Sousse, Tunesië

09-07-2014 14:21 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames (en heren),

Afgelopen maandag heb ik dan eindelijk een vakantie geboekt samen met een vriendin

De reis gaat naar Sousse, Tunesië. Nou heb ik op internet al een aantal dingen bekeken die je er kan doen, maar nou vroeg ik mij of een aantal van jullie er al eens is geweest en wat nou echte aanraders zijn. Een ritje op een kameel staat zeker al op de lijst.

Wij zijn in voor actieve activiteiten of een dagje naar een mooie plaats in de buurt past ons ook wel.

Hoor het graag
anoniem_181667 wijzigde dit bericht op 09-07-2014 14:23
Reden: Kon de heren op dit forum niet vergeten natuurlijk!
% gewijzigd
Er zijn al heel wat topics over Sousse, niet allemaal positief vrees ik. Mijn verhaal wil je niet horen, want ik ben een ontzettende aansteller hoorde ik in het laatste topic. Zoek er maar eens op, klik op mijn vergrootglas.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Aaah oké, dank je voor de tip. Zal eens gaan speuren.
Een ritje op een kameel kan je wel wegstrepen, ze hebben alleen dromedarissen. Als je een ritje op een dromedaris wil maken trek dan je meest smerige kleding aan die je bij je hebt want de dromedaris geur trekt in je kleding, niet dat ie smerig is maar lekker is anders. Neem ook een kort ritje want zo geweldig is het ook weer niet, een uurtje is zat.

Veel plezier, als mensen je koffers willen sleuren kan je maar beter toegeven als weigeren, al die heisa is het niet waard haha.
Wij hebben daar een woestijntocht gemaakt van 3 dagen.

Gewoon in een auto maar op prachtige plekjes geweest en op leuke locaties overnacht.

Dikke aanrader!
Inderdaad zoek eens op Tunesië op dit forum. Er zijn vele reacties waarvan de overgrote meerderheid overeenkomen.

Ik wens je veel sterkte!
quote:valparaiso schreef op woensdag 09 juli 2014 14:49 Een ritje op een kameel kan je wel wegstrepen, ze hebben alleen dromedarissen. Als je een ritje op een dromedaris wil maken trek dan je meest smerige kleding aan die je bij je hebt want de dromedaris geur trekt in je kleding, niet dat ie smerig is maar lekker is anders. Neem ook een kort ritje want zo geweldig is het ook weer niet, een uurtje is zat.

Veel plezier, als mensen je koffers willen sleuren kan je maar beter toegeven als weigeren, al die heisa is het niet waard haha. Hahaha
Geniet van elke dag!
Jammer dat je al geboekt hebt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Heb inderdaad al gekeken op andere topics en jeetje, wat is iedereen negatief over het land. Mijn moeder is er 4 jaar geleden geweest en die raadde het ons juist aan. Ben nu wel heel benieuwd.

Mijn excuus voor het verwisselen van de kameel/dromedaris. Goede tip van de kleding!

Als het ons ook zo erg tegenvalt dan horen jullie het wel haha
Ik ben daar een aantal jaren geleden geweest en vond het heel leuk.

Een aanrader is Port El Kantaoui, leuk haventje met restaurants. Je kunt erheen met de tuk tuk, moet je alleen wel stalen zenuwen hebben want die dingen scheuren door het verkeer.

Verder zat er tegenover hotel Rhiad Palms een heel leuk restaurant. Weet niet meer hoe het heet, maar was erg klein en je moest door een gordijn heen om er te komen (vrij slecht vindbaar dus) maar heb daar ongelooflijk lekker gegeten.
anoniem_182524 wijzigde dit bericht op 10-07-2014 17:09
Reden: typefout
% gewijzigd
Wij zijn net terug uit Sousse (Marhaba Royal Salem) en hebben er een hele leuke vakantie gehad.

Misschien lag het aan het tijdstip maar bij de luchthaven hebben wij geen mannen gezien die je koffer wilden tillen, of misschien ligt het aan de ramadan.

Het was op het vliegveld i.i.g. prima te doen, vrij rustig zelfs (zeker vergeleken met landen als Senegal en Gambia).

Ik, alleenstaande moeder met 3 kinderen, vond het alleszins meevallen.

Zorg dat je minstens 75% van de prijs afkrijgt en betaal voor een taxi naar Port el Kantaoui of Sousse niet meer dan ong. 5 dinar. Blijf lachen, relax en wind je niet teveel op.

Als je er wat minder bloot bij loopt en niet dronken over straat zwalkt heb je ook minder last.

Als je niet gediend bent van een verkoper, man, etc. loop je door en maak je geen oogcontact.

Als je iets niet wil kopen gewoon voet bij stuk houden en zeggen dat je het lelijk vind ;).

Als je niet van het handelen houdt kun je er ook voor kiezen om je souvenirs in het hotel te kopen (ons hotel had hele schappelijke prijzen, ook goed om er rond te kijken zodat je op de markt niet teveel betaald.

Mijn kinderen vonden de piratenboten in Port el Kantaoui geweldig maar voor volwassenen is het niet zo spannend denk ik.

De watersporten van het hotel waren schappelijk geprijsd (vaste prijzen) en erg leuk om te doen, waterscooters en de bananenboot waren hier favoriet.

Fijne vakantie!
Live long and prosper
Nou, ben weer terug en kan vertellen dat na het lezen van de vele negatieve verhalen, ik er alleen maar een positieve tussen kan zetten. Wij zaten prima gelegen tussen een heleboel winkeltjes en restaurants. De taxi hebben wij inderdaad flink op af lopen dingen, net als op de tassen e.d. Wij zijn 1 dag naar Monastir geweest en moet wel vertellen dat de mannen hier een stuk handtastelijker waren. Ik werd in mijn arm geknepen omdat ik een winkel niet in wilde. Daarom zijn we snel weer terug gegaan naar Sousse.

Ook zijn we naar de Medina in Sousse geweest en hier hebben wij helemaal geen last van opdringerige/handtastelijke mannen gehad. 's Avonds werd je wel aangesproken, maar hier reageerden wij nooit op en dus nooit problemen ondervonden.

Kortom: een topvakantie zonder al die negatieve verhalen te hebben ervaren
Fijn! Wij hadden tig jaar geleden ook een leuke vakantie in Tunesië.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven