Bommelding Amsterdam

25-06-2014 17:56 27 berichten
Eris rond 15.00 uur een bommelding gedaan. Er zou bij de Bijenkorf een bom liggen. De straten rondom de Dam zijn ruim afgezet en ontruimd.

Inmiddels is duidelijk dat het om een 'zeer serieuze melding' gaat en dat de politie 'Grip 1' hanteert (Bron AT5). Schiphol mag niet over het centrum vliegen.

Ik woon zelf in de buurt maar zit gelukkig thuis op veilige afstand.

Wie woont/werkt dichterbij? Wie is hierbij betrokken?

Is het echt of is het een vals alarm (hopen natuurlijk het laatste).
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik woon ook dichtbij. Ik had geen idee. Ik zag alleen extra journaal. Ik moet zo weer de deur uit, maar gelukkig niet naar het centrum. Ik hoop dat het met een sisser afloopt en niemand ons mooie centrum opblaast.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor alle duidelijkheid. Ik was vanochtend wat gestrest, toch ben ik er niet bij betrokken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gadver wat een eng idee. Op nu.nl staat dat er zelfs ambulances naar de bijenkorf zijn gestuurd? Dus ze nemen het indd erg serieus
quote:viva-amber schreef op 25 juni 2014 @ 18:02:

Voor alle duidelijkheid. Ik was vanochtend wat gestrest, toch ben ik er niet bij betrokken.Tweede voor vandaag voor jou:
"Ik woon zelf in de buurt maar zit gelukkig thuis op veilige afstand "

Huh?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 25 juni 2014 @ 18:03:

"Ik woon zelf in de buurt maar zit gelukkig thuis op veilige afstand "

Huh?Ja Nouschi, bommen maken geen schade als je bínnen zit.
quote:StoraHuntur schreef op 25 juni 2014 @ 18:05:

[...]

Ja Nouschi, bommen maken geen schade als je bínnen zit.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Als je al zo'n idioot bent om een bom te maken, dan ga je daar toch geen melding van doen...toch?
Volgens mij nemen ze dit soort meldingen altijd serieus.
Iemand belde vast naar de Bijenkorf dat hij zijn doos bonbons heeft laten liggen in de Bijenkorf. Helaas is de man verkouden en de telefoonlijn slecht waardoor de persoon aan de andere kant van de lijn verstond dat er een bom lag bij de Bijenkorf. Paniek alom en de man die belde durft na alle ophef nu niet meer te bekennen dat hij degene was die gebeld heeft of hij ligt lekker in bed uit te zieken
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 25 juni 2014 @ 18:11:

Iemand belde vast naar de Bijenkorf dat hij zijn doos bonbons heeft laten liggen in de Bijenkorf. Helaas is de man verkouden en de telefoonlijn slecht waardoor de persoon aan de andere kant van de lijn verstond dat er een bom lag bij de Bijenkorf. Paniek alom en de man die belde durft na alle ophef nu niet meer te bekennen dat hij degene was die gebeld heeft of hij ligt lekker in bed uit te zieken

Ja, of het was een Amerikaan die riep dat de Bijenkorf "da bomb" is.
quote:StoraHuntur schreef op 25 juni 2014 @ 18:13:

[...]

Ja, of het was een Amerikaan die riep dat de Bijenkorf "da bomb" is.
Was bij mij achter . Hoorde alle sirenes al en idd alles afgezet. Duurde nog wel even hoorde ik
.
Ik ga uit van vals alarm. Althans dat er niets ontploft. Maar beter dubbel check
.
quote:luffy22 schreef op woensdag 25 juni 2014 18:03 Gadver wat een eng idee. Op nu.nl staat dat er zelfs ambulances naar de bijenkorf zijn gestuurd? Dus ze nemen het indd erg serieusZijn er ook al veel weer weg
.
Kan niet quoten (mobiel) maar woon in de buurt ja. Dat betekent toch niet gelijk dat ik boven de Bijenkorf woon?

Ik ga ook uit van een valse melding. Maar zo'n aanpak maakt me dan toch een beetje angstig. Hoewel ik die grondige aanpak uiteraard ook wel begrijp.
Volgens mij wordt nu al weer veel vrij gegeven.

Woon ook in de buurt en vond het best eng. Mijn twee oudsten 14 en 12 hebben vandaag hun laatste toetsen gehad en zijn daarna al skatend de stad ingegaan. En natuuuuurlijk weer geen mobiel mee
quote:Jonna schreef op woensdag 25 juni 2014 18:21 Kan niet quoten (mobiel) maar woon in de buurt ja. Dat betekent toch niet gelijk dat ik boven de Bijenkorf woon?

Ik ga ook uit van een valse melding. Maar zo'n aanpak maakt me dan toch een beetje angstig. Hoewel ik die grondige aanpak uiteraard ook wel begrijp. Nemen het altijd serieus maar meestal is het loos alarm. Ze moeten het wel serieus nemen natuurlijk. Ik hoorde wel dat het om een hele serieuze dreiging ging en verder nog niets. Dat het nog 2 a 3 uur zou duren
.
Jap en volgens een omstander moest de hele dam verwijdert worden (was op het nieuws) lijkt me toch een hele klus om de hele dam te verwijderen, is een hoop sloopwerk haha.
Dan kunnen ze net zo goed die bom af laten gaan salsa , dan is de dam ook weg
.
En de Telegraaf omschreef het weer eens geweldig

Zo moesten bezoekers van Madame Tussauds het wassenbeeldenmuseum stel op spring verlaten.
quote:Star schreef op 25 juni 2014 @ 19:10:

En de Telegraaf omschreef het weer eens geweldig

Zo moesten bezoekers van Madame Tussauds het wassenbeeldenmuseum stel op spring verlaten.

Het is al weer veilig verklaard.
Altijd een goede oefening toch?

Ik stel trouwens voor dat we het van de week nog een keer doen. Ik woon onder de aanvliegroute van het centrum naar Schiphol. Het is de hele avond al heerlijk rustig hier
He gadver..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven