Winter Efteling beter dan 'herfst Efteling'?

15-07-2014 08:43 21 berichten
Hi,

Wij willen voor ons gezin een huisje in de Efteling Bosrijk boeken. Nu kunnen we vlak voor de Winter Efteling gaan of als er al Winter Efteling is. Weten jullie wat beter is? Is de Winter Efteling veel leuker dan even daarvoor, als het nog 'gewone' Efteling is?

Dank!!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het is even voor de winter maar ik ben wel eens in de Efteling geweest in januari en tot mijn verbazing was echt alles open met uitzondering van de piranha (maar daar wil je toch niet in in die kou). Super rustig dus geen wachtrijen; Ik vond het echt ideaal!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Winter efteling is wel heel leuk! Geen idee of het leuker is dan daarvoor, maar ik vond de winter efteling echt een aanrader!
Thanx! Misschien wel waard om een weekje later voor te gaan dus? Begin november begint de Winter Efteling, hopelijk nog niet zo ontzettend koud. En lekker rustig hoop ik (volgens hun kalender wel).
verschil tussen winterefteling en gewone efteling:

- tijdens de winterefteling zijn beelden winters aangekleed denk aan lange jan met een snottebel en een sjaal, vogelrock vogel met een muts op.

- er staat dan een schaatsbaan.

- er ligt een langlaufbaan op de plaats waar normaal de trapauto's rijden.

- de piranha is gesloten.

- als het erg koud is zijn de meeste achtbanen op vogelrock na dicht.

- ik ben 1 keer sávonds nog bij de winterefteling geweest toen was er op filla volta een lichprojectie erg mooi om te zien maar volgens mij is die er niet altijd.

- er staan tijdens de winterefteling vuurkorven waar je je lekker op kunt warmen (neem aan alleen met de koude dagen dat die branden)
Dank 83angel! Dat klinkt dan eigenlijk weer niet als een verschil om later voor te gaan...twijfel twijfel.

Ik twijfel omdat het een week eerder misschien nét iets warmer is (I know, 1 week, maar toch) en misschien wel iets rustiger als in de eerste week van de Winter Efteling?
Tijdens de winterefteling staat er ook een hele grote tent achter de Python. Daarin staan springkussens, wordt een kleine show opgevoerd en kun je met een grote band van een sneeuwbaan glijden.

Ook zijn er op verschillende plaatsen grote kampvuren met banken eromheen, waar verschillende artiesten komen zingen.

Er rijdt ook een arreslee rond, als je geluk hebt mag je mee!

Alle sprookjes zijn winters aangekleed, kijk maar eens binnen bij de kabouters bijvoorbeeld.

Ik zou zeker tijdens de winterefteling gaan, het heeft echt veel sfeer!
Jij maakt je druk om temperatuurverschillen binnen een week? In de herfs/winter nog wel. Denk dat het temperatuurverschil tussen deze en vorige week groter is. In het najaar moet je sowieso afwachten per dag of je regen hebt.

Ontopic: voor de sfeer zou ik voor de winterefteling gaan.
Oké, het wordt de Winter Efteling!!
Ik zou voor de winterefteling gaan! Alleen al die sfeer met schaatsbaan, kou, vuurkorven, broodjes Unox
Volgens mij is de Piranha en achtbanen dicht bij erge kou ook gewoon van kracht buiten de winterefteling om, alleen komt het dan minder vaak voor
Efteling is altijd leuk.. In de winter heb je de schaatsbaan als de dat leuk vindt.. Nadeel voor mij is dat de vliegende hollander dicht is in de winterefteling.. herfst niet.. Maar goed.. ik ga niet voor het sprookjesbos .. Ik ga voor de achtbanen..
Piranha is idd ook dicht.. Python niet , ook niet bij kou.. wel bij sneeuw
Ik durf toch niet in de Python ;)
Die ene week maakt qua weer waarschijnlijk niet zoveel uit. Er gaan geen attracties dicht omdat het winterefteling is, maar omdat het koud is over het algemeen. Dus ik zou met de winterefteling gaan, dan heb je bij de treintjes voor kleine kinderen een langlaufbaan, wat wel leuk is en alles is mooi aangekleed. De weergevoelig attracties kunnen net zo goed dicht zijn in de herfstweek als het dan slecht weer is en open in de winterweek omdat het dan toevallig beter weer is, maar in de winter heb je wél de bijzondere winterefteling attracties. Dus ik zou de winterefteling doen.
Ben een groot Eftelingfan, als je voor sfeer gaat, dan zeg ik winterefteling, ga je voor de attracties dan een weekje eerder. Ik hou niet van schaatsen ed, dus behalve de aankleding in het sprookjesbos, heeft de winterefteling voor mij niet veel meer waarde.
Ik zou niet op voorhand boeken. Voor 't zelfde geld is het slecht weer met regen en/of kou. Gewoon spontaan 'n dag/paar dagen gaan als er mild en vooral droog weer verwacht wordt.
quote:83angel schreef op 15 juli 2014 @ 08:49:

verschil tussen winterefteling en gewone efteling:

- tijdens de winterefteling zijn beelden winters aangekleed denk aan lange jan met een snottebel en een sjaal, vogelrock vogel met een muts op.

- er staat dan een schaatsbaan.

- er ligt een langlaufbaan op de plaats waar normaal de trapauto's rijden.

- de piranha is gesloten.

- als het erg koud is zijn de meeste achtbanen op vogelrock na dicht.

- ik ben 1 keer sávonds nog bij de winterefteling geweest toen was er op filla volta een lichprojectie erg mooi om te zien maar volgens mij is die er niet altijd.

- er staan tijdens de winterefteling vuurkorven waar je je lekker op kunt warmen (neem aan alleen met de koude dagen dat die branden)Lange Jan
quote:elninjoo schreef op 15 juli 2014 @ 11:30:

Ik zou niet op voorhand boeken. Voor 't zelfde geld is het slecht weer met regen en/of kou. Gewoon spontaan 'n dag/paar dagen gaan als er mild en vooral droog weer verwacht wordt.Normaal boek ik ook niet zo ver van tevoren, maar Bosrijk Efteling is véél goedkoper als je ver vooruit boekt. Scheelt wel 200 euro. Echt last-minutes hebben ze volgens mij niet.
Maar als het 2 dagen met bakken uit de lucht komt heb je niets aan de Efteling. Of kun je 24 uur van te voren gratis annuleren?
We mogen 3 dagen het park in Elninjoo, dus het zal toch in elk geval 1 dag wel droog zijn? Komt vast goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven