Werk & Studie alle pijlers

solliciteren

11-08-2014 19:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na jarenlang op dezelfde plek te hebben gewerkt ben ik weer aan het solliciteren.

Ik weet dat het momenteel moeilijk is om aan een baan te komen, voel ik me enigszins down toen ik vandaag de 1e afwijzing ontving. Het betrof een open sollicitatie bij een bedrijf waar ik écht graag wil werken.

De afwijzing hield onder meer in dat, hoewel ik zeker niet ongeschikt werd geacht, er geen plaats was momenteel. Mijn gegevens worden bewaard en mocht er in de toekomst een plek vrijkomen, wordt ik op de hoogte gebracht.

Ik heb vriendelijk bedankt voor het bericht, aangegeven het op prijs te stellen dat mijn gegevens worden bewaard en de hoop uitgesproken in de toekomst te horen.

Mijn vraag: de zin dat ik zeker niet ongeschikt word geacht en mijn gegevens bewaard worden... klopt dat wel? Of is dat een standaard zin? Iemand ervaring mee dat er wordt teruggekomen op een eerdere sollicitatie??

Zoals jullie lezen geeft het me hoop dom of terecht??
sounds like something I would say
In het verleden heb ik ook wel eens zo'n bericht gehad. Maar ik ben naderhand nooit meer benaderd.
Ik heb het afgelopen half jaar vele open sollicitaties gestuurd, en een aantal keer die reactie gehad. Nog niets op terug gehoord, maar misschien dat het daar nog wat kort voor is.

Ik verwacht er overigens niets van want ik denk dat het wel een standaard antwoord is.
Mijn huidige baan is mijn 2e baan.

Ook ingerold door open sollicitatie, dus het kán wel. Maar dat was een héél andere tijd, ruim 13 jaar geleden. Ik vraag of af of het tegenwoordig nog zo werkt.
sounds like something I would say
Ja, bij mij is dat gebeurd en werk er nu alweer een paar jaar.
Ik geloof ook wel dat een open sollicitatie iets kan worden, alleen van die standaard reactie "we nemen je op in het dossier" verwacht ik dan verder niets meer.
Standaard zin. Als ze je écht interessant vinden hadden ze je uitgenodigd en wellicht zelfs een baan aangeboden.

Overigens moeten ze je gegevens na verloop van tijd alsnog vernietigen, die mogen ze niet eeuwig bewaren.
Overigens was het bij mij geen open sollicitatie.
Ik beantwoord sollicitanten altijd met de zin ' we bewaren je CV en brief voor in de toekomst '

Standaard zin dus.
Het kan een standaard antwoord zijn, maar ik heb zelf een paar keer iemand na een aantal maanden gebeld dat ik nu wel een geschikte vacature heb. Het kan dus wel!
Een standaard antwoord. Er is misschien gekeken of jouw CV past bij eventuele openstaande vacatures en zo nee: afwijzing.
9 vd 10x is het een standaard berichtje en hoor je er niets meer van....

Het kan wel, ik ben bv na 10 mnd gebeld of ik nog beschikbaar was.. tekenend voor een bedrijf!! en goed voor je ego(cause i've got the job ), ik heb ze dus ook vriendelijk bedankt
geen ruggegraat??.... ben juist heel flexibel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven