Zelfwaarderingscomplex?

21-07-2014 00:01 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal :-)

Op een een of andere manier heb ik het idee dat ik een zelfwaarderingscomplex heb of aan het krijgen ben.

Ik ben 28, goed opgeleid, een normaal uiterlijk, en verder niet veel bijzonderheden van buitenaf. Maar ik heb het idee dat ik mezelf steeds minder kan waarderen.

Het hangt eigenlijk met drie dingen samen. Het eerste is dat ik een chronische ziekte heb waardoor ik minder energie heb. Hierdoor heb ik altijd veel minder mee kunnen doen, en dingen doen dan andere mensen van mijn leeftijd. Ik voelde me er dan ook een beetje buiten staan.

Het tweede is, dat ik na mijn opleiding maar geen werk kan vinden (nu al 2,5 jaar).. ik solliciteer zo enorm veel (en op heel veel verschillende manieren en met tips van iedereen) en ik blijf maar afwijzingen, afwijzingen afwijzingen krijgen. Ik moet na elke afwijzing huilen, het wordt steeds erger. Als ik op gesprek uitgenodigd wordt twijfelen ze aan me. Ik kom iets te onzeker over.

Het derde is dat relaties ook niet goed lopen. Mn eerste echte vriend, na vier jaar relatie begon te twijfelen en begon voor het uit te maken half met een ander meisje. Het twijfelen van hem bleef 2 jaar duren, en intussen ging het heen en weer tussen mij en dat andere meisje. Ik was te zwak om het uit te maken, ik hield echt enorm veel van hem. Maar het heeft me veel verdriet en woede gekost. Na twee jaar zag ik pas echt in dat hij me aan het lijntje hield. Hij heeft toendertijd het er ook over gehad dat hij vond dat dat meisje zon mooie grote borsten had. Ik heb hele kleine borsten.

Na hem heb ik een paar korte relaties en dates gehad. Sinds een tijd ben ik bij een leuke man van 34 waar ik me op mn gemak bij voel. We hebben een relatie gekregen. Vandaag zei hij dat ik eigenlijk geen push up bhs enzo meer aan moet doen. Hij zei dat mannen dan teleurgesteld kunnen zijn, en dat hij nogal teleurgesteld was dat ik veel kleinere borsten had dan dat het lijkt met push up enzo. Hij is teleurgesteld in mn borsten.

En ik heb me afgezonderd, ik ben zo verdrietig. Ik voel me niet mooi, en onvrouwelijk. Het lijkt wel alsof anderen me niet 'genoeg' vinden. Ik heb het idee dat ik faal. Faal voor de maatschappij, faal voor geliefden. Ik kan mezelf niet goed meer accepteren.

Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips?
Bedoel je een minderwaardigheidscomplex?!
Een zelfwaarderingscomplex bestaat niet..Een push up bh aandoen en iemand teleurstellen is ook heel erg gek. Als iemand je leuk vindt is dat om jou en niet om je borsten hoor. Borsten zijn ook maar borsten. Jij bent veel meer dan dat
Luister naar je hart, want dat klopt
Wat n klootzak om zoiets te zeggen. Tsss

Wat voor ziekte heb je? Heb je al psychische begeleiding gehad in het acceptatieproces?

Ik ben mezelf meer gaan accepteren en heb meer zelfvertrouwen gekregen.sinds ik werk doe wat ik leuk vind, een hobby heb bij een leuke club en minder denk over wat anderen wel niet van me denken.

Lach tegen jezelf in de spiegel, vertel jezelf dat je zulke mooie igen heb, je haar top zit of wat dan ook.

Als je straalt wordt solliciteren ook makkelijker.

Zoek jezelf, straal autenticiteit uit bij het solliciteren. Leer in jezelf geloven, dan volgt de rest vanzelf.
Been there, done that, got the T-shirt.
O ja minderwaardigheidscomplex denk ik ja. Ik snap wel dat ik geen push up bh aan moet doen zodat iemand mij leuk vind, maar ik heb die gewoon aan omdat ik me daar prettiger in voel op straat. Ik heb al vaak opmerkingen gekregen over mn borsten en ik voel me er hardstikke rot door. Ik ben in het dagelijks leven niet eens bezig met het zoeken naar een man. Maar probeer mezelf gewoon goed te kleden en mn mooie punten te accentueren en mn mindere punten wat te bedekken. Dat doet iedereen toch wel, bijvoorbeeld als je n beetje n dikke buik hebt ofzo. Dan krijg ik overdag geen vervelende opmerkingen en hoef ik er niet mee bezig te zijn. het is niet dat ik bezig ben met als ik dan een keer iemand leuks tegenkom en dat wordt meer, dat ik dan eropuit ben om diegene teleur te stellen. Maar voor veel mannen zijn borsten gewoon echt belangrijk is mijn ervaring
en dan zijn ze teleurgesteld, terwijl ik me niet speciaal zo kleed om ze te versieren of aan te trekken. En het is ook echt niet overdreven ofzo, het is maar dat ik iets heb.
Zo'n push-up bh geeft een verkeerde voorstelling van zaken. Niet meer aandoen dus wanneer je er niet mee om kunt gaan om daarop afgerekend te worden.
Beter geen vent dan zo'n vent.

En ik heb makkelijk praten (ben ouder, en al jaren tevreden alleen), maar probeer eerst eens van jezelf te houden...

Precies wat Apatura zegt.

Hou van jezelf. Jij bent tenslotte degene met wie je tot je dood moet samenleven.
Wat een gezanik over die push up bh. Ht is jouw leven en jouw kleding. Ik heb ook een jurk waarin ik het leuker vind staan met push up. Jammer dan voor degene die dan 'teleurgesteld' is, ik ben ook wel eens teleurgesteld. En als iemand het niet bevalt bij me, dan mogen ze gaan hoor

Maar geod, dat is natuurlijk niet het echte probleem. Het probleem is dat jij jezelf niet leuk vind.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Armand Doe normaal man.

Als je iemand leuk vind, boeit t toch niet of je n push-up draagt?

Als je iemand op uiterlijk uitzoekt voor een ONS dan snap ik t nog enigszinds maar als je verliefd bent kijk je daar toch doorheen?
M'n broer is er niet hoor. Die is zeilen langs de Griekse kust.
quote:Apatura schreef op 21 juli 2014 @ 09:40:

Als je iemand leuk vind, boeit t toch niet of je n push-up draagt?

Als je iemand op uiterlijk uitzoekt voor een ONS dan snap ik t nog enigszinds maar als je verliefd bent kijk je daar toch doorheen?

Nou ja, al deed het er voor een persoon wel toe, dan heeft het weinig met jezelf te maken. Een man die van dubbel D houdt vist bij mij gewoon achter het net. Als en dat voor hem heel belangrijk is, dan vind ik hem niet eens een leuk figuur om samen mee te zijn. Iemand die tieten zo belangrijk vind zeg maar, daar ben ik liever niet bij.

Het is pas erg als je bij iemand blijft die vervelende dingen over je uiterlijk zegt als je bang bent om maar alleen te zijn, of nooit meer een andere leuke partner tegen het lijf te lopen. En zo leest het bij TO een beetje. Alsof het een buitenkansje is, die man, terwijl dat heus meevalt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Welke mafklapper maken dan opmerkingen over jou lijf?!? Alsof iedereen perfect t zelfde is en jij zwaar buiten de boot valt.... 8-p
quote:Amand schreef op 21 juli 2014 @ 09:34:

Zo'n push-up bh geeft een verkeerde voorstelling van zaken. Niet meer aandoen dus wanneer je er niet mee om kunt gaan om daarop afgerekend te worden.Juist wel push-ups aandoen TO. Jochies die je er op 'afrekenen' kun je gelijk de deur wijzen. Heel handig selectiemiddel, zo'n bh-tje!
En wat betreft de rest; chronisch ziek, al 2 jaar werkloos en steeds afwijzingen krijgen... Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar depri van wordt. Lastig om die negatieve spiraal te doorbreken.

Ik kan wel algemene tips geven (zoek zaken waar je energie van krijgt, concentreer je op fijne mensen en bezigheden, ga naar buiten en veel wandelen), maar ik denk dat je dat zelf ook al bedacht hebt. Misschien is een bezoekje aan huisarts daarom beter, om eens je verhaal te doen en te kijken of er mogelijk hulp van buiten voor je is.
Laat je niet gek maken meid! Het zit niet in je borsten, echt niet!

Ik ben na mijn zwangerschappen flink gehavend geraakt, heb een uitgelubberde buik en borsten en inmiddels een borstlift gehad, dus littekens.

Maar ik verslind mannen bij de vleet en ondanks dat ik nu alweer 1,5 jaar een relatie heb laten mijn exen nog regelmatig weten mij een leuke mooie sexy vrouw te vinden.

Mannen die zulke opmerkingen maken zijn sneue mannetjes joh.

Wat betreft je werk, dat is inderdaad rot, maar bedenk je ook dat heel veel mensen geen, of geen passende baan kunnen vinden. Heb je de cijfer hierover weleens gehoord? Dat heeft alles te maken met de tijd, dat trekt wel weer aan, en dan vind ook jij een leuke baan!

Echt meid, kopop!!
Dankjulliewel voor de reacties, ik ben al een beetje opgebeurd Nou kan ik het ook wat meer van de grappige en hoopvolle kant zien.
goede tips ook!
anoniem_204150 wijzigde dit bericht op 21-07-2014 18:34
Reden: bericht was niet af
% gewijzigd
Als jij al faalt, dan falen veel meer mensen veel harder.

Heel veel van mijn vrienden zitten in de, kut economie, kan maar geen baan vinden. Ondanks meerdere masters, ondanks hoge cijfers, ondanks most likely to succeed.

Het is gewoon echt klote om op dit moment een baan te vinden!

Chronisch ziek, verminderde energie hebben heel veel mensen. Accepteer jezelf daar ook in. Ik ben zelf enorm introvert, ook tijdenlang problemen gehad met mijn energie door ziekte, en nog steeds. Maar goed dat is hoe ik ben. Ik hoef niet elke dag de hort op. Twee, drie keer in de week is mijn max. De rest van de tijd moet ik echt lekker in mijn eentje mijn eigen ding doen.

En die knul van je, wat een ongelofelijk loser. Ik zou zeggen dat hij eens normale onderbroeken moeten gaan dragen, omdat meiden anders teleurgesteld zouden zijn in de inhoud van broek.

Of dat ie eens wat meer bloed naar dat geslachtsorgaan van hem moet gaan sturen. Wat een onzin zeg.

Alsof push-ups zo'n enorm verschil maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven