Kapper vindt neten
woensdag 30 juli 2014 om 14:10
Net ben ik met mijn jongste weg gestuurd bij de kapper. Stevig balen want ik dacht haar nog even te laten kortwieken voor de vakantie. Haar vader is ook al eens met haar weg gestuurd omdat ze neten in haar haar vonden. Ik heb mee gekeken en zag inderdaad wel enkele witte bolletjes in haar haar, minstens 10 cm. vanaf de hoofdhuid. Als dat inderdaad neten zijn, zijn die dus minstens 10 maanden oud. Nadat ze met haar vader was weg gestuurd heeft hij haar met luizenshampoo gewassen. Ik ben zelf 'gediplomeerd luizenmoeder' en heb nog nooit een levende luis op haar gevonden.
Ik ga dus niet meer met haar naar die kapper, want ik ben er wel klaar mee. Zijn ze overal zo streng? Bij onze kapper pluizen ze minutieus het hele haar uit en ieder verdacht dingetje wordt uitgebreid bekeken.
Ligt het aan mij dat ik dat overdreven vindt? Luizen zijn natuurlijk wel heel vervelend, maar ik krijg het er bij de salon niet in dat je door oude neten niet besmet kan worden.
Ik ga dus niet meer met haar naar die kapper, want ik ben er wel klaar mee. Zijn ze overal zo streng? Bij onze kapper pluizen ze minutieus het hele haar uit en ieder verdacht dingetje wordt uitgebreid bekeken.
Ligt het aan mij dat ik dat overdreven vindt? Luizen zijn natuurlijk wel heel vervelend, maar ik krijg het er bij de salon niet in dat je door oude neten niet besmet kan worden.
woensdag 30 juli 2014 om 14:18
quote:mosilief schreef op 30 juli 2014 @ 14:15:
Mijn kapper checkt niet zo uitgebreid hoor
Vindt het ook een beetje overdreven
Ik zou er ook klaar mee zijn
Begrijp deze reacties écht niet hoor!
Wat zou je doen als je na thuiskomst bij je kapper merkt dat je neten/luizen in je haar hebt? Zou je daar nog terug gaan?
Begrijp deze reacties écht niet hoor!
Wat zou je doen als je na thuiskomst bij je kapper merkt dat je neten/luizen in je haar hebt? Zou je daar nog terug gaan?
woensdag 30 juli 2014 om 14:21
Ik vind het niet raar nee. Wel raar dat jij dat raar vind. Ik wil bij de kapper niets oplopen namelijk en de kapper moet toch al na jouw dochter de stoel schoonmaken, alle gebruikte doeken, kammen ed opkoken etc. Waarom is jouw kind niet luizen en neten vrij als je met haar naar de kapper gaat? Je bent notabene "gediplomeerd" luizenmoeder .
woensdag 30 juli 2014 om 14:24
Verse neten zitten tegen de hoofdhuid aan. Ik zal na de vakantie wel aan onze opperluizenmoeder op school vragen of zij dochter wil nakijken. Morgen gaat dochter met haar vader naar de kapper in zijn woonplaats, daar kon ze vorige keer ook gewoon geknipt worden.
Je wordt echt niet besmet door een kam of schaar. Misschien hooguit door het omslagmanteltje. En we hebben dus geen levende luizen gezien bij die uitgebreide controle.
Je wordt echt niet besmet door een kam of schaar. Misschien hooguit door het omslagmanteltje. En we hebben dus geen levende luizen gezien bij die uitgebreide controle.
woensdag 30 juli 2014 om 14:34
quote:mosilief schreef op 30 juli 2014 @ 14:15:
Ik ben kapper, stel ik heb een kind geknipt met luizen, en ga daarna met mn kam en schaar in jou haar zitten waardoor jij luizen krijgt, vind je het dan nog steeds overdreven?
Ik heb het een keer gehad met een klant en dat was een drama. Alle kapmantels en alle handdoeken in de kookwas, stoelen ontsmetten, spullen ontsmetten. Alle jassen van de andere klanten op onze kosten naar de stomerij, ga zo maar door. Sorry, maar dit is een heel normale procedure in een kapsalon, zeker bij kinderen knippen!
Ik ben kapper, stel ik heb een kind geknipt met luizen, en ga daarna met mn kam en schaar in jou haar zitten waardoor jij luizen krijgt, vind je het dan nog steeds overdreven?
Ik heb het een keer gehad met een klant en dat was een drama. Alle kapmantels en alle handdoeken in de kookwas, stoelen ontsmetten, spullen ontsmetten. Alle jassen van de andere klanten op onze kosten naar de stomerij, ga zo maar door. Sorry, maar dit is een heel normale procedure in een kapsalon, zeker bij kinderen knippen!
woensdag 30 juli 2014 om 14:39
quote:SuzanneSuus schreef op 30 juli 2014 @ 14:37:
Rivm - richtlijnen bij luizen
Geen paniek nodig bij kappersDe handelingen die ik hier boven beschrijf zijn volgens arbowet aan ons VERPLICHT. Als een andere klant luizen krijgt omdat de jas van de klant bijvoorbeeld tegen die van haar gehangen heeft, kunnen ze ons de schuld geven, en dat kan bijzonder vervelende gevolgen hebben. In ons vak kan je op dit gebied niet voorzichtig genoeg zijn.
Rivm - richtlijnen bij luizen
Geen paniek nodig bij kappersDe handelingen die ik hier boven beschrijf zijn volgens arbowet aan ons VERPLICHT. Als een andere klant luizen krijgt omdat de jas van de klant bijvoorbeeld tegen die van haar gehangen heeft, kunnen ze ons de schuld geven, en dat kan bijzonder vervelende gevolgen hebben. In ons vak kan je op dit gebied niet voorzichtig genoeg zijn.
woensdag 30 juli 2014 om 14:48
quote:betjebig schreef op 30 juli 2014 @ 14:45:
Ja maar, ze heeft dus geen luizen, alleen maar vermoede stokoude neten. Misschien dat ik het het linkje van SuzanneSuus maar even naar ze mail. Dan kunnen ze er een bijscholinkje aan wagen.Voor jouw kind alleen? Neuh dat denk ik niet. Het zal de kapper waarschijnlijk echt niet boeien. Zorg er gewoon voor dat de oude neten weg zijn voordat je met kind naar de kapper gaat.
Ja maar, ze heeft dus geen luizen, alleen maar vermoede stokoude neten. Misschien dat ik het het linkje van SuzanneSuus maar even naar ze mail. Dan kunnen ze er een bijscholinkje aan wagen.Voor jouw kind alleen? Neuh dat denk ik niet. Het zal de kapper waarschijnlijk echt niet boeien. Zorg er gewoon voor dat de oude neten weg zijn voordat je met kind naar de kapper gaat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.