Gezondheid alle pijlers

Klierende klieren.....

26-06-2008 20:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Vorige week ben ik voor controle van bloeddruk en hartslag bij de huisarts geweest en heeft ze ook nog een (kort) borstonderzoek gedaan (heb nl. een knobbeltje (gehad).

Ik gaf toen aan dat ik sinds 1,5 week opgezette klieren in mijn hals (voorkant) rechts had en ze zei toen dat waarschijnlijk een verkoudheidsvirusje was. Nou ja, oké, het zal wel, alleen was (en ben) ik totaal niet verkouden.

Sinds een kleine week heb ik ook opgezette klieren bij de basis van mijn hals, achter het sleutelbeen. Daarbij merk ik dat de klieren in mijn hals groter worden en ze nu ook aan de linkerkant komen.

Gisternacht werd ik wakker met stekende pijn rechts boven in mijn buik en tot nu toe speelt dat een paar keer per dag op. Staat wellicht wel helemaal los van het "klierverhaal" .....

Goed, om jullie er maar mee lastig te vallen en niet weer mijn huisarts , mijn vraag is eigenlijk: hoe lang blijf je met opgezette klieren rondlopen? Ik kan er op internet niet echt een sluitend antwoord op vinden. Op sommige sites ben je al op sterven na dood als je opgezette klieren achter je sleutelbeen hebt en op andere zeggen ze dat je er "gerust" een maand mee kunt blijven lopen....

Wat is wijsheid?
Wijsheid?

dat is je niet gek laten maken door alle suggesties die je direct voorgeschoteld krijgt, van Mijn tante had dat ook, en er was niks aan de hand, tot mijn buuf had dat en die is er nog steeds niet van opgeknapt, en nog n paar andere gradaties

Wijsheid is gewoon morgen je dokter bellen, die mag je daar best mee "lastigvallen", en zoniet n andere huisarts zoeken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gewoon de huisarts lastigvallen. Het is domweg hun beroep om lastig gevallen te worden. Als jij je er niet lekker/prettig/zeker bij voelt, heb je dat recht.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Huisarts!
Bedankt voor jullie reacties.

Ik kijk het dit weekend nog even aan en zijn ze daarna nog niet weg of minder geworden, dan neem ik weer contact op met de huisarts, aangezien ik er dan al 3/4 weken mee loop.

Waarschijnlijk is het iets heel onschuldigs, maar doordat ik zo'n 6 weken doorgestuurd ben naar de mammapoli, voel ik me af en toe wat onzeker. Er is toen niets gevonden op de mammografie en echo, maar moest van de chirurg wel terugkomen over een halfjaar. Heb erg dicht borstklierweefsel met veel harde plekjes en in de rechterborst een pijnlijke plek.

Maak me waarschijnlijk druk om niets, maar heb toch het idee dat die klieren ergens door opgezet zijn geraakt. Ben niet verkouden, heb geen hooikoorts etc.
Bel de mammapoli ff op om advies te vragen?

Indien de klachten niet afnemen; maandag weer terug naar je huisarts en eisen dat je doorgestuurd wordt.
Heb je de huisarts nog gesproken Kaatjekakel?
Ja, heb huisarts maandag gebeld. Vroeg aan de assistente of ze de huisarts wilde vragen een formulier voor bloedprikken klaar te leggen, omdat ik 2 weken geleden al bij haar was geweest. Nee, ik moest toch echt even langskomen op het spreekuur. Nou ja, dat heb ik gisteren gedaan en nog geen minuut later stond ik al weer buiten met het gevraagde formulier. Vanmorgen bloed laten prikken. Even afwachten of daar iets uit komt.
En Kaatje? Al wat bekend?
Bloeduitslagen waren goed, dus tja, waar die opgezette klieren dan vandaan komen, ik weet het niet. Ik kijk het maar weer een paar weken aan......
Zijn de klieren nog steeds opgezet?

Ik heb ook wel eens klieren die opgezet zijn en dan een tijd later ineens is alles weer bij het oude. Niet noodzakelijkerwijs tegelijk met een verkoudheid. Dus het kan wel.
Ja, zijn nog steeds opgezet, nu al zo'n 5 weken. Hoe lang duren die periodes van opgezette klieren bij jou dan, Kiks?

Er zijn dagen bij dat mijn hals pijnlijk is door de klieren, dan voelt de hele rechterkant opgezet. Ook bij de basis van de hals zitten wat (kleine) opgezette klieren....
Hoi Kaatjekakel,

Ik heb sinds een paar jaar bijna altijd opgezette klieren in mijn keel, ook zonder verkoudheid dus. Sinds mijn vriend ze elke dag masseert, heb ik er veel minder last van. Af en toe voelt hij ze echt onder z'n handen slinken. Dat zou je ook zelf kunnen doen natuurlijk.
Kaatje, gewoon teruggaan naar de huisarts of even contact opnemen met die mamma-poli. Even 'aanzien' is prima....maar zolang die klieren opgezet blijven zonder duidelijk aanwijsbare reden moet je je niet met een kluitje het riet in laten sturen.
Kaatjekakel: heb je toevallig ook last van je spieren in je nek / hals? En hoofdpijnklachten? Hier heb ik dus last van maar dat komt door overbelasting van mijn spieren met als gevolg opgezette klieren. Althans daar lijkt het op. Toch ben ik er ook niet helemaal gerust onder hoor..... Mijn dokter zei wel dat na een periode van 3 weken die opgezette klieren weer weg zouden moeten gaan. Ze reageren toch ergens op? Ook ik heb geen virusje gehad voorzover ik weet dus t blijft onduidelijk. Ik heb ook bloed laten prikken, net als jij, en hoor daar deze week meer van.

Hou je topic wel in de gaten!
MissMysterious, heb je al uitslag van het bloedprikken gehad? Ik heb ooit ook gevraagd of opgezette klieren ook kunnen ontstaan door gespannen spieren, maar volgens de huisarts had dat niets met elkaar te maken.

Ben nu ook vreselijk moe en heb veel hoofdpijn en met name de klieren aan de rechterkant van mijn hals blijven opgezet, het ene moment meer dan het ander, maar weg zijn ze nog niet geweest.
Interessant topic. Ik loop ook al zo'n 2 a 2,5 week rond met opgezette klieren. Normaal heb ik het wel eens, maar dan in combinatie met verkoudheid, maar nu helemaal niets wat op verkoudheid lijkt! Eerst was de rechterkant dikker, nu is die iets afgenomen (nog wel dikker dan normaal), en is de linkerkant weer erg dik. Beide kanten ook erg pijnlijk bij aanraking. Ook ik heb bloed laten prikken, maar tot op heden is er niet uitgekomen..

Vreemd...

Hoe is het met de rest hier met opgezette klieren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven