Verf Hema
zondag 3 augustus 2014 om 14:41
Goedemiddag!
Ik wil een gipsmuur in mijn woonkamer okergeel schilderen (ongeveer 7 m2). Nou heb ik bij verschillende bouwmarkten gekeken, maar daar vond ik de verf zo duur. Ik heb ook bij de Hema gekeken, daar hadden ze ook verf liggen en een stuk goedkoper. Nou is mijn vraag of iemand daar ervaring mee heeft. Ik wil vooral weten of het goed dekt en of het gelijkmatig opdroogt. Alle ervaringen en tips voor andere goed betaalbare muurverf zijn welkom!
Ik wil een gipsmuur in mijn woonkamer okergeel schilderen (ongeveer 7 m2). Nou heb ik bij verschillende bouwmarkten gekeken, maar daar vond ik de verf zo duur. Ik heb ook bij de Hema gekeken, daar hadden ze ook verf liggen en een stuk goedkoper. Nou is mijn vraag of iemand daar ervaring mee heeft. Ik wil vooral weten of het goed dekt en of het gelijkmatig opdroogt. Alle ervaringen en tips voor andere goed betaalbare muurverf zijn welkom!
zondag 3 augustus 2014 om 15:16
Niet doen. Ik heb destijds voor de hal voor de verf van Hema gekozen en nog elke dag spijt van. 4 lagen en het dekt niet, het is gevlekt en lelijk. Ik had toen ook geen geld meer om alsnog een betere kwaliteit eroverheen te smeren.
Kortom, geef een paar euro meer uit, uiteindelijk ben je daar blijer mee denk ik.
Kortom, geef een paar euro meer uit, uiteindelijk ben je daar blijer mee denk ik.
zondag 3 augustus 2014 om 15:45
Mijn ervaringen met hema-verf zijn slecht: je blijft overschilderen, want het dekt voor geen meter. En, maar dat was niet de muurverf, het droogde zo snel dat je druipers niet meer wegkreeg.
10x liever wat duurdere verf met een mooier resultaat, sneller klaar en ook prettiger tijdens het verven. Nooit meer hema-verf voor mij.
De meeste spullen van de hema vind ik prima, maar helaas, de verf niet.
10x liever wat duurdere verf met een mooier resultaat, sneller klaar en ook prettiger tijdens het verven. Nooit meer hema-verf voor mij.
De meeste spullen van de hema vind ik prima, maar helaas, de verf niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 3 augustus 2014 om 15:48
Mijn ervaring met verf is goedkoop=duurkoop. Duurdere verf werkt sneller en makkelijker, dekt beter, het resultaat is mooier en je hebt er minder van nodig. Kijk eens goed naar de kleinste verpakkingen, voor 7 m2 heb je maar een kleine pot nodig en merkverf is vaak ook wel verkrijgbaar in kleine potten.
zondag 3 augustus 2014 om 16:20
zondag 3 augustus 2014 om 16:36
donderdag 4 oktober 2018 om 01:25
VRAAG over verf van de HEMA (maar ook van de Action)
Ik wist niet dat HEMA verf had.
Wel ooit gebruikt en ging prima geloof ik.
Maar ik vroeg me af of de schoolbordkrijtverf ook op metaal mag worden gebruikt.
Weet iemand dat?
Ik zag een fiets in die kleur en dat was zo prachtig!
Ik heb een oude fiets met verkleurde velgen.
Ik heb primer gekocht in spuitbus met 10 minuten droogtijd van de Action. Die kan wel op steen en metaal. Ze hebben ook schoolbordverf, maar ik zie niets staan over de materialen waarop het kan worden gebruikt. Het is afwasbaar.
Bij de Hema hadden ze die ook. Ik meerdere kleuren.
Weet iemand dat? Velgen en een stuur in dat grijs van een schoolbord. Afwasbaar en ... zou dat kunnen?
Ik wist niet dat HEMA verf had.
Wel ooit gebruikt en ging prima geloof ik.
Maar ik vroeg me af of de schoolbordkrijtverf ook op metaal mag worden gebruikt.
Weet iemand dat?
Ik zag een fiets in die kleur en dat was zo prachtig!
Ik heb een oude fiets met verkleurde velgen.
Ik heb primer gekocht in spuitbus met 10 minuten droogtijd van de Action. Die kan wel op steen en metaal. Ze hebben ook schoolbordverf, maar ik zie niets staan over de materialen waarop het kan worden gebruikt. Het is afwasbaar.
Bij de Hema hadden ze die ook. Ik meerdere kleuren.
Weet iemand dat? Velgen en een stuur in dat grijs van een schoolbord. Afwasbaar en ... zou dat kunnen?