Meer winkans

05-08-2014 14:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nog weleens mee met een online win actie, ik heb net ook het formulier ingevuld van de verzorgingsproducten op Viva.

Ik vink nooit de optie aan 'Ja ik wil de nieuwsbrief ontvangen'

Zou dit je kans om te winnen verminderen? Ik ben even benieuwd hoe dit werkt.

Wat denken jullie?
Dat mag geen verschil maken. Wettelijk gezien. Tenzij het uitdrukkelijk in de voorwaarden opgenomen is misschien.
Het zou niet uit moeten maken.

Ik werk als data analist en zulke vakjes zijn meestal gewoon een kolom met ja of nee in de database.

Ze zouden natuurlijk de winnaar kunnen trekken uit alleen de mensen met "ja", maar ik denk het niet.
En wettelijk mag alles als het maar ergens staat vastgesteld. En dat mag ook ver weg op een website staan waar je echt naar moet zoeken.
Zo krijg ik ook wel eens het vermoeden dat je, bij een ( telefonische) klantenservice, eerder iemand aan de lijn krijgt wanneer je vantevoren hebt aangegeven mee te willen werken aan een klanttevredenheids onderzoek na afloop van het gesprek!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Vera8 schreef op 05 augustus 2014 @ 15:48:

Zo krijg ik ook wel eens het vermoeden dat je, bij een ( telefonische) klantenservice, eerder iemand aan de lijn krijgt wanneer je vantevoren hebt aangegeven mee te willen werken aan een klanttevredenheids onderzoek na afloop van het gesprek!

Ik weet in ieder geval wel, uit ervaring bij verschillende bedrijven, dat sommigen alleen klanttevredenheidsonderzoeken uitzetten als de medewerker het gevoel heeft dat de klant tevreden was.

Is goed voor de cijfers...
quote:AnAppleADay schreef op 05 augustus 2014 @ 15:56:

[...]

Ik weet in ieder geval wel, uit ervaring bij verschillende bedrijven, dat sommigen alleen klanttevredenheidsonderzoeken uitzetten als de medewerker het gevoel heeft dat de klant tevreden was.

Is goed voor de cijfers...En nipo publiceert vervolgens vrolijk de resultaten... hahaha. Zoiets?
Bij "wilt u een abonnement afsluiten" word je ook veel sneller geholpen dan bij "heeft u een klacht".
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 05 augustus 2014 @ 16:34:

[...]

En nipo publiceert vervolgens vrolijk de resultaten... hahaha. Zoiets?Nipo doet meestal wel met steekproef. Maar het is natuurlijk leuk om tegen je management te kunnen zeggen dat 80% van de klanten goed is geholpen. Krijg je nog een mooie bonus ook.
quote:AnAppleADay schreef op 05 augustus 2014 @ 15:40:

En wettelijk mag alles als het maar ergens staat vastgesteld. En dat mag ook ver weg op een website staan waar je echt naar moet zoeken.Nee, het kan nietig verklaard worden. Maar zover zal het meestal niet komen.
Het was toch iets met "minimale inspanning" om de klant op de hoogte te brengen? Of is dat alleen voor gebruik van klantgegevens?
Daarom heb ik een apart mailadres voor al die winacties met nieuwsbrieven. Eens in de zoveel tijd de boel weer opschonen/ leegmaken en klaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:StoraHuntur schreef op 05 augustus 2014 @ 16:37:

Bij "wilt u een abonnement afsluiten" word je ook veel sneller geholpen dan bij "heeft u een klacht".

Ha, Stora! Helemaal waar!

Heb eens 20 minuten ergens in de wacht gehangen. Vervolgens opgehangen en opnieuw gebeld. Nu keuze 1: 'U wilt uw abonnement verlengen of uitbreiden?'. Werd direct geholpen. De callcentre medewerkster was not-amused. Maar ik was inmiddels al zo over de zeik ( ook omdat bovenstaande theorie gewoon waar bleek te zijn) dat ik spoorslags werd doorverbonden met de juiste afdeling. Wat een losers!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Nee dat maakt niet uit! De enige manier om meer kans te maken is meer dingen invullen. Wordt je vanzelf ergens uitgepikt als winnaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven