Argeles su mer

17-08-2014 00:01 18 berichten
Wij gaan in september naar Argeles su mer in Frankrijk.

We gaan naar camping la sirene.

Dit is de eerste keer voor mij naar frankrijk dus ben erg benieuwd.

Is het weer daar lekker in september? En weten jullie of het stadje argeles su mer en/of omgeving leuk is en er leuke dingen te doen zijn?

Of zijn er mensen die op camping la sirene zelf zijn geweest?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen
Alle reacties Link kopieren
Argeles sur (met een R) Mer.

Ben daar heel lang geleden geweest. Vond het toen erg leuk.

Veel plezier.
Normaal gesproken zou het lekker weer moeten zijn, mahja, ik had twee jaar geleden nogal veel bewolking.

Argeles is erg leuk, leeft van touristen, ik zat zelf op camping soleil, die was aan het strand, er rijdt ook een treintje langs alle campings ik geloof dat er meer als 15 zijn. Maar in september moet de meeste drukte verdwenen zijn.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Als het geen strandweer is is er wel iets te vinden in de omgeving, Perpignan, Barcelona. Er ligt ook een plaatsje in de buurt met de naam Tautavel, daar is een préhistorisch museum, of haal een paar flessen Muscat in Rivesaltes. Andorra, wel een aardig eind rijden maar wel leuk om er eens een kijkje te nemen, warme trui mee want onderweg daar naartoe kan het knap koud zijn (hoog).
verba volant, scripta manent.
Mooie plek en een dagje Barcelona is vanuit daar goed te doen. In de buurt ligt het dorpje Coullioure, is erg mooi en schilderachtig. De moeite waard om even langs te rijden!
Dagje Gironese Pyreneeën ook heel leuk... Route Banyoles, Besalu, Castelfollit de la Roca, vulkanen bekijken in Olot.
Jaren geleden hier geweest toen dochter net 1 was en we waren er erg enthousiast over.

Fijne camping met mooi zwembad, grasweide om op te liggen.

Alleen "restaurant" was niet te eten, dus gingen we elke avond met de auto richting haven om daar te eten.

Heel gezellig!
Ik ben 5 keer op camping la Sirene geweest. Het is echt een supercamping! Mooie caravans en chalets, mooi zwembad, goede bewaking 's avonds en mooie shows in het theatertje! Het enige kleine minpuntje vond ik dat het strand redelijk ver weg was.. Het is 5 min met de auto maar lopend doe je er denk ik wel 25 min tot 30 min op. Niet zo handig met al je strandspullen in de hitte verder wel superfijn parkeren bij het strand (plage nord). Vanuit Argeles ben je zo in leuke plaatsjes als Figueres en Le Perthus.
zoover.nl is een fijne site om recensies en tips over de camping en omgeving te lezen.
Vorig jaar hier geweest eind september/begin oktober en je zit dan echt buiten het seizoen. Het is een echt toeristisch plaatsje. Alles was uitgestorven en dicht. Dus elke dag snel het vakantiepark af en de omgeving in, die prachtig is. Wij zeiden op een gegeven ogenblik gewoon tegen elkaar dat we in Coullioures zaten haha, maar daar was het wel het mooist en beste eten.. het weer was wel geweldig en het strand dus ook lekker rustig, maar ik zou zeker de omgeving verkennen! Veel plezier!
Bedankt voor de.tips. klinkt allemaal erg leuk.

Kan niet wachten!
Ik vond het echt een heel erg leuk stadje. Ga er zeker nog een keer naartoe.
Ik heb de mooiste vakanties beleefd in argeles sur mer. Heerlijk strand, mooi weer, veel eettentjes, leuke plaatsen in de buurt, mooie omgeving! Veel plezier!
quote:liefmeissie schreef op 17 augustus 2014 @ 18:45:

Ik heb de mooiste vakanties beleefd in argeles sur mer. Heerlijk strand, mooi weer, veel eettentjes, leuke plaatsen in de buurt, mooie omgeving! Veel plezier!

Kun je dit toelichten? Welke plaatsen in de buurt, waar moet je zijn?

Ik heb Argeles nog op mijn verlanglijst staan dus kom maar op!
Nog even een vraagje erbij... hoorde van kennisen dat er ook soort kermis is... is dit ook in sept? Zijn er ook leuke "betaalbare" winkeltjes

?
Als je van schildpadden houdt; La Vallee des Tortues
Afgelopen zomer naar het strand geweest in Argles. Vooral uit nostalgie omdat mijn ouders er vroeger aan stacaravan hadden. Ik hou meer van de minder toeristische campings maar het was wel leuk om er na 30 jaar terug te zijn :-) Het strand is schoon en breed, de zee loopt snel diep af.

Zelf vind ik de baaitjes die zuidelijker gelegen zijn leuker. De route langs de kust is schitterend, erg de moeite waard. Je kunt er goed snorkelen. Girona en Barcelona zijn inderdaad goed bereikbaar en leuke steden.

De winkeltjes zijn vooral de toeristische boetiekjes die je in iedere strandplaats hebt.
Before you assume, there is this thing called asking.
Ik weet niet of je van lezen houdt, maar de boeken van Kate Mosse (ja, met een e) spelen in deze regio. Voornamelijk de regio rond Carcassonne, maar ook Argeles en omgeving wordt genoemd. Het zijn meerdere boeken die spelen van de Middeleeuwen tot de Tweede Wereldoorlog. Ik vind het verhaal wmah, maar als je in die omgeving bent, is het denk ik extra leuk om deze boeken te lezen. Let op: het zijn wel erg dikke pillen (vandaar mijn vraag of je van lezen houdt, haha).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven