Geld & Recht alle pijlers

Belastingdienst inkomen gewijzigd

02-08-2014 11:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even hulp nodig;

- ontving zorgtoeslag terwijl het inkomen was gewijzigd vorig jaar, dit ook doorgegeven. Dus besloot het goede inkomen 2014 gelijk door te geven, anders moet ik alles aan het eind van het jaar terugbetalen (er volgde idd een brief, prima)

- huurtoeslag ontvangen een aantal jaar, vorig jaar gestopt

- nu stuurt de BD brieven over 2012, 2013, dat de huurtoeslag en zorgtoeslag terugbetaald moeten worden. Maar in 2012-2013 was het inkomen vele malen lager en zo laag dat er wel degelijk recht was op huurtoeslag.

Nu kijk ik op mijn Toeslagen, en staat dat ze het inkomen voor 2012 en 2013 vastgesteld hebben op het bedrag dat ik over 2014 heb doorgegeven. Dus volgens hun duizenden euro's terugbetalen.

Terugwijzigen kan niet op de site...

Wat moet ik doen? Behalve maandag bellen en proberen dit te regelen :(
Geniet van elke dag!
Ik ben bang dat je niet veel anders kan dan wachten tot maandag.

He wat een vervelende situatie.

Ik zou iig zorgen dat je bewijsstukken hebt dat je loon toen lager was ( loonstrookjes, jaaropgave). Ik denk dat je die wel zou moeten laten zien.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Die bewijsstukken zijn er natuurlijk, dat is geen probleem. Ik snap niet waarom ze het automatisch gewijzigd hebben.
Geniet van elke dag!
baah zo ga je niet lekker het weekend in.

Ik denk dat je helaas moet wachten tot maandag
Herkenbaar. Hier ook het geval. Geen tips behalve idd alle stukken erbij pakken.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Heb je belasting aangifte gedaan over genoemde jaren? Zo ja kijk wat daarop staat vermeld als belastbaar inkomen en vergelijk dat met de terugvorderingen. Klopt dit niet en kun je het telefonisch niet laten herstellen dan officieel bezwaar indienen en verwijzen naar deze bewijsstukken.
Welke brieven stuurt de belastingdienst over 2012 en 2013?

Zijn dit beschikkingen? Lees deze goed en ook de achterkant, daar staat als het goed is op wat je moet doen als je het er niet mee eens bent.

Maak binnen 6 weken na dagtekening van de beschikking bezwaar, stuur bewijsstukken mee en vraag om uitstel van betaling voor het omstreden bedrag totdat op het bezwaarschrift is beslist.
Dit soort geintjes haalt de belastingdienst bij ons ook steeds uit. We hebben nu al een aantal keer iets moeten betalen wat we dan een half jaar later terug kregen. Ik vind het echt zo'n K-instelling. Altijd dreigen met boetes e.d. Terwijl we achteraf steeds gelijk bleken te hebben. Ik vind het echt niet erg om te betalen als dat gewoon volgens de regels is, maar ze maken er daar een teringzooi van. Los van wat er met de beginnende BV allemaal mis ging kampen we nu nog met de naweeën van een wisselend inkomen en kinderopvangtoeslag...

Je doet er niets aan. Behalve alles op de officiele manier regelen. Dus officieel bezwaar maken... Afwachten...desnoods eerst betalen om boetes te voorkomen... Echt 100 x ruk!

Zo ik ben het weer kwijt... Hopelijk is het snel geregeld TO!
quote:iamalady schreef op zaterdag 02 augustus 2014 14:07 Dit soort geintjes haalt de belastingdienst bij ons ook steeds uit. We hebben nu al een aantal keer iets moeten betalen wat we dan een half jaar later terug kregen. Ik vind het echt zo'n K-instelling. Altijd dreigen met boetes e.d. Terwijl we achteraf steeds gelijk bleken te hebben. Ik vind het echt niet erg om te betalen als dat gewoon volgens de regels is, maar ze maken er daar een teringzooi van. Los van wat er met de beginnende BV allemaal mis ging kampen we nu nog met de naweeën van een wisselend inkomen en kinderopvangtoeslag...

Je doet er niets aan. Behalve alles op de officiele manier regelen. Dus officieel bezwaar maken... Afwachten...desnoods eerst betalen om boetes te voorkomen... Echt 100 x ruk!

Zo ik ben het weer kwijt... Hopelijk is het snel geregeld TO!

Waarom vraag je dan geen uitstel van betaling totdat op het bezwaarschrift is beslist? Zo hoef je niet eerst te betalen om het vervolgens weer later terug te krijgen.

Daarnaast als je een wisselend inkomen heb dan moet je zorgen dat er een 'hoog' inkomen vermeld staat bij de toeslagen. Mocht het uiteindelijk lager zijn krijg je nog iets terug ipv betalen.

Maak een proefberekening op toeslagen.nl en zorg dat je inkomen wordt aangepast bij de toeslagen. Echt zo makkelijk om een hoop ergenis te voorkomen......... Maar ja, je moet wel zelf actie ondernemen, wel vooraf en niet achteraf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven