Zwemmen

11-06-2014 16:33 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Met het warme weer van de afgelopen dagen is niets lekkerder dan even in het zwembad springen om af te koelen.

Ik heb sowieso altijd graag gezwommen.

Maar nu durf ik dat niet meer, ik heb mezelf zo'n 9 jaar lang beschadigd en kan helaas nog steeds niet zeggen dat ik ervan af ben (hoewel het gelukkig wel een stuk minder is nu)

Mijn beide armen zitten onder de littekens en daarbij heb ik ook nog overgewicht, je kunt je dus voorstellen dat het er niet uit ziet in zwemkleding.

Mijn vriendinnen weten het allemaal, maar ze hebben het nooit gezien. Ik wil ook niemand ongevraagd met mijn littekens confronteren (vooral niet omdat er bij een zwembad ook veel kinderen rondlopen) en ik zou het denk ik ook niet durven tonen, maar ik zou zo graag weer eens een verfrissende duik nemen en dan een flink stuk onder water zwemmen! Ik droom tegenwoordig zelfs letterlijk over zwemmen, het houd me dus blijkbaar wel echt bezig..

Zijn er hier mensen die hetzelfde probleem hebben? En hoe zouden jullie als buitenstaanders het vinden om hiermee geconfronteerd te worden?

Groetjes flynn
Bad decisions make good stories
Ga lekker zwemmen en geniet!!
Ik zat een tijdje geleden in de bus tegenover een meisje die ook duidelijk gesneden had. Ondanks haar littekens had ze een topje en korte rok aan. Ik zag het, dacht 'oh, die heeft in zichzelf gesneden. Wel cool dat ze gewoon lekker luchtige kleding aantrekt met deze hitte'. En verder nooit meer aan gedacht tor ik jouw stuk las. Dus in alle eerlijkheid, ja, het zal mensen opvallen. Ja, er zullen er best een hoop nog een keer extra kijken. Dat doen mensen nou eenmaal met dingen die afwijken van de standaard. Maar: daar hoeft helemaal geen waarde-oordeel aan vast te zitten. Ze stellen het vast, en gaan verder met hun eigen ding.

Kinderen zouden eventueel wel vragen kunnen stellen. Dat is al helemaal geen veroordeling, maar meestal oprechte belangstelling. Misschien handig om voor jezelf vast te bedenken wat je een goed antwoord vind als een kind van 4 vraagt wat er met je gebeurd is? En dat hoeft helemaal geen hele uitleg te zijn, of zelfs maar waar, maar het is wellicht makkelijker om niet ter plekke iets te moeten bedenken.

Zwem ze!
Lang geleden werd ik voor het eerst geconfronteerd met iemand met littekens op de armen. Ik wist toen niet dat het daardoor was, ik had toen nog nooit gehoord van zelfbeschadiging.

Het ging toen om een collega, met blote armen. Ik zag het en vroeg hoe ze daaraan kwam. Ze antwoordde dat haar katten dat gedaan hadden. Ik antwoordde toen: nou...mooie katten dan....

Ik had echt geen idee...

Moet nu geregeld lachen als ik er aan terug denk.

De littekens, dat is de pijn die je op je lijf geschreven hebt. Het hoort bij je.

En mensen zullen wel kijken, nou en...

Ik heb het later wel vaker gezien, schrik altijd wel een beetje.

Maar ik schrik ook van een kaal hoofd van chemokuur.

Mensenlijven: ze vertellen mooie verhalen en minder mooie verhalen. Zo is het leven en zo zijn de lijven.

Zwem ze!
Heb vandaag eens een beetje op internet gekeken naar geschikte zwemkleding.. Of ik daadwerkelijk durf te gaan zwemmen weet ik nog niet. Door jullie positieve reacties wordt mij wel duidelijk dat ik het zelf veel te belangrijk heb gemaakt, terwijl anderen er waarschijnlijk nauwelijks aandacht aan zullen besteden. Misschien kan ik er zelf op dit moment ook nog niet genoeg afstand van nemen..

Maar als iedereen er nu net zo over zou denken als jullie maak ik me druk om niks
Bad decisions make good stories
Ik zou er niet eens op letten,
Er zijn maar weinig mensen die naar littekens bij anderen kijken. Of je moet enorme mismaakte armen hebben, dan valt het misschien wel op. Maar de meeste mensen gaan naar het zwembad om te zwemmen.

Misschien kan je eens in de ochtend gaan (even vragen of er dan geen schoolzwemmen is) Dan is het rustiger dan op woensdagmiddag
quote:quinta1976 schreef op 11 juni 2014 @ 16:50:

Over je overgewicht zou ik me geen zorgen maken. Ik ben zelf nogal onzeker over mijn buik, die is door een zwangerschap heel lelijk geworden. .Is een badpak geen optie?
De littekens horen bij je. Wil je je daarom zaken ontzeggen?

ik herken/zie het wel bij anderen, maar dat is ook omdat ik er zelf mee te maken heb gehad. Ik heb gezocht naar een vorm die voor mij haalbaar is. Dat is wel zwemmen, in badpak omdat ik me schaam voor mn buik/littekens, maar de rest laat ik wel zien. En eigenlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat mensen me daar aanspreken.
Misschien beginnen in zee of een recreatieplas ?

Dat water is minder helder waardoor er veel niet te zien is zo lang je in het water bent,

Kom je uit het water dan kan je altijd iets aantrekken.
Niet geschoten is altijd mis
quote:BellatrixVanDetta schreef op woensdag 11 juni 2014 17:31 Tja.

Als anderen het geen prettig gezicht vinden, hebben ze van de lieve Heer nekspieren gekregen om de andere kant op te kijken.

Succes!

+10000

Ik heb een enorm litteken maar echt niet dat ik niet ga zwemmen omdat anders andere mensen dat niet fijn vinden om naar te kijken. Daar ga ik echt geen rekening mee houden
Ik zou je alleen maar bewonderen, van wauw wat knap als het überhaupt opvalt.

Zelf heb ik littekens aan de zijkant van mijn borst en die zie je goed.

In het begin ging ij nooit zwemmen uit angst. Maar de knop ging bij mij om, ik ben blij dat ik nog leef.

Ik wens je veel zwemplezier toe!
Probeer jezelf eens te accepteren wie je bent.

Het is zo'n bevrijding als je de mening van een ander naast je neer legt. Je leeft voor jezelf en niet voor een ander.

Heel veel plezier met het zwemmen.
Ligt het aan mij, of slaan we steeds verder door in het idee dat iedereen die geen perfect lichaam heeft zichzelf moet verbergen? Ik las hier laatst ook al dat je met cellulitis of spataderen geen rokjes mag dragen, want daar willen anderen niet mee geconfronteerd worden. Moet ik dan in de zomer met een lange broek of een panty gaan lopen, omdat men er tegenwoordig niet meer mee om kan gaan dat niet iedereen er zo uit ziet als een ge-airbrushed fotomodel in de glamour?

TO, ga lekker zwemmen in je bikini. Mensen heb je in alle soorten en maten, ook in het zwembad en op het strand. En laten we dat vooral zo houden.
Ik zou lekker gaan zwemmen hoor. Weetje mensen hebben altijd wel wat te kijken in het zwembad en ik heb zelf ook altijd mijn oordeel wel klaar. Daar ben ik heel eerlijk in.

Als ik iemand met veel overgewicht zie dan ben ik blij met mijn eigen lichaam. Dat is mijn manco niet die van diegene met overgewicht.

En zie ik iemand met veel littekens.. dan vraag ik mij hoogstens af wat diegene heeft moeten doorstaan. Ik zal je niet aan blijven staren hoor.

En als mensen mij zien denken ze misschien ook..goh ben wel blij dat ik geen buikje heb. Of jeeetje...die ziet er ook niet uit. Tja... er zijn maar weinig mensen die zo mooi zijn als Doutzen Kroes hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven