Vermoeiend

14-07-2014 20:45 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
tekst verwijderd
En ik vraag me alleen maar af....

Heeft je moeder zulke enge vriendinnen dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Waarom zou je schoonmoeder niet bij haar vriendinnen op de koffie mogen als ze oppast? Wat voor gevaar zie je hier in?

Wordt je dochter nog zo vaak wakker ' s nachts dat je zo moe bent?

Kun je niet om en om uitslapen in het weekend en 1 of 2 avonden heel vroeg naar bed gaan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Schoonmoeder bedoel je,

Ik ken de vriendinnen niet dus weet ik ook niet of ze eng zijn
Als je kookt, kook dan meteen voor twee , drie dagen of zo: je staat dan toch al aan het fornuis.
quote:melllll87 schreef op 14 juli 2014 @ 20:51:

Schoonmoeder bedoel je,

Ik ken de vriendinnen niet dus weet ik ook niet of ze eng zijnWaarom mag ze je dochter er niet mee naar toe nemen; ben je bang dat het pedofiele mevrouwen zijn, dat ze je dochter aan de drugs helpen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op maandag 14 juli 2014 20:50 Waarom zou je schoonmoeder niet bij haar vriendinnen op de koffie mogen als ze oppast? Wat voor gevaar zie je hier in?

Wordt je dochter nog zo vaak wakker ' s nachts dat je zo moe bent?

Kun je niet om en om uitslapen in het weekend en 1 of 2 avonden heel vroeg naar bed gaan?

Dat is een van de voorbeelden. Ze doet veel dingen waar ik niet mee eens ben.

Ze wordt nachts 2 of 3 keer wakker en dan sta ik op. Mijn man hoort niks, maak hem ook niet wakker. Hij is ook moe zegt hij

Ik sta er letterlijk alleen voor. Wil eigenlijk niet klagen maar ik trek het langzamerhand niet meer
quote:blijfgewoonbianca schreef op maandag 14 juli 2014 20:52 Als je kookt, kook dan meteen voor twee , drie dagen of zo: je staat dan toch al aan het fornuis.Mijn man eet de volgende dag hetzelfde eten niet. Hij komt uit een verwend nest
quote:melllll87 schreef op 14 juli 2014 @ 20:57:

[...]

Ze wordt nachts 2 of 3 keer wakker en dan sta ik op. Mijn man hoort niks, maak hem ook niet wakker. Hij is ook moe zegt hij

Ik sta er letterlijk alleen voor. Wil eigenlijk niet klagen maar ik trek het langzamerhand niet meer

Je doet het jezelf aan hè, gewoon je man wakker maken en hem laten gaan. Een nachtje ergens anders slapen en je man het laten doen doet ook wonderen.

Maar eerlijk; als jij zó vreselijk moe bent, zou ik eens naar de HA gaan. Controleren op tekorten, en even een praatje maken. Dit klinkt niet heel gezond zo.
quote:melllll87 schreef op 14 juli 2014 @ 20:59:

[...]

Mijn man eet de volgende dag hetzelfde eten niet. Hij komt uit een verwend nestEn ook dat doe je zelf. Dan kookt hij zelf maar, en anders eet hij wat de pot schaft.
quote:melllll87 schreef op 14 juli 2014 @ 20:57:

[...]

Ik vind het een slecht voorbeeld, eerlijk gezegd.

Als jij niet klaagt, je man niet wakker maakt, dan kan een ander ook niet ruiken hoe hoog het je zit.

En als je haar ' snachts na haar eerste keer huilen mee naar jullie bed neemt?
Dorian van 9 maanden gaat met oma (mijn schoonmoeder) ook overal naartoe. Haar vriendinnen, die ik alleen ken uit verhalen, windt hij allemaal om zijn kleine vingertje.

Oma past heel goed op kleinzoon, geeft hem op tijd eten en drinken, doet hem op bed. En ik krijg de meest mooie foto's van een lachend jochie in de mail terwijl ik werk. Mijn schoomoeder heeft mijn man en zijn broer fantastisch opgevoed, daar durf ik kleinzoon ook wel bij te laten.
quote:melllll87 schreef op maandag 14 juli 2014 20:51 Schoonmoeder bedoel je,

Ik ken de vriendinnen niet dus weet ik ook niet of ze eng zijn

Dat is toch niet zo erg? Of heeft ze echt vriendinnen in kraakpanden, met enge honden, pedofiele vrienden ofzo? Schoonmoeder is hoop ik toch wel verantwoordelijk genoeg om haar bezoekjes gewoon te plannen lijkt me...

Je maakt het jezelf onnodig moeilijk. En met je man kun je toch iets van een compromis afspreken: niet meteen je bed in duiken, niet de hele avond op de bank, maar als dochter in bed ligt nog een uurtje samen op bank, praten, wijntje drinken en dan gaan slapen. Is toch ook gezellig?

[...]

Mijn man eet de volgende dag hetzelfde eten niet. Hij komt uit een verwend nest

Je kan toch in dezelfde tijd drie dingen klaar maken? Of er nou twee pannen groente staan te koken of 1; duurt net zo lang.

In de tijd dat je aardappeln koken kun je net zo goed spaghettisaus maken voor morgen. En als je ' morgens de soep opzet is die ' s avonds klaar.
En je man inderdaad ook eens de nachten laten doen. Van tevoren afspreken en jij doet oordopjes in.

[...]

Mijn man eet de volgende dag hetzelfde eten niet. Hij komt uit een verwend nestLijkt me prima voor zijn lijn.
Herkenbaar. Ben zelf bezig bepaalde gedachtengangen los te laten.

Zo vond ik de zondag de dag samen met het gezin gezien dit de enige dag is dat mijn vriend vrij is. Natuurlijk denk ik nog steeds zo, maar als ik iets wil plannen wat op een andere dag niet kan dan is het maar even geen hele dag met het gezin.

Je solliciteert schreef je, ik denk zelf dat het zeker wel helpt als je werkt. Je bent dan namelijk even uit de situatie, verfrist en kun je er thuis beter tegenaan. Zo ervaar ik het zelf wel tenminste. Ik geef eerlijk toe dat mijn wereldje anders erg klein zou zijn....

Je vriend is moe maar jij ook, dus echt afspraken gaan maken hoe nu verder. Ik ben gaan inzien: door mijn eigen gedrag hou ik bepaalde gewoontes in stand. Bepaalde zaken kunnen niet altijd gaan zoals jij wilt of zou doen, dat heet: loslaten .

Door dit zelf te veranderen of er open over te praten kan er verandering komen.

Oké makkelijker gezegd dan gedaan, maar het proberen waard. Succes!
quote:melllll87 schreef op 14 juli 2014 @ 20:45:

. Mijn man werkt veel dus oppassen zal hij niet gauw doen. ((

Ik zie de logica niet.

Ik neem aan dat jullie samen een kind wilden dus dan moet hij ook gewoon tijd aan haar besteden. Dat kan zijn als ze wakker is zodat hij wat met haar kan doen en jij er even alleen op uit kan Of dat kan zijn als ze slaapt zodat jij er even alleen op uit kan.

Hij kan niet verwachten dat jij altijd maar voor haar zorgt alleen maar omdat hij veel werkt. Dan werkt hij maar wat minder of regelt een oppas. Waarom is het een probleem als oma haar meeneemt naar vriendinnen? Krijgt ze alleen maar meer aandacht.
Je voelt je er alleen voor staan, maar zou het kunnen dat je het moeilijk vindt om de zorg uit handen te geven? Vind je stiekem dat anderen niet zo goed voor je dochter zorgen als jij, of dat jij het beste weet wat ze nodig heeft?
Probeer de dagen zelf eens gezellig te maken. Spreek af met vriendinnen met kinderen. Kunnen zij fijn samen spelen/zich vermaken en jij kletst bij. En je hoort van andere moeders ook verhalen (positief of negatief).

Plan 's avonds tijd voor jezelf. Maak een lange wandeling, fiets een stuk of sportschool desnoods. Je krijgt er energie van!

Doe gezellige dingen met z'n 3en in het weekend. Daar pep je ook van op: samen genieten van jullie kind.
Ga het gesprek aan.

[...]

Mijn man eet de volgende dag hetzelfde eten niet. Hij komt uit een verwend nestDan moet ie lekker weer terug gaan naar dat nest! En hoezo wil hij niet oppassen? Het is zijn kind dus van oppassen is geen sprake maar gewoon zijn kind verzorgen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ha, een verkapt schoonloederT topic.
Heb je de vermoeidheidsklachten ook met de huisarts besproken?

Soms goed bepaalde zaken uit te sluiten (ijzer te kort, schildklier etc)
Je slaapt als je kindje slaapt? Dat lijkt mij vermoeiend! Probeer een normaal/volwassen dagritme aan te houden voor jezelf. Je bemt tenslotte volwassen.

Probeer samen de nachten te doen, het is niet alleen jouw kind, maar ook het zijne!

Met kleine kinderen is het ook lastig! Berust erin en bepaal wat je belangrijk vindt, en begin daarmee! Als jij elke dag wilt koken, dan kun je dat prioriteit nummer één maken. Toen ik kleintjes had, begon ik de dag met het klaarzetten van het eten, dan hoefde ik 's middags met een zeurend kind niet zo veel meer te doen! Daarna kwam de was, en pas daarna de rest van het huishouden. Wat vandaag niet lukt, kan morgen is daarbij een prima insteek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven