Welke apps?

11-06-2014 21:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, en toen had ik ineens een tweedehands smartphone (android). Leuk speledingetje, maar ik moet nog even uitvogelen hoe dat werkt met apps zoeken en installeren en zo. Welke apps vinden jullie nou echt een aanrader?
Uiteraard de viva-app;) en flitsmeister app!
Viva app is volgens mijn alleen voor IOS, maar schijnt ook ruk te zijn.

Hier:

Facebook

Internetbankieren

Nu.nl

Recamefolder

Hema

Instagram

Photogrid

Whatsapp

Appie

Pinterest

Vakantieveilingen

Linkedin

Shazam
Hoeveel intern geheugen heb je? Sommige apps kunnen alleen daar op en niet op de externe kaart, waardoor je veel apps niet kwijt kan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zie al wat handige tips ertussen!

Waar vind je dat soort apps? Moet je je dan registreren bij de Play Store? En wat houdt dat verder in, wat wil Google zoal van je weten en word je dan niet overladen met reclame als je je daar registreert?
quote:himalaya schreef op 11 juni 2014 @ 22:14:

Hoeveel intern geheugen heb je? Sommige apps kunnen alleen daar op en niet op de externe kaart, waardoor je veel apps niet kwijt kan.Eh, geen idee. Vast niet heel veel, want het is een al wat oudere telefoon. Ik snap sowieso niet helemaal van alle apps helemaal wat het nut is, denk ik. Bijvoorbeeld op viva en op nu.nl kan ik nu ook via de browser alles lezen volgens mij. Dus wat heeft een app dan voor toegevoegde waarde?
quote:truttezurkel schreef op 11 juni 2014 @ 22:16:

[...]

Eh, geen idee. Vast niet heel veel, want het is een al wat oudere telefoon. Ik snap sowieso niet helemaal van alle apps helemaal wat het nut is, denk ik. Bijvoorbeeld op viva en op nu.nl kan ik nu ook via de browser alles lezen volgens mij. Dus wat heeft een app dan voor toegevoegde waarde?Een reguliere site is vaak te groot voor een telefoon om qua info te verwerken. Het leest niet lekker en is traag. Een app is net als een mobiele site, een verkleinde variant van de originele site. Je bent sneller waar je zijn moet (je klikt op de app en bent klaar), en het leest prettiger.
En idd, via de Play Store kun je apps toevoegen, je krijgt geen reclame oid.

Wel wil Google uiteraard zo veel mogelijk van je weten, maar aan jou wat je kwijt wilt en wat niet.
Oke, duidelijk!
Ik mis Tindah.
Neem niet de viva-app, die is ontzettend slecht.

Forum gewoon via mobiel.viva.nl.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bestaat er ook een (gratis) app waarmee je je mobiel kunt gebruiken als wekkerradio? Lijkt me leuker wakker worden dan met al die vaste alarm-geluidjes eigenlijk.
quote:truttezurkel schreef op 11 juni 2014 @ 22:30:

Bestaat er ook een (gratis) app waarmee je je mobiel kunt gebruiken als wekkerradio? Lijkt me leuker wakker worden dan met al die vaste alarm-geluidjes eigenlijk.Zit er niet eentje op je telefoon? Vaak kun je die ook per wekker instellen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Truste, ik heb als alarm zingende vogeltjes. Heerlijk zacht wakker worden. Je kan met elk geluid wakker worden die je zelf wilt.
Ben nog volop aan het zoeken, maar kan alleen vaste alarmgeluiden instellen volgens mij. Kan wel gewoon radio luisteren via de browser, maar ik geloof niet dat die op de een of andere manier te koppelen is aan de wekkerfunctie.
Gewoon ff Googlen op app+wekker+radio+Android. Kom je vanzelf wat tegen.
quote:truttezurkel schreef op 11 juni 2014 @ 23:03:

Ben nog volop aan het zoeken, maar kan alleen vaste alarmgeluiden instellen volgens mij. Kan wel gewoon radio luisteren via de browser, maar ik geloof niet dat die op de een of andere manier te koppelen is aan de wekkerfunctie.Kun je niet kiezen uit je mediabibliotheek? Daar kun je weer liedjes inzetten waarmee je wakker wil worden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Buienradar(echt wel accuraat)

YouTube

I Tjing(superleuke itjing app, vraag me helemaal suf, haha)

TuneIn radio(Ieder radiostation bij de hand)

Simple mp3 download(vind echt praktisch alles)

Duolingo(Spaans aan het ophalen)

EHBO app van het rode kruis(nog nooit nodig gehad, gelukkig)

Vind Pinautomaat(geweldig voor als je in een andere stad bent, echt superapp!

Twente milieu app, krijg je de avond voor dat je bak aan straat moet zetten een melding, super handig, want hij wordt hier altijd op maandag geleegd, maar zoals afgelopen weekend ivm. pinksteren inens op zaterdag. Geheid dat ik het anders vergeet en dus met een volle bak blijf zitten.

En, en, en.... er zijn zoveel apps, voor ieder wat wils. Ik wou er eerst niet aan, een smartphone, en nu redelijk verslaafd, en gebruik hem ook overal voor.
Ik gebruik vooral: (alles gratis te downloaden trouwens)

Pinterest

Luisterbieb: voor het gratis downloaden van luisterboeken = ideaal!

Zedge: voor het downloaden van ringtones en die kun je gebruiken voor bijv voor je wekker / instellen voor alarm.

Colornote: voor het maken van afvinklijstjes bijv. boodschappenlijsjes / mijn huishoudklus-lijstjes etc en natuurlijk ook voor notities. En als ik iets interessants tegenkom op internet kan ik het ook gemakkelijk opslaan. Is een lekker overzichtelijke app.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven