Kapper vindt neten

30-07-2014 14:10 61 berichten
Net ben ik met mijn jongste weg gestuurd bij de kapper. Stevig balen want ik dacht haar nog even te laten kortwieken voor de vakantie. Haar vader is ook al eens met haar weg gestuurd omdat ze neten in haar haar vonden. Ik heb mee gekeken en zag inderdaad wel enkele witte bolletjes in haar haar, minstens 10 cm. vanaf de hoofdhuid. Als dat inderdaad neten zijn, zijn die dus minstens 10 maanden oud. Nadat ze met haar vader was weg gestuurd heeft hij haar met luizenshampoo gewassen. Ik ben zelf 'gediplomeerd luizenmoeder' en heb nog nooit een levende luis op haar gevonden.

Ik ga dus niet meer met haar naar die kapper, want ik ben er wel klaar mee. Zijn ze overal zo streng? Bij onze kapper pluizen ze minutieus het hele haar uit en ieder verdacht dingetje wordt uitgebreid bekeken.

Ligt het aan mij dat ik dat overdreven vindt? Luizen zijn natuurlijk wel heel vervelend, maar ik krijg het er bij de salon niet in dat je door oude neten niet besmet kan worden.
Mijn kapper knipt kinderen met luizen en/of meten ook niet.

Zij moet alles desinfecteren na afloop, kan me voorstellen dat ze daar niet op zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar ik vind dit wel een normale reactie van die kapper..

Waarom niet gewoon zorgen dat de neten verwijderd worden in heur haar? Netenkam?
Als je bij je kapper luizen oploopt, ga je daar dan ooit nog terug? Of zou je anderen deze kapper juist afraden om die reden?

Vervelend voor jou, maar ik snap wel dat kappers kinderen met luizen wegsturen.
Mijn kapper checkt niet zo uitgebreid hoor

Vindt het ook een beetje overdreven

Ik zou er ook klaar mee zijn
witte bolletjes in haar haar? die was je dan toch eruit? zeker in die 10 maanden?
never a failure, always a lesson
quote:fireandice schreef op 30 juli 2014 @ 14:16:

witte bolletjes in haar haar? die was je dan toch eruit? zeker in die 10 maanden?Ik betwijfel dus of het wel neten zijn. Lijkt me dat die na zo lange tijd wel verweerd zijn.
quote:mosilief schreef op 30 juli 2014 @ 14:15:

Begrijp deze reacties écht niet hoor!

Wat zou je doen als je na thuiskomst bij je kapper merkt dat je neten/luizen in je haar hebt? Zou je daar nog terug gaan?
Ja dat snap ik ook niet, dat die bolletjes na 10 maanden nog steeds in haar haar zitten. Anders even kammen met de netenkam.
Ik ben als puber wel eens weggestuurd bij de kapper omdat ze 'een luis zag springen'. Schaamde me dood en na uitgebreide controle door mijn moeder bleek natuurlijk dat ik helemaal geen luizen had.

Nooit meer teruggegaan naar die kapper.
Ik begrijp wel dat je kapper dan niet wil knippen. Weet je hoeveel werk ze hebben aan het schoonmaken van alle spullen?

Dat ze eerst een volledige luizencontrole doen komt mss door ervaringen uit het verleden?

Voortaan dus eerst zelf even controleren.
Mijn oude kapper weigerde ook om mensen met luizen/neten te knippen.
Overdreven? Ik vind het niet meer dan normaal. Zou jij luizen willen oplopen bij de kapper? Mijn kapper vertelde ooit ook een klant te hebben weggestuurd.

En hoe weet je zo zeker dat die neten van 10 maanden terug zijn? Ik neem aan dat je toen goed gekamd hebt?
Ik vind het niet raar nee. Wel raar dat jij dat raar vind. Ik wil bij de kapper niets oplopen namelijk en de kapper moet toch al na jouw dochter de stoel schoonmaken, alle gebruikte doeken, kammen ed opkoken etc. Waarom is jouw kind niet luizen en neten vrij als je met haar naar de kapper gaat? Je bent notabene "gediplomeerd" luizenmoeder .
Verse neten zitten tegen de hoofdhuid aan. Ik zal na de vakantie wel aan onze opperluizenmoeder op school vragen of zij dochter wil nakijken. Morgen gaat dochter met haar vader naar de kapper in zijn woonplaats, daar kon ze vorige keer ook gewoon geknipt worden.

Je wordt echt niet besmet door een kam of schaar. Misschien hooguit door het omslagmanteltje. En we hebben dus geen levende luizen gezien bij die uitgebreide controle.
Gelukkig zijn ze zo voorzichtig bij de kapper, moet er toch echt even niet aan denken...
Je hebt gelijk hoor betjebig,

àls het neten zijn dan zijn ze oud en dood. Heel erg oud en dood

Ik begrijp dat kappers op neten en luizen letten maar dan moet je wel weten hoe je dat moet doen.
Je bent zelf een theepot
quote:mosilief schreef op 30 juli 2014 @ 14:15:

Ik ben kapper, stel ik heb een kind geknipt met luizen, en ga daarna met mn kam en schaar in jou haar zitten waardoor jij luizen krijgt, vind je het dan nog steeds overdreven?

Ik heb het een keer gehad met een klant en dat was een drama. Alle kapmantels en alle handdoeken in de kookwas, stoelen ontsmetten, spullen ontsmetten. Alle jassen van de andere klanten op onze kosten naar de stomerij, ga zo maar door. Sorry, maar dit is een heel normale procedure in een kapsalon, zeker bij kinderen knippen!
Rivm - richtlijnen bij luizen

En deze

Geen paniek nodig bij kappers
Je bent zelf een theepot
Een kapper is een ondernemer en kan zich dit risico niet permitteren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:SuzanneSuus schreef op 30 juli 2014 @ 14:37:

Rivm - richtlijnen bij luizen

Geen paniek nodig bij kappersDe handelingen die ik hier boven beschrijf zijn volgens arbowet aan ons VERPLICHT. Als een andere klant luizen krijgt omdat de jas van de klant bijvoorbeeld tegen die van haar gehangen heeft, kunnen ze ons de schuld geven, en dat kan bijzonder vervelende gevolgen hebben. In ons vak kan je op dit gebied niet voorzichtig genoeg zijn.
Yup. Logisch ook want je kan beter een klant missen dan 'de naam' hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja maar, ze heeft dus geen luizen, alleen maar vermoede stokoude neten. Misschien dat ik het het linkje van SuzanneSuus maar even naar ze mail. Dan kunnen ze er een bijscholinkje aan wagen.
Als die neten volgens jou minstens 10 maanden oud moeten zijn hoe kan het dan dat je die nog niet uit het haar van je dochter hebt verwijderd? Zo laat je haar toch geen 10 maanden rondlopen.
quote:betjebig schreef op 30 juli 2014 @ 14:45:

Ja maar, ze heeft dus geen luizen, alleen maar vermoede stokoude neten. Misschien dat ik het het linkje van SuzanneSuus maar even naar ze mail. Dan kunnen ze er een bijscholinkje aan wagen.Voor jouw kind alleen? Neuh dat denk ik niet. Het zal de kapper waarschijnlijk echt niet boeien. Zorg er gewoon voor dat de oude neten weg zijn voordat je met kind naar de kapper gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven