Steward vragen.

06-07-2014 13:53 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Xhsn
Locaties

Mbo opleiding Stewardess Receptioniste Hostess kun je volgen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en Hengelo.

Hogeschool Tio Amsterdam

Tio Amsterdam mbo

Tempelhofstraat 5

1043 EA Amsterdam

tel: 020-475 10 57

fax: 020-475 22 08

mail: amsterdam@tio.nl

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08:15 - 18:00 uur

Lees meer...

Hogeschool Tio Eindhoven

Tio Eindhoven mbo

Begijnenhof 8-12

5611 EL Eindhoven

tel: 040-296 28 28

fax: 040-237 35 20

mail: eindhoven@tio.nl

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08:30 - 17:30 uur

Lees meer...

Hogeschool Tio Hengelo

Tio Hengelo mbo

Hoofdkantoor

Julianalaan 9

7553 AB Hengelo

tel: 074-255 06 10

fax: 074-255 06 16

mail: hengelo@tio.nl

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08:30 - 17:00 uur

Lees meer...

Hogeschool Tio Rotterdam

Tio Rotterdam mbo

Weena 457

3013 AL Rotterdam

tel: 010-798 09 50

fax: 010-414 98 75

mail: rotterdam@tio.nl

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08:30 - 17:30 uur

Lees meer...

Hogeschool Tio Utrecht

Tio Utrecht mbo

Oudenoord 2

3513 ER Utrecht

tel: 030-666 88 36

fax: 030-666 83 97

mail: utrecht@tio.nl

Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 07:30 - 18:00 uur

Lees meer...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Stewardess opleiding

Waarom voor SRH kiezen?

KANSEN VERGROTEN

Met deze opleiding vergroot je je kansen op een baan. Door Steward(ess) Receptionist(e) Host(ess) krijg je de juiste attitude, goede communicatieve vaardigheden, leer je moderne vreemde talen en krijg je een servicegerichte instelling. En dat heb je nodig, want bij de meeste luchtvaartmaatschappijen mag je maar eens per twee jaar solliciteren. Tio heeft overigens luchtvaartstages bij meerdere bedrijven. En wat is een mooiere start van je carrière dan na je stage meteen een baan aangeboden te krijgen.

MBO4+ IN 1, 2 OF 3 JAAR

Je kunt je mbo4-diploma van de opleiding Steward(ess) Receptionist(e) Host(ess) na vmbo in 2 of 3 jaar halen. En na mbo, havo of vwo kun je je mbo4-diploma zelfs in één jaar op zak hebben.

TOERISME VRAAGT OM TIO

Tio valt op in de reiswereld. In personeelsadvertenties wordt regelmatig specifiek om medewerkers met een Tio-opleiding gevraagd. Met meer dan veertig jaar toeristisch onderwijs is Tio een begrip in de branche.

INTERNATIONAAL

Veel studenten lopen stage in het buitenland, er staat een internationale studiereis op het programma en je kunt excursies maken naar bijvoorbeeld Londen, Berlijn of Parijs. De opleiding biedt veel mogelijkheden om internationaal ervaring op te doen.

BREED INZETBAAR

De mbo4-opleiding Stewardess Receptioniste Hostess leidt op voor drie verschillende branches: luchtvaart, toerisme en hotellerie. Je kunt niet alleen als steward(ess), maar ook als receptionist(e) of host(ess) aan de slag. Daarnaast is het diploma ook waardevol buiten deze branches. Met een dienstverlenende instelling ben je welkom in diverse branches.

LEREN DOOR DOEN

Meer dan 60% van de onderwijstijd wordt besteed aan praktijk: projecten, twee (internationale) stages en vaardigheidstrainingen. Bij SRH oefen je talen en luchtvaartdienstverlening in het luchtvaartlokaal, krijg je een outdoortraining, loop je een praktijkstage als hostess, ga je op studiereis en volg je een flight safety training.

KLEINE SFEERVOLLE VESTIGINGEN

Tio is een landelijke organisatie met kleine vestigingen. De docenten en staf zijn gemakkelijk te vinden en iedereen kent elkaar. De sfeer op de vestigingen is daardoor gezellig en veilig.

KLEINE KLASSEN

Bij Tio volg je de lessen met maximaal zo’n 20 studenten en vaardigheidstrainingen met 10. Tio-breed is het aantal studenten gemiddeld 11 per groep.

VEEL CONTACTUREN

Bij de opleiding Stewardess Receptioniste Hostess krijg je gemiddeld zo’n 33 contacturen per week (inclusief zes uur huiswerkbegeleiding) in het eerste jaar en zo’n 27 contacturen in het tweede jaar.

ENTHOUSIASTE DOCENTEN

De docenten van Tio hebben veel enthousiasme voor luchtvaart, toerisme en hotellerie. De kennis die zij in de praktijk hebben opgedaan, brengen ze graag op je over.

DIRECT DOOR NAAR HET HBO

Na mbo Steward(ess) Receptionist(e) Host(ess) kun je direct verder studeren en kiezen voor één van de versnelde hbo-opleidingen van Tio.

UITSTEKENDE WERKGELEGENHEID

De luchtvaartindustrie groeit en nieuwe markten worden verkend. Dit geldt ook voor toerisme: door natuurlijk verloop is er continu behoefte aan servicegerichte jonge mensen (economischetrends.nl 2013).

LESGARANTIE

Lessen die uitvallen worden gegarandeerd ingehaald.

MBO4+

Naast de lesstof voor het mbo4-diploma Luchtvaartdienstverlener, krijg je bij Tio nog veel extra modules over de functies host(ess) en receptionist(e). Hiervoor ontvang je na het afronden van deze modules ook een extra Tio-certificaat.

VEEL STUDIEBEGELEIDING

Je wordt optimaal begeleid door de studiecoaches en docenten. Naast begeleiding tijdens de vele lesuren kent het eerste jaar zes uur studie- en huiswerkbegeleiding per week en het tweede jaar twee uur per week. Alle projecten hebben daarnaast ingeroosterde begeleidingsuren.

GOED BEREIKBAAR

De vijf vestigingen van Tio liggen op toplocaties: in of dichtbij het centrum en op loopafstand van het station.

PERSOONLIJK

Bij Tio ben je geen nummer. De docenten en medestudenten kennen je bij naam
Jammer dat je niet meteen die opleiding hebt gedaan. Was je nu klaar geweest.
[quote]amine23 schreef op 06 juli 2014 @ 15:08:

Dag Noa,

Ik heb de vorige tekst inderdaad heel snel geschreven. Als juridische medewerker moet je Nederlands wel op niveau zijn.

Kan je het hele jaar door solliciteren of gebeurd dat alleen 1 keer per jaar tijdens de zomerperiode (via een uitzendbureau)?

gebeurd = gebeurt
quote:amine23 schreef op 06 juli 2014 @ 13:53:

Xhsn

Geen dank, joh. Graag gedaan.

Pfffffffffffffffff
Starshine de zwembond heeft geen database,er stond op die website dat je het kon proberen bij de organisatie waar je het vroeger gehaald hebt. Maar in mijn geval bestaat dat hele zwembad niet meer en de organisatie denk ik ook niet.
En weg is de OP. Nu kan ik iets zeggen over "op de vlucht", maar doe het maar niet....
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Tja, als je het positief wilt benaderen kun je ook zeggen dat TO conflictvermijdend is. Kan best een goede eigenschap zijn voor een flight attendant, toch?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:amine23 schreef op 06 juli 2014 @ 13:53:

XhsnEn TO spreekt ook een woordje over de grens.
quote:dolfje schreef op 06 juli 2014 @ 16:02:

Starshine de zwembond heeft geen database,er stond op die website dat je het kon proberen bij de organisatie waar je het vroeger gehaald hebt. Maar in mijn geval bestaat dat hele zwembad niet meer en de organisatie denk ik ook niet.Ik neem aan dat de vliegmaatschappij niet per se geinteresseerd is in dat prachtige met kikkers en dolfijnen versierde certificaat. Ik denk dat ze verwachten dat je kunt zwemmen, diploma of niet.
quote:ClaudeFiolle schreef op 06 juli 2014 @ 16:08:

Tja, als je het positief wilt benaderen kun je ook zeggen dat TO conflictvermijdend is. Kan best een goede eigenschap zijn voor een flight attendant, toch?

Tja, bij de minste of geringste tegenstand je opsluiten in de pantry is ook een manier van reageren.

Snap niet waarom TO de OP nou weghaalt. Er is toch geen onvertogen woord gevallen?

Ik zou zeggen: Als je uitgenodigd wordt voor een gesprek, veel succes met de assesment.
TO snapt al niet dat met de term "maatschappijen" de luchtvaartmaatschappijen bedoeld worden. Zie zijn reactie op Ginevra. Dan zie ik het echt somber in voor zijn kansen.
Wat mij betreft hoef je niet eens te solliciteren, want jij hebt duidelijk de juiste houding niet. Als je om niets de OP weghaalt, dan ben je duidelijk ongeschikt voor het werk.
Cum non tum age
ik wil zo iemand niet eens als juridisch medewerker willen hebben. Stel hij krijgt te maken met een boze klant?
Blijfgewoonbianca die opleiding voor stewardess aan de TIO is dus onzin. Het kost veel geld en als een luchtvaartmaatschappij je wil dan leiden ze je zelf op. En als ze je niet willen dan willen ze je ook niet met zo'n opleiding.

Bovendien is de opleiding nogal specifiek en kom je slecht in andere sectoren aan de slag met zo'n opleiding.
Oh, ik heb wat gemist geloof ik

Anyway, uit eerdere topics over 'hoe word ik stewardess' heb ik geleerd dat die externe opleidingen geen pré zijn, maar geldklopperij. Zeggen forummerts als Stess.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven