Teleurgesteld :(
woensdag 11 juni 2014 om 18:51
Lieve forummers, ik voel me een beetje down en ik hoop het hier even van me af te kunnen schrijven. Ik woon samen met mijn vriend alweer een paar jaar in het buitenland. Volgende week gaan we echter weer terug naar Nederland omdat het project waar mijn vriend aan gewerkt heeft is afgerond. We hebben hier de afgelopen jaren een heel nieuw leven opgebouwd met redelijk wat vrienden en kennissen. Daar ben ik trots op want het heeft me best moeite gekost omdat ik vrij onzeker ben, al probeer ik daar hard aan te werken. Helaas heerst er in de stad waarin we nu wonen een harde mentaliteit waar veel om geld en status draait. Niet bij alle mensen hoor, we kennen veel lieve mensen met een goed hart. Anderen (en die zijn er helaas ook veel) zouden bij wijze van spreke hun eigen moeder nog verkopen. Nu heb ik gisteravond wat 'vriendinnen' uitgenodigd om langs te komen voor een afscheidsborrel en er zijn maar 2 vriendinnen komen opdagen!! 4 personen hebben wel via facebook laten weten dat ze kwamen maar zijn niet komen opdagen (zonder afmelding!!!) en van 1 persoon heb ik sowieso niets gehoord. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik met de meeste niet heel dik bevriend was maar toch zagen we elkaar wel geregeld. En het vervelendste vind ik gewoon dat dit hun laatste kans was om mij nog even te zien maar zelfs dat vonden ze niet aanleiding genoeg om even moeite voor te doen. Beter kwijt dan rijk zulke vrienden maar toch voelt het nu even heel rot
woensdag 11 juni 2014 om 18:55
Oh wat balen zeg.
Ik hoop voor hen dat er niets ernstigs is gebeurd maar mocht het zijn zoals je vermoedt is dat echt niet fijn.
Succes met de terugreis.
Ik hoop voor hen dat er niets ernstigs is gebeurd maar mocht het zijn zoals je vermoedt is dat echt niet fijn.
Succes met de terugreis.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 11 juni 2014 om 18:56
woensdag 11 juni 2014 om 19:17
Dank je voor jullie lieve reacties!
Je hebt gelijk nlies dat ik hen niet al voorbeeld moet zien bij het maken van nieuwe vriendschappen. Het zegt natuurlijk meer over hun dan over mezelf. Maar toch betrek ik het ook op mezelf merk ik nu. Is het aard van het beestje
Anyway het zorgt er in elk geval wel voor dat ik nog meer zin krijg om weer naar Nederland te gaan.
Je hebt gelijk nlies dat ik hen niet al voorbeeld moet zien bij het maken van nieuwe vriendschappen. Het zegt natuurlijk meer over hun dan over mezelf. Maar toch betrek ik het ook op mezelf merk ik nu. Is het aard van het beestje
Anyway het zorgt er in elk geval wel voor dat ik nog meer zin krijg om weer naar Nederland te gaan.
donderdag 12 juni 2014 om 07:44
Goedemorgen lieve forummers, ik kan er vandaag alweer iets genuanceerder tegenaan kijken. Ik had gisteren een beetje een calimero bui wat natuurlijk ook niet zo heel gek is. Naast deze afscheidsborrel heb ik nog wel met 5 andere vriendinnen apart afgesproken en van hun wel heel leuk afscheid kunnen nemen. Het contact met de personen die eergisteren zouden komen was toch oppervlakkiger. Al blijf ik het ontzettend asociaal vinden om geen eens even af te melden. Helemaal omdat ik altijd wel moeite heb gedaan om naar hun feestjes te komen. Maar goed dat is mijn standaard, en kennelijk niet de hunne. Ze zullen zichzelf vast nog wel tegenkomen met zulk gedrag.
Zonder in details te treden over waar ik heb gewoond is deze stad een smeltkroes van allerlei culturen. Er wonen hier hele open, hartelijke mensen, maar omdat het een vrij harde samenleving is zie je dat veel mensen hier ook veranderen. Een andere vriendin organiseerde een afscheidsbrunch omdat zij ook remigreerde naar haar thuisland en ook hier kwamen maar twee mensen (waaronder ik ) opdagen.
Zonder in details te treden over waar ik heb gewoond is deze stad een smeltkroes van allerlei culturen. Er wonen hier hele open, hartelijke mensen, maar omdat het een vrij harde samenleving is zie je dat veel mensen hier ook veranderen. Een andere vriendin organiseerde een afscheidsbrunch omdat zij ook remigreerde naar haar thuisland en ook hier kwamen maar twee mensen (waaronder ik ) opdagen.