Rommelmarkt help!

13-08-2014 14:10 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Dit weekend sta ik op een rommelmarkt met verschillende spullen zoals: Boeken, Dvd's en een aantal kledingstukken.

Mijn vraag is wat zijn de beste prijzen die ik er voor kan vragen?

Ik dacht aan schoenen en broeken die nog nooit zijn gedragen 7.50¤

Boeken die er nog als nieuw uitzien tussen de 5¤ en 7.50¤?

Boeken die wat ouder zijn 2.50¤

Dvd's 2.00¤ per stuk.

Lastig Lastig! Ik heb zelf nog nooit op een rommelmarkt

gestaan en ik ga ook bijna nooit naar een rommelmarkt.

Zijn dit redelijke prijzen?

Alle tips zijn welkom!
-
Hoeveel spullen wil je weer mee naar huis nemen?
Kijk eens op Marktplaats wat daar zoal gevraagd wordt. Veel hoger zou ik niet gaan zitten (en ik denk dat je je nu te vroeg rijk rekent, met die prijzen).
Als je teveel vraagt, kopen mensen niets en lopen na de vraag hoeveel iets kost door of proberen ze nog af te dingen. Je merkt het dus snel genoeg als je te duur bent.

Denk dat nieuwe boeken voor ¤7 te duur zijn. Voor dat bedrag kun je de halve voordeelboekenwinkel ook wel leeg kopen.

Broeken en schoenen voor ¤7,50, hangt van het soort en het merk af. Je verkoopt het natuurlijk wel op een rommelmarkt, niet een tweedehands winkel. Wellicht kun je nog overwegen om sommige zaken via marktplaats te verkopen.

Dvd voor ¤2 hangt van de dvd's/ films af. Je kunt bij veel winkels al veel films nieuw kopen voor ¤3.

Succes!
Hahah! ik zie al dat ik er echt geen verstand van heb..
-
Dvd's zou je 3 voor 5¤ kunnen doen

Boeken die er als nieuw uitzien 7¤ dan neem je ze allemaal weer mee naar huis denk ik. Voor 2ehands boeken zou ik hooguit een paar euro betalen, of je moet echt wat origineels hebben liggen.

Kleding hangt van het merk af.
Heb zelf wat rommelmarken afgestruind en de prijzen die je noemt zijn vrij hoog. Het hangt er natuurlijk ook van waar de rommelmarkt plaatsvindt. Kan me voorstellen dat in een wijk waar men het niet zo breed heeft echt geen 7,50 voor een broek neertelt die bij de Primark voor 5 euro nieuw te koop is. Dvd's zou ik dan wel weer voor 2 euro kopen als ze in goede staat zijn. Boeken zijn ook naar mijn mening te duur geprijsd. Ik denk dat je het vooral leuk moet houden en wat hiervoor gezegd is: je merkt snel genoeg of iets te duur is als de zoveelste potentiële verkoper hoofdschuddend wegloopt
quote:yvonnee89 schreef op 13 augustus 2014 @ 14:10:

Hallo allemaal!

Dit weekend sta ik op een rommelmarkt met verschillende spullen zoals: Boeken, Dvd's en een aantal kledingstukken.

Mijn vraag is wat zijn de beste prijzen die ik er voor kan vragen?

Ik dacht aan schoenen en broeken die nog nooit zijn gedragen 7.50¤

Boeken die er nog als nieuw uitzien tussen de 5¤ en 7.50¤?

Boeken die wat ouder zijn 2.50¤

Dvd's 2.00¤ per stuk.

Lastig Lastig! Ik heb zelf nog nooit op een rommelmarkt

gestaan en ik ga ook bijna nooit naar een rommelmarkt.

Zijn dit redelijke prijzen?

Alle tips zijn welkom!

Ik vermoed dat je te hoog zit.

Broeken die er nog als nieuw uit zien kun je tussen de 4 en 5 euro vragen (hangt ook af van het merk).

Boeken die er nog als nieuw uit zien kun je ook tussen de 4 en 5 euro gaan zitten.

Voor de DVD's zou ik maximaal 1.50 vragen.
Ik vraag voor enkele kledingstukken 15 euro, sommige tien en verder naar beneden. Ik verkoop wel grote maten kleding, dus wat specifieker. Mijn dvd's gaan voor 2 euro en mijn cd's voor 50 cent of een euro. Koopt men meer, maken we er een mooie prijs van.

Ik verkoop als een tierelier, ja ook de duurdere kledingstukken.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Er koopt echt niemand nog DVD's. Ik denk dat als je er een kwartje per stuk voor vraagt dat je blij mag zijn als je er 5 verkoopt.
quote:yoshe schreef op 13 augustus 2014 @ 15:32:

Er koopt echt niemand nog DVD's. Ik denk dat als je er een kwartje per stuk voor vraagt dat je blij mag zijn als je er 5 verkoopt.Afgelopen week nog één gekocht bij een tweedehandswinkel voor 1,50. (Zat nog in plastic hoesje.)
Voor deze prijzen zou ik niet bij je kopen.

Ik zou voor boeken Max ¤2 betalen en dan moeten ze er netjes uitzien.

Dvd's ¤1

Cd's ¤1

Kleding maximaal ¤5 voor iets zgan of nieuws. Anders ¤2
Veel goedkoper gaan.

Boeken, cd's of dvd's: 0,50 of 1,-

Kleding max. 3,-
Loop eens een rondje over de markt (of laat een ander dat doen) Als 2 plaatsen verder de cd's 1 euro zijn, verkoop jij ze echt niet voor 1,50.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:papmetgrutjes schreef op 13 augustus 2014 @ 15:36:

Voor deze prijzen zou ik niet bij je kopen.

Ik zou voor boeken Max ¤2 betalen en dan moeten ze er netjes uitzien.

Dvd's ¤1

Cd's ¤1

Kleding maximaal ¤5 voor iets zgan of nieuws. Anders ¤2

Ik vind 2¤ wel heel weinig.. Voor boeken die in de winkel of op bol nog voor 15¤ te koop zijn! En die ik maar 1x heb gelezen!

Maar alsnog bedankt voor de tips..

Dvd's doe ik waarschijnlijk voor een euro.

Boeken verdeel ik in 2 groepen.. Goedkopere en de iets duurdere!

Bedankt!!!!
-
Boeken voor 5 tot 7,5 euro? Ik zou gierend van de lach doorlopen.
Ja, maar daar is het ook een rommelmarkt voor hè, TO. Dat is echt de gelegenheid waar je nog wel íets verkoopt maar het bijna gratis weg doet. Herinner mij nog de eerste keer dat ik op Koninginnedag stond. Zolder geplunderd en alles voor 0,10 of 0,25 cent weg. Ik had een tientje aan het einde van de dag (en overgemaakt naar een kindertehuis)
Ik vind de meeste dingen erg duur.

Kleding zou ik niet te duur prijzen (max 5 euro) oa omdat iemand niet makkelijk kan passen.

Boeken tot 7,50 vind ik ook erg duur. Zelfs in een tweedehandswinkel kan je ze goedkoper vinden. Maximaal 3 euro voor een normaal boek. Heb je oude kameleon boeken of oude suske en wiske kan je vaak wat meer vragen.
I've got nothing to do today but smile.
Haha! Bedankt allemaal voor de tips!

Ik neem alleen een aantal boeken mee die wel weg kunnen voor max. 2¤! De rest kan ik zo te zien beter via MP verkopen..
-
Mijn ervaring met boeken op MP is dat dat helemaal niet loopt, veel te veel aanbod...
ik stond best vaak op rommelmarkten :

Boeken : 1 euro

DVD's : 1 euro

Cd's : 50 cent of 1 euro.

Kleding : 1 euro per stuk

Je zal merken dat er dan zelfs nog mensen zijn die alles te duur vinden.

Boeken verkopen op MP voor geen meter. Kijk eens op FB of dat er speciale verkoop hoeken voor jouw regio zijn. Daar wil ik nog wel eens iets kwijtraken

Succes !!
Wat fanatic zegt. Ik sta ook wel eens op rommelmarkten en de prijzen die jij noemt liggen echt te hoog. Boeken lopen ook niet op mp. Ik heb 50 chicklits (mooie en nette boeken) te koop staan voor 30 euro en niemand wil ze hebben. Gaan dus volgende keer mee naar de rommelmarkt voor een prikkie.

Kleding kun je nog wel kwijt op mp. Afhankelijk van merk en conditie. Maar dan nog is kleding in de uitverkoop bijna net zo duur :p
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 augustus 2014 @ 19:59:

Boeken voor 5 tot 7,5 euro? Ik zou gierend van de lach doorlopen.Dat heb ik serieus een keer gedaan. Er stond eennieuwprijs op het boek van 6 euro, dame wilde er 5 voor terug hebben .. dan koop ik liever een nieuwe in de winkel. Ze was nog boos ook haha
Ik heb ook ooit iemand uitgelachen, 10 euro vroeg ze voor een boek op de rommelmarkt... Was geen nieuw boek, ook niet een heel speciaal, bijzonder of oud boek. Gewoon een romannetje van een jaar of tien oud.
Whiskas, ik heb ooit een keer geluk gehad op MP, ik had 32 chicklits, en heb ik uiteindelijk voor 40 euro incl. kunnen verkopen. De doos was zo groot en zwaar dat ik de kinderwagen er voor nodig had om hem te vervoeren hahaha (kind ernaast, en enorm pakket in de wagen, en een pret dat ze had joh )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven