droger piept

28-06-2014 16:22 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een indesit wasdroger. als hij aan staat klinken er constant 3 snelle pieptonen achter elkaar

de droger zit niet te vol, filter is schoongemaakt en droger heeft voldoende ventilatie, er branden geen lampjes.. de droger doet het verder ook gewoon

ik word alleen GEK van dat constante gepiep en wil nu wel eens weten wat er aan de hand is.

in de handleiding is niks te vinden en heb nooit een reactie gekregen op mijn mail naar de klantenservice

misschien weet hier iemand het?
Zit er geen 2e filter onderin de droger? Waar je wat moeilijker bij kan? Bij de mijne is dit wel het geval - heeft me ook even gekost voor ik hier achter was. Je hoeft dit maar een keer per half jaar of zo schoon te maken maar dan moet je dat wel doen anders blijft ie piepen.....
Water reservoir vol?
Nee ook niet het water reservoir , die maak ik steeds leeg.

En zowel de filter in de droger als de tweede filter onderin zijn schoon.

Ik heb echt geen idee wat het is

Het is ook niet altijd, de een keer wel en de andere keer niet. Als die piept dan blijft die dat wel het hele programma doen
is het de warmte wisselaar niet ?

die zit onder

meestal als je de vulopening open hebt dan zit er een soort knopje

waardoor er een klep openspringt

daar zit dat ding en die moet je afspoelen

daarna weer terug plaatsen

maar meestal gaat er dan ook een waarschuwingslampje branden ?
Ik had dit laatst, maar toen sloeg de droger ook echt af en gaf een rood lampje. Afvoerslang zat verstopt toen, kwam ik achter. Hij kon z'n water dus niet kwijt.
Is het een echt een pieptoon of meer een soort fluitende toon als de trommel draait?

Dat laatste hebben wij gehad, dom door gedraaid tot hij begon te roken. Einde droger van nog geen jaar oud.

Ik zou toch even bellen met de klantenservice van indesit of misschien heeft de winkel waar je de droger gekocht hebt een eigen monteur in dienst die wat informatie kan geven?
Ja, wat Mrssippiie zegt, klantenservice Indesit bellen of mailen. Of de winkel waar je de droger hebt gekocht.
oh is dat een warmte wisselaar dat ding bedoelde ik met onderste filter. Maar die is dus inderdaad ook schoon.

Het is een condensdroger dus slang niet van toepassing.

Het zijn echt steeds 3 korte piepjes na elkaar, tu-tu-tu.

Ik heb het contactformulier al 2x ingevuld maar nooit reactie gehad van Indesit.
Heb je het pluizenfilter als een goed schoongemaakt? Hier geen Indesit, maar droger begon ook te piepen terwijl het wasgoed nog niet droog was.

Ik haalde altijd alleen de pluizen weg met de hand. Op internet vond ik een test. Als je het filter onder de kraan hield en niet al het water liep er doorheen, dan moest je het flink schoonmaken met water en azijn.

Filter leek op het oog schoon, toch onder de kraan gehouden en....er ging geen druppel water doorheen. Toen flink schoongeboend, waarna het water wel wegliep. Sindsdien piept de droger ook niet meer voordat alles goed droog is.
Goeie tip Ramy, net direct gecontroleerd maar het water loopt gewoon allemaal weg door de filter
net weer een mail gestuurd naar Indesit
Wat het ook nog zou kunnen zijn:

Soms zit er een soort laagje in de trommel van de droger door wasmiddel en wasverzachter. Dat zie je niet zitten, maar het kan wel de sensor van de droger in de war brengen. Dan kan hij niet meer goed 'voelen' of de was droog is. De mijne geeft dan ook steeds korte piepjes, al stopt ie wel. Maar het is een ander merk.

Wat je zou kunnen proberen is met schoonmaakazijn de binnenkant helemaal schoonmaken. De trommel en de ribben. Dan is dat laagje eraf. Misschien helpt het?

Hier in ieder geval wel.
Hij is niet gewoon klaar en blijft met tussenpozen draaien, omdat anders je was kreukt?
Een bericht via Twitter doet het ook vaak goed, ze willen liever geen negatieve reclame dus als je een tweet de wereld in stuurt dat na 3x mailen nog steeds je wasdroger piept maar je mailbox niet dan doen ze misschien wel wat
Spraytje WD40. HET wondermiddel volgens mn man en alle andere mannelijke personen van het mannelijk geslacht die ik ken
Bij ons wordt het niet voor niks indeshit genoemd...
Nee hij is niet klaar, het piepen begint gelijk nadat het programma gestart is.

Trommel schoonmaken kan ik nog proberen, maar zou die dan niet altijd moeten piepen?

Ik zal de reactie afwachten en anders via social media proberen
Bij mij doet hij dat ook de laaste tijd. Hij is al een jaar of 8. Ik heb gemerkt dat het goed gaat als ik de trommel minder vol doe. Het is wel een ander merk.
Wat vreemd, hoewel... mijn droger zit nooit te vol, mijn wasmachine heeft veel namelijk minder inhoud dan mn droger.

de droger is 2,5 jaar oud.
Ja, inderdaad vreemd. Mijn wasmachine heeft ook minder inhoud dan de droger. Altijd goed gegaan, soms zelfs 2 wassen, 1x drogen. Sinds enkele weken piept hij. Maar als ik dan de helft droog dan doet ie t wel. Ik hoor ook dat hij niet "op gang" kan komen. Maar de oorzaak kan ook ergens anders liggen hoor.....
Ik heb het ook tijdens het drogen blijft ie piepen 3x telkens, alles schoon wat was het nou ik zeg niks?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven