Prijs castratie man?

01-07-2014 20:44 67 berichten

Nah, mijn konijnenman dan welteverstaan en dan wil ik er een voedster bij kopen voor de broodnodige gezelligheid.

Op het inet las ik dat ik tussen de 40 en de 50 euro kwijt zou zijn maar de eerste dierenarts die ik raadde vraagt voor een konijn tot 4 kg ruim 65 euro. Ik vrees dat mijn kerel nog wel een tikje zwaarder is dan dat en zo ziet het prijskaartje er ineens toch iets anders uit. Nu wil ik het feest gewoon door laten gaan, begrijp me niet verkeerd maar ik wil niet heel veel meer betalen dan noodzakelijk.

Wat vraagt jouw arts voor ontmanning?
Alle reacties Link kopieren

Ik ben gewoon blij dat het over konijnen gaat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb 60 euro betaald. Duurder dan de castratie van een kat.
Mijn dierenarts vraagt voor een ontmanning van een konijn tot 4 kilo 54 euro.

Ranzijn tuin en Dier (Noord Holland) heeft ook een Dierenarts afdeling en vraagt 60 euro.... voor een konijn tot 4 kilo....
Castratie? Dat is een officiële straf.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
O, had alleen de topictitel gelezen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Haaa flauw, ik ging ook al allemaal dingen denken
O ja, Ranzijn hebben wij ook in de buurt.

Mijn man weegt toch echt wel een kilo of 5! Vreemd dat er alleen prijzen tot 4 kg worden gemeld.. morgen maar eens een rondje bellen.
quote:metalmania schreef op 01 juli 2014 @ 20:49:

Ik heb 60 euro betaald. Duurder dan de castratie van een kat.

Dit is logisch want het is ook meer werk, castratie kater is echt een fluitje van een cent.

Een konijnenoperatie is ook risicovoller dus het prijsverschil kan ik wel snappen.
Heerlijke titel!
Hallo,

Ik ben een meelezer, maar hier wil ik graag op reageren.

Een castratie is en blijft een operatie wat niet moet worden onderschat, zeker de narcose is een risico. Eigenlijk niet zo zeer de narcose, zolang er met gas wordt gewerkt maar de recovery; het is belangrijk dat het konijntje snel bijkomt en weer gaat eten. Het maag darm stelsel van een konijn mag niet te lang stil komen te liggen.

Sommige dierenartsen proberen het eerst onder lokale verdoving, zodat het konijn niet hoeft te slapen. Als het konijn dit niet toe laat krijgt hij alsnog een kapje op met gas.

Mijn punt; ga alsjeblieft niet voor de goedkoopste. Vaak wordt er dan gewerkt met injectie ipv gasanesthesie en ga ook voor een dierenarts met ervaring wb narcose/operaties bij konijntjes.

Succes

Ps. Mijn dierenarts vraagt 75 euro
Volgens mij was ik ongeveer 45 euro kwijt, het vrouwtje wat er daarna bij kwam heb ik ook laten helpen en dat kostte door de 90.
190 euro , maar mijn konijn is gewoon een apart geval.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Je weet het wel te brengen Roos!
Je gaat toch naar een DA waar je een goed gevoel bij hebt, iets vertrouwds want het is toch je beestje. Die paar tientjes meer zou me echt niet kunnen boeien. Krijgt ie gewoon een worteltje minder.

Wel lief dat ie dan straks een vriendin krijgt. Er zitten er heel veel in bunny opvanghuizen, gewoon gedumpt en eenzaam.

Succes en de ballen.
Ja en?
jouw konijn weegt zwaarder dan mijn hond
Tof dat je konijn gezelschap krijgt! Houd er wel rekening mee dat konijnen wat veeleisend en kieskeurig zijn als het een partner betreft. Een goede opvang kan je helpen bij het koppelen. Maar dat wist je misschien al
quote:sousou27 schreef op 01 juli 2014 @ 21:30:

Tof dat je konijn gezelschap krijgt! Houd er wel rekening mee dat konijnen wat veeleisend en kieskeurig zijn als het een partner betreft. Een goede opvang kan je helpen bij het koppelen. Maar dat wist je misschien al Mijn mannetje kreeg 2 weken na z'n sterilisatie een vriendinnetje van 8 weken. De fokker had al gezegd dat dat vrijwel altijd succesvol is op die manier en het was idd gelijk dikke mik tussen die 2.
Ga idd naar een dierenarts waar je vertrouwen in hebt. Lees ook de tips van adviesje..!!! Vraag ook aan de dierenarts wat voor pijnmedicatie konijn krijgt en vraag dit mee na de behandeling. Zorg ook dat je dwangvoer en een spuit in huis hebt voor als konijn niet wil eten, dat je snel kan handelen. Darmen mogen niet te lang stilliggen. En na de ingreep zorgen voor een warm plekje voor je konijn, ze hebbenmoeite om temperatuur na ingreep op peil te houden.

Ik heb mijn konijn ook laten helpen, net voordat ik hem mee wilde nemen zag ik dat zijn buikje onder het bloed zat. Meneer had aan zijn hechtingen geknabbeld! Dus mocht opnieuw even met de dierenarts mee. Daarna is het wel goed gegaan. Alleen had ik het hok binnen gezet met handdoeken erin..maar het heeft een dag geduurd voordat hij ging plassen en keutelen. Meneer hield de handdoeken graag schoon, dus klein toilet neer gezet (wilde ik eigenlijk niet, zaagsel en wond) en hij ging er gelijk op zitten en deed zijn behoefte.

En fijn dat je konijn een vriendinnetje krijgt. Het zijn tenslotte sociale dieren die graag samenleven!
Als je topictitel anders was geweest, had Sabatical Meds allang gereageerd. Nu denken we dat je je minnaar zat bent
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
quote:carrie-bradshaw schreef op 01 juli 2014 @ 21:20:

190 euro , maar mijn konijn is gewoon een apart geval.Hele grote ballen? Of had hij er drie
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
quote:clementien schreef op 01 juli 2014 @ 22:02:

[...]

Hele grote ballen? Of had hij er drie

Hij had er 1, en de ander zat ergens in zijn buik verstopt haha.. dus daar moesten ze naar op zoek. En tegelijkertijd hebben ze even de haakjes van zn kiezen afgeslepen want zijn gebit is niet zo best. Hij heeft ook nog last van te weinig traanvocht dus moet elke dag druppelen, echt een zorgenkonijntje , maar wel een superschatje hoor!

Kijk nou: http://oi61.tinypic.com/157q4o.jpg

OT: er zijn blijkbaar 3 manieren om konijnen te castreren, een open methode, een half open methode en gewoon gesloten. Dat is dan ook meteen van goedkoop naar duur. Mijn dierenarts vindt het onverantwoord om de open of de half open methode te gebruiken bij konijnen (dit is hoe de wond gehecht wordt, of in dit geval dus niet gehecht wordt). Vooral omdat konijnen meteen met hun buik op de grond zitten is er met die methode een groot risico op infectiegevaar. Ik vind de prijzen hier erg goedkoop en ben ze ook bij mij niet in de regio tegengekomen voor de gesloten methode.

Normaal zou de operatie rond de 80-90 euro geweest zijn, maar nu hebben ze dus echt heel zijn buikje open moeten halen om op zoek te gaan naar de tweede bal

De tip om meteen uit voorzorg een spuitje voor het voeren te vragen/halen is een goede, konijnen eten vaak niet na een operatie en dan kun je maar beter vast zo'n spuitje in huis hebben en een potje babyvoeding halen of iets dergelijks zodat je 'savonds gewoon alles al in huis hebt.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Wat 'n schatje! Korte oortjes trouwens, wat is dat voor ras?

Mijn beide konijnen aten vrij snel na de operatie al weer. Zelfs 't vrouwtje waar 't dus wel 'n echte buikoperatie was.

Handig is wel zo'n plastic binnenbak in huis te zetten met handdoeken zodat je 'm de eerste dagen in de gaten kunt houden.
Oh gewoon een erg klein uitgevallen kleurdwergje, hij weegt maar 1,1 kilo en is echt amper gegroeid sinds ik hem met 8 weken heb. Hij is nu bijna een jaar en lijkt nog steeds een babykonijntje.

Ik had hem inderdaad maar even in de woonkamer gezet met handdoeken in zijn kooi na de operatie, hij was er echt zielig aan toe zeg, moest hem ook gaan dwangvoeden want hij wilde niks

Gelukkig huppelt ie nu weer heel vrolijk door het huis en is hij goed aan het wennen aan het vrouwtje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven