words 2011 mac 'probleem'

20-06-2014 16:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik mijn words opnieuw op mijn mac geïnstalleerd nadat ik wat problemen had. Deze zijn nu gelukkig verholpen.

Alleen nu zijn de pictogrammen (weet niet zo goed hoe ik ze anders moet noemen) heel anders dan ik gewend ben. Zo is het opslaan teken een schaartje geworden, waar het normaal dus zo'n floppy disk was. Zo hebben de meeste pictogrammen bovenin beeld een ander plaatje. Ik heb al op google gezocht naar een oplossing en ook al gekeken naar updates. Maar ik kan niet vinden hoe ik dit kan veranderen.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!
Heb je een legale editie? Cd of van internet? Hoe heb je het verwijderen gedaan? Wat ging er mis?
Ja ik heb een legale editie, is een CD. Ik heb niks verwijderd, alleen de CD erin gedaan en opnieuw laten installeren. Er ging niks mis, alleen die icoontjes/pictogrammen zijn nu anders dan ik gewend ben. Geen wereldramp natuurlijk, maar wel irritant ;)

Ik wil nu dus graag die pictogrammen weer zoals ik ze gewend ben. Dus dat 'schaartje' veranderen in een 'floppy' zeg maar...
office verwijderen en opnieuw installeren
Ik heb het dus net al opnieuw geïnstalleerd. Waarom zou ik het opnieuw moeten installeren? het lijkt mij meer een standaard instelling die ik niet gewend ben zeg maar..
quote:bosvruchtje schreef op 20 juni 2014 @ 16:29:

Ja ik heb een legale editie, is een CD. Ik heb niks verwijderd, alleen de CD erin gedaan en opnieuw laten installeren. Er ging niks mis, alleen die icoontjes/pictogrammen zijn nu anders dan ik gewend ben. Geen wereldramp natuurlijk, maar wel irritant ;)

Ik wil nu dus graag die pictogrammen weer zoals ik ze gewend ben. Dus dat 'schaartje' veranderen in een 'floppy' zeg maar...als ik zo begrijp heb je over je oude installatie heengeschreven
Ja dat klopt, maar dat kan toch gewoon? Het werkt verder wel gewoon namelijk. Of denk ik nou te kort door de bocht?
Ik gebruik windows en als ik een programma opnieuw installeer dan haal ik de oude versie eraf.
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe het zit, maar op de mac worden een soort configuratiefiles gemaakt, per app, en als je die wist, wil je nog wel eens van wat ellende af zijn. Alleen, Word is van microsoft, en die programmeren niet altijd heel netjes voor Apple-standaarden.

Ik zou de installatie helemaal verwijderen, en dan opnieuw installeren. Want die icoontjes zijn géén "andere optie" maar echt fout.

Wat ging er mis, waardoor je tot herinstallatie bent overgegaan?
Ik heb het opnieuw geïnstalleerd omdat ik geen doc bestanden meer kan openen(alleen nog docx). Daarnaast gaf hij om de vijf minuten een foutmelding met betrekking op de auto-herstel/opslaan functie. Dit is nu wel opgelost.

Zou je kunnen uitleggen waar ik die configuratie files kan vinden? Ik vind het namelijk een beetje eng om zomaar m'n hele words eraf te gooien omdat ik met hele belangrijke dingen bezig ben. Of blijven alle bestanden gewoon bestaan?
Ik zeg het nog steeds uit het hoofd. Dus minimaal even met google zoeken of ik geen onzin praat!

Je documenten staan in aparte folders, dus als je geen krankzinnig rare dingen doet raak je die niet kwijt. En ik neem aan dat je TM aan hebt staan, dus je kan nooit meer dan een uur werk kwijt raken. (Zo niet: gauw aanzetten!)

De app zelf staat in een folder, je preferences in een andere. En goede kans dat het net om die laatste gaat, niet om de eerste. Met onderstaande link krijg je uitleg voor oudere versies van Word, kijk eens of je daarmee verder komt?

http://word.mvps.org/mac/damagedprefs.html
Bedankt voor je hulp Eldorado!

Ik kwam we net ook achter dat ik het lettertype niet eens meer kon veranderen. Inmiddels heb ik words eraf gegooid(op goed geluk...) en opnieuw geïnstalleerd. Gelukkig doet hij nu weer helemaal normaal! En ik ben gelukkig geen bestanden kwijt geraakt.

Goede tip van time machine, ga ik meteen even naar kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven