emdr
dinsdag 17 juni 2014 om 09:09
Ik heb er heel veel aan gehad maar vond de behandeling ook heel erg zwaar. Het was uitputtend en ik wist soms helemaal niet meer wat ik met mijn emoties aan moest.
Ik hoop dat je bijwerkingen meevallen, bedenk dat die maar tijdelijk zijn maar van de verbeteringen daarna kan je veel langer genieten.
Succes!
Ik hoop dat je bijwerkingen meevallen, bedenk dat die maar tijdelijk zijn maar van de verbeteringen daarna kan je veel langer genieten.
Succes!
dinsdag 17 juni 2014 om 10:43
Ik heb redelijk veel gesprekken met mijn psycholoog gehad, waaronder een paar EMDR. Die EMDR sessies maar wat onzin(nig). Ik ben er misschien wat te nuchter voor en bleef gewoon nadenken. Wel apart dat er allerlei onverwachte denkbeelden opkomen tijdens het proces. Maar de gesprekken (en wellicht ook de emdr) heeft zeker geholpen !
dinsdag 17 juni 2014 om 11:16
Dapper hoor!
Heb er goede ervaringen mee.
Zorg dat je veilig kan ´landen´ naderhand. Iedereen reageert weer anders, maar realiseer je dat je je wazig, emotioneel en niet gefocust kan voelen. Dat kan gevolgen hebben voor je vermogen tor reizen (ik belandde de eerste keer naderhand met mijn fiets in de greppel), en je belastbaarheid die dag en de dag(en) erna.
Mij hielp het om naderhand even op bed te rusten. Ook ben ik na de eerste keer niet meer met eigen vervoer gegaan, maar met OV. Bereid je voor op niet voorziene reacties. Opeens boos, verdrietig of trots zijn op jezelf. Laat maar komen.
Heb er goede ervaringen mee.
Zorg dat je veilig kan ´landen´ naderhand. Iedereen reageert weer anders, maar realiseer je dat je je wazig, emotioneel en niet gefocust kan voelen. Dat kan gevolgen hebben voor je vermogen tor reizen (ik belandde de eerste keer naderhand met mijn fiets in de greppel), en je belastbaarheid die dag en de dag(en) erna.
Mij hielp het om naderhand even op bed te rusten. Ook ben ik na de eerste keer niet meer met eigen vervoer gegaan, maar met OV. Bereid je voor op niet voorziene reacties. Opeens boos, verdrietig of trots zijn op jezelf. Laat maar komen.
dinsdag 17 juni 2014 om 15:23
ik heb net het kennismakings gesprek gehad en meteen een sessie emdr erachteraan... het was inderdaad heftig maar voel me nu alleen wat moe en beetje licht in mijn hoofd... opzicht heb ik er nu niet veel last van en ben superblij dat het eindelijk gestart is... dank je wel iedereen voor de ervaringen te hebben gedeeld... daardoor heb ik me wel wat voor kunnnen bereiden op wat er ging komen.