Wanneer opname?
vrijdag 20 juni 2014 om 15:10
Ik ben een vrouw van 35 met twee kleine kinderen en zit op het moment in een zware depressie. Ik heb het gevoel niet meer voor mezelf in te kunnen staan en overweeg opname. Nu liet mijn psychiater mij vandaag weten dat er grote wachtlijsten zijn voor opname en dat het dus wel een tijdje kan duren. Alleen spoedgevallen komen in aanmerking voor opname volgens haar. Nu gaat mijn man aanstaande maandag weer werken en ben ik alleen thuis en daar zie ik erg tegenop, bang voor mezelf. Wat moet ik doen? Liefst zou ik mezelf maandag willen laten opnemen maar dat kan dus niet behalve als het een spoedgeval is maar wat is spoed.... Heeft iemand advies? Ik woon in de regio Zuid-Holland.
woensdag 25 juni 2014 om 13:43
dinsdag 1 juli 2014 om 11:41
He max225, wat goed om te horen dat het daar steeds een beetje beter met je gaat, hopelijk kun je dat gevoel vasthouden.
Hier gaat het ook eindelijk wat beter, ik heb het gevoel dat de medicatie begint aan te slaan. De psychiater had me met spoed opgegeven voor dagbehandeling en ik zou vorige week daarover gebeld worden, maar nog steeds niet gehoord. Niet echt spoed dus... Maar omdat het inmiddels beter gaat heb ik er geen haast meer mee.
Wel even een vraagje: ik gebruik sinds 2 weken 50 mg seroquel per dag, neem ik s avonds rond 8 uur in. Maar ik word daar zo'n zombie van! Ik val om 22 uur s avonds in slaap en word pas de volgende dag om 12 uur een beetje wakker en blijf dan de hele dag suf.
Hebben jullie deze ervaring ook met seroquel?
Hier gaat het ook eindelijk wat beter, ik heb het gevoel dat de medicatie begint aan te slaan. De psychiater had me met spoed opgegeven voor dagbehandeling en ik zou vorige week daarover gebeld worden, maar nog steeds niet gehoord. Niet echt spoed dus... Maar omdat het inmiddels beter gaat heb ik er geen haast meer mee.
Wel even een vraagje: ik gebruik sinds 2 weken 50 mg seroquel per dag, neem ik s avonds rond 8 uur in. Maar ik word daar zo'n zombie van! Ik val om 22 uur s avonds in slaap en word pas de volgende dag om 12 uur een beetje wakker en blijf dan de hele dag suf.
Hebben jullie deze ervaring ook met seroquel?
woensdag 2 juli 2014 om 10:35
woensdag 2 juli 2014 om 15:06
Dat had ik in het begin ook, maar het alternatief was niet slapen. De rest kreeg me niet KO namelijk. Nu ben ik er helemaal aangewend en heb ik een balans gevonden. Ik neem Seroquel rond half negen in en voor twaalf uur slaap ik meestal, mijn wekker gaat rond zes uur. Dan beantwoord ik mijn mails en stuur het een en ander alvast door en na een uurtje of na anderhalf uur ben ik echt goed wakker en sta ik op. Dit heeft wel een tijd geduurd en ik heb samen met de PIT echt moeten uitvinden hoe ik door die waas heen kwam 's ochtends.
You know how I know? Because I reeaally think so!