Bommelding Amsterdam
woensdag 25 juni 2014 om 17:56
Eris rond 15.00 uur een bommelding gedaan. Er zou bij de Bijenkorf een bom liggen. De straten rondom de Dam zijn ruim afgezet en ontruimd.
Inmiddels is duidelijk dat het om een 'zeer serieuze melding' gaat en dat de politie 'Grip 1' hanteert (Bron AT5). Schiphol mag niet over het centrum vliegen.
Ik woon zelf in de buurt maar zit gelukkig thuis op veilige afstand.
Wie woont/werkt dichterbij? Wie is hierbij betrokken?
Is het echt of is het een vals alarm (hopen natuurlijk het laatste).
Inmiddels is duidelijk dat het om een 'zeer serieuze melding' gaat en dat de politie 'Grip 1' hanteert (Bron AT5). Schiphol mag niet over het centrum vliegen.
Ik woon zelf in de buurt maar zit gelukkig thuis op veilige afstand.
Wie woont/werkt dichterbij? Wie is hierbij betrokken?
Is het echt of is het een vals alarm (hopen natuurlijk het laatste).
woensdag 25 juni 2014 om 18:00
Oh, ik woon ook dichtbij. Ik had geen idee. Ik zag alleen extra journaal. Ik moet zo weer de deur uit, maar gelukkig niet naar het centrum. Ik hoop dat het met een sisser afloopt en niemand ons mooie centrum opblaast.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 25 juni 2014 om 18:07
woensdag 25 juni 2014 om 18:11
Iemand belde vast naar de Bijenkorf dat hij zijn doos bonbons heeft laten liggen in de Bijenkorf. Helaas is de man verkouden en de telefoonlijn slecht waardoor de persoon aan de andere kant van de lijn verstond dat er een bom lag bij de Bijenkorf. Paniek alom en de man die belde durft na alle ophef nu niet meer te bekennen dat hij degene was die gebeld heeft of hij ligt lekker in bed uit te zieken
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
woensdag 25 juni 2014 om 18:13
quote:charlottew88 schreef op 25 juni 2014 @ 18:11:
Iemand belde vast naar de Bijenkorf dat hij zijn doos bonbons heeft laten liggen in de Bijenkorf. Helaas is de man verkouden en de telefoonlijn slecht waardoor de persoon aan de andere kant van de lijn verstond dat er een bom lag bij de Bijenkorf. Paniek alom en de man die belde durft na alle ophef nu niet meer te bekennen dat hij degene was die gebeld heeft of hij ligt lekker in bed uit te zieken
Ja, of het was een Amerikaan die riep dat de Bijenkorf "da bomb" is.
Ja, of het was een Amerikaan die riep dat de Bijenkorf "da bomb" is.
woensdag 25 juni 2014 om 18:14
woensdag 25 juni 2014 om 18:24
quote:Jonna schreef op woensdag 25 juni 2014 18:21 Kan niet quoten (mobiel) maar woon in de buurt ja. Dat betekent toch niet gelijk dat ik boven de Bijenkorf woon?
Ik ga ook uit van een valse melding. Maar zo'n aanpak maakt me dan toch een beetje angstig. Hoewel ik die grondige aanpak uiteraard ook wel begrijp. Nemen het altijd serieus maar meestal is het loos alarm. Ze moeten het wel serieus nemen natuurlijk. Ik hoorde wel dat het om een hele serieuze dreiging ging en verder nog niets. Dat het nog 2 a 3 uur zou duren
Ik ga ook uit van een valse melding. Maar zo'n aanpak maakt me dan toch een beetje angstig. Hoewel ik die grondige aanpak uiteraard ook wel begrijp. Nemen het altijd serieus maar meestal is het loos alarm. Ze moeten het wel serieus nemen natuurlijk. Ik hoorde wel dat het om een hele serieuze dreiging ging en verder nog niets. Dat het nog 2 a 3 uur zou duren
.