te worden, de zon schijnt nog zo af en toe. Ik zit met smart te wachten!!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
quote:elninjoo schreef op 09 juni 2014 @ 20:17:

[...]

Ik zeg niet dat ze massaal de weg op moeten, maar gewoon op het parkeerveld in hun auto gaan zitten tot de bui over is en het optreden een uurtje verschuiven.

Mensen die met het OV gekomen zijn mogen misschien wel bij anderen in hun auto schuilen (als ze niet te bezopen zijn zodat de kans er in zit dat ze de boel onderkotsen)

1. Parkeerveld is niet dichtbij (onze auto stond een half uur verderop)

2. Er is maar 1 uitgang
Hier regen en af en toe een flinke knal. Nog geen donkere lucht.

regio Venlo
Grip 3 in de buurt van megaland.... niet cool.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Hier nog niks...072
Internagelaktisch
Hier (077) wel donker, maar nog steeda droog. Ben benieuwd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven