Verf Hema

03-08-2014 14:41 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik wil een gipsmuur in mijn woonkamer okergeel schilderen (ongeveer 7 m2). Nou heb ik bij verschillende bouwmarkten gekeken, maar daar vond ik de verf zo duur. Ik heb ook bij de Hema gekeken, daar hadden ze ook verf liggen en een stuk goedkoper. Nou is mijn vraag of iemand daar ervaring mee heeft. Ik wil vooral weten of het goed dekt en of het gelijkmatig opdroogt. Alle ervaringen en tips voor andere goed betaalbare muurverf zijn welkom!
Bedenk je dat de prijs wordt bepaald door de kwaliteit. Als je met een goedkope verf 2-4 lagen moet aanbrengen kun je alsnog voordeliger uit zijn met de duurdere verf.
Niet doen. Ik heb destijds voor de hal voor de verf van Hema gekozen en nog elke dag spijt van. 4 lagen en het dekt niet, het is gevlekt en lelijk. Ik had toen ook geen geld meer om alsnog een betere kwaliteit eroverheen te smeren.

Kortom, geef een paar euro meer uit, uiteindelijk ben je daar blijer mee denk ik.
Het beste huismerk is de verf van de Formido, die is zelfs beter getest dan de Amerken.
Mijn ervaringen met hema-verf zijn slecht: je blijft overschilderen, want het dekt voor geen meter. En, maar dat was niet de muurverf, het droogde zo snel dat je druipers niet meer wegkreeg.

10x liever wat duurdere verf met een mooier resultaat, sneller klaar en ook prettiger tijdens het verven. Nooit meer hema-verf voor mij.

De meeste spullen van de hema vind ik prima, maar helaas, de verf niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Mijn ervaring met verf is goedkoop=duurkoop. Duurdere verf werkt sneller en makkelijker, dekt beter, het resultaat is mooier en je hebt er minder van nodig. Kijk eens goed naar de kleinste verpakkingen, voor 7 m2 heb je maar een kleine pot nodig en merkverf is vaak ook wel verkrijgbaar in kleine potten.
Bedankt voor alle tips! Ga even bij de formido kijken .
Het heet Gold Circle.
Zo duur is latex toch niet? Lak verf ok, maar latex heb je al in een a merk voor 35 euro a 10 liter..

2,5 l kleurlatex van de praxis voor 15euro zonder korting (die er altijd wel is), je kunt er 18m2 mee verven.. Dat is een goede muur hoor..
Ik betaal ongeveer 75 voor 2,5 lt. muurverf maar dat is van Farrow and Ball en die verf is ongeëvenaard.
http://publicaties.praxis.nl/folder-week-31-2014/page/1

Dat zeg ik..
En de perfection is ook nog eens als beste getest door de consumentenbond..
leuk, okergeel!
Hema verf dekt prima!

Na 5 lagen ...
Geen Formido in de buurt, en 75 euro gaat me wat te ver. Welke muurverf zal ik dan kopen, bij de Praxis bijvoorbeeld. Als ik naar de folder kijk, is Flexa of Perfection een goede keus en welke heeft voorkeur?
.
Kun je niet naar een verffabrikant of groothandel? Echt, goed gereedschap is het halve werk. De kleuren van F and B zijn fantastisch en ik heb geen aandelen.
De verf van Hema is zoals al eerder geschreven ronduit bagger. Na zes lagen was het nog gevlekt. Nooit meer.
VRAAG over verf van de HEMA (maar ook van de Action)

Ik wist niet dat HEMA verf had.
Wel ooit gebruikt en ging prima geloof ik.

Maar ik vroeg me af of de schoolbordkrijtverf ook op metaal mag worden gebruikt.
Weet iemand dat?

Ik zag een fiets in die kleur en dat was zo prachtig!
Ik heb een oude fiets met verkleurde velgen.
Ik heb primer gekocht in spuitbus met 10 minuten droogtijd van de Action. Die kan wel op steen en metaal. Ze hebben ook schoolbordverf, maar ik zie niets staan over de materialen waarop het kan worden gebruikt. Het is afwasbaar.
Bij de Hema hadden ze die ook. Ik meerdere kleuren.

Weet iemand dat? Velgen en een stuur in dat grijs van een schoolbord. Afwasbaar en ... zou dat kunnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven