moeder haten?

08-08-2014 11:06 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb n vraag.



Ik heb echt een grote haatgevoel naar mn moeder toe.

Ik ben net 19 en zij is maar 18 jaar ouder als ik ben. Maar ken je je moeder eigenlijk wel haten?



En hoe ken je dat t beste verbergen? Hoe ken je t gedrag van je moeder toezien zonder je gelijk geïrriteerd te voelen..
Alle reacties Link kopieren
JoElise, zie de posting van 10-8 van 21.29 uur. Even ervan uitgaande dat wat ze schrijft over de uitlatingen van moeder klopt, dan zou ik als kind zijnde ook niet tot lieverdje zijn gevormd.

Als het klopt wat ze schrijft (we zijn er inderdaad niet bij) dan laat dit op de een of andere manier echt wel z'n sporen na.

En ik denk wanneer je een moeder zult vragen of ze dit soort uitlatingen doet dat ze in 99, 99% van de gevallen ze dit zal ontkennen.



Neemt niet weg dat zo grof in de mond worden zoals TO deed niet correct is. Maar actie is reactie. En in dit geval was de actie ook niet echt om over naar huis te schrijven. Dus dan vind ik het niet heel vreemd als een zeer jong (wellicht nogal beschadigde) jong volwassene zich op dat moment niet meer weet te beheersen waarop dus een heftige reactie volgt.

Sommige hier denken alles neer te kunnen schrijven, hoe bot dan ook, maar oh wee als iemand boos wordt. Dat kan dan weer niet.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:stala schreef op 14 augustus 2014 @ 20:31:

Nou niet om het een of ander, maar sommige reacties die TO hier krijgt die zijn ook niet voor de poes.

Respect tonen voor moeder die uitingen doet die niet acceptabel zijn? Zeg maar rustig dat die onder geestelijke mishandeling vallen!

Ben je nog niet toe het huis uit te gaan dan niet piepen en slikken en doen wat moeder zegt?



Niet alle kinderen zijn er op hun 18 aan toe het ouderlijk huis te verlaten en op eigen benen te staan.

Ze wil eerst voor een goede opleiding gaan wat heel verstandig is en met even op een forum meeschrijven heb je niet ineens alle ins en outs van mogelijkheden voor op jezelf wonen op een rij.

En haar felle reactie komt denk ik niet uit de lucht vallen:

A) slecht voorbeeld van moeder gekregen

B) waarschijnlijk nog aan het napuberen

C) vol frustraties door slechte relatie met moeder en geen uitweg zien

D) sommige rare, weinig inlevende en soms zelfs belachelijke reacties hier



Dankje..

Nja napuberen niet echt. Ben vrij snel volwassen geworden. Niet mn bedoeling om.zo'n velle reactie neer te zetten nee, maar ze was al eventjes bezig en was t even zat. De rest ken k mezelf wel inbeelden. Idd.



Maar bedankt voor deze reactie.
Alle reacties Link kopieren
Eventjes voor de duidelijkheid, die reacties dat k 'een grote mond heb' ja die heb ik zeker ja. Dat zou sowieso wel moeten anders kom je t leven niet door he. 'Brutale mensen hebben de halve wereld' komt miss ook door de hele situatie maar oke. Ik sta mn mannetje wel. En die reacties dat k grof ben op mensen die me goed advies geven? Sorry maar dat was geen goed advies. Als je terug leest zie je dat k meerdere malen gezegd heb dat ik het huis niet uit wil nog nja.. wil natuurlijk wel maar ik wil gewoon alles op orde hebben. En als die 'vrouw' geen idee hoe oud ze is zelf vel tegen mij reageerd ken ze wel een grote mond verwachten ja. Ik heb alle respect voor alles en iedereen maar als iemand vel op mij reageerd moet je niet verwachten dat k poeslief een reactie terug schrijf en zelf denk van kutwijf etc dit dat. Want dat heeft namelijk een naam. Schijnheilig. En als er iets is wat ik niet ben is het dat wel. Ik zit al in een shit situatie en ik kan mn geduld ook wel eens verliezen. Het spijt me dat dat verkeerd is gevallen bij sommoge mensen, maar lees het dan aub helemaal terug. Want sommige reacties zijn ook niet leuk om te lezen, als je je al zo kut voelt en als je al meerdere malen aangegeven heb dat het niet de vraag was hoe snel ik het huis uit moet maar hoe ik eventueel met mn moeder om kan gaan.



Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:stala schreef op 14 augustus 2014 @ 21:17:

JoElise, zie de posting van 10-8 van 21.29 uur. Even ervan uitgaande dat wat ze schrijft over de uitlatingen van moeder klopt, dan zou ik als kind zijnde ook niet tot lieverdje zijn gevormd.

Als het klopt wat ze schrijft (we zijn er inderdaad niet bij) dan laat dit op de een of andere manier echt wel z'n sporen na.

En ik denk wanneer je een moeder zult vragen of ze dit soort uitlatingen doet dat ze in 99, 99% van de gevallen ze dit zal ontkennen.



Neemt niet weg dat zo grof in de mond worden zoals TO deed niet correct is. Maar actie is reactie. En in dit geval was de actie ook niet echt om over naar huis te schrijven. Dus dan vind ik het niet heel vreemd als een zeer jong (wellicht nogal beschadigde) jong volwassene zich op dat moment niet meer weet te beheersen waarop dus een heftige reactie volgt.

Sommige hier denken alles neer te kunnen schrijven, hoe bot dan ook, maar oh wee als iemand boos wordt. Dat kan dan weer niet.





Was stom van me die reactie inderdaad, geef ik ook toe.. maar idd wat je zegt actie reactie.. ik ben te vaak op mn kop gezeten en heb er niks van gezegd dat k t op een gegeven moment niet meer ben gaan pikken. En dan al helemaal niet van mensen die ik niet ken.. is geen excuus natuurlijk.. maar der zit idd wel wat achter..



Bedankt voor deze reactie.. iemand en ook dat andere meisje/vrouw ik weet t niet die me wel begrijpen..
Heb je andere familie of vrienden waar je tijdelijk bij kunt gaan wonen?

Even weg bij je moeder en nadenken wat je wilt?
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel degelijk het huis uit. Als je daar nog drie/vier jaar blijft zitten, is dat nog steeds drie/vier jaar ellende. Kostbare jaren die je niet meer terugkrijgt. In deze periode van je leven wordt je gevormd: je leert volwassen bespanningen maken, je leert wie je zelf bent en hoe je in het leven staat. Blijf je bij je moeder wonen, dan gaat al die energie op aan de interactie met je moeder. Als je het huis nu niet uitgaat, ga je later heel veel spijt krijgen. Een andere forummer die hetzelfde als jij heeft meegemaakt, gaf dat ik al aan.





Het is een prima streven om geen schulden te willen, maar investeren in je geestelijke gezondheid is nooit weggegooid geld. Je doet nu ook alsof het onoverkomelijk is om een paar duizend euro af te moeten betalen, maar dat is het niet. Hele volksstammen gaan volgend jaar studeren en moeten daarvoor lenen. Denk je dat die mensen een slechte toekomst tegemoet gaan? Nee natuurlijk niet! Je moet niet zo zwart wit denken over lenen. Geld lenen voor luxeproducten is niet verstandig. Geld lenen voor basisbehoeften, kan een hek verstandige beslissing zijn.
Occam's razor
Ik haatte mijn moeder dus ging ik op mijn 17de op mezelf. Die schulden zou ik wel afbetalen later, ik dacht echt dat ik het niet zou redden als ik thuis zou blijven wonen. Vanaf het moment dat ik op mezelf woonde had ik zo ontzettend veel rust!



Ik denk echt dat het beter is om wat schulden te hebben en een goede geestelijke gezondheid dan geestelijk helemaal aan de grond zitten en geen schulden hebben. In het eerste geval kun je nog wat van je leven maken, iets moois en geweldigs, in het tweede geval heb je jezelf een ontzettende achterstand gegeven op de weg naar een mooi en leuk leven.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel allemaal voor alle reacties.

Ik 'woon' doordeweeks bij mn oma nu.. weekends ook af en toe als ik.stage heb in de buurt daarzo. Maar over t algemeen werk ik zaterdags bij mij in dd buurt.



Dit heeft me wel wat meer rust gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven