Geld & Recht alle pijlers

Mail van de Rabobank???

18-08-2014 17:46 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennisgeving van Rabo‏

Rabo Bank NV (klantenservice@activern-rabo.nl) Toevoegen aan contactpersonen 15:38

Aan: XXXXXXXXXXXX

klantenservice@activern-rabo.nl

Van: Rabo Bank NV (klantenservice@activern-rabo.nl) Microsoft SmartScreen heeft dit bericht gemarkeerd als ongewenst.

Verzonden: maandag 18 augustus 2014 15:38:27

Aan:XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Microsoft SmartScreen heeft dit bericht gemarkeerd als ongewenst en het wordt na tien dagen verwijderd.

Dit bericht is veilig!|Ik weet het niet zeker, ik controleer dit

Graag vragen wij uw aandacht voor het volgende:

Wij schrijven uw om u te laten weten dat uw Rabobank rekening een volledig profiel-update vereist .

Onlangs ontdekten we dat verschillend computergebruikers toegang tot uw online account probeerde

te krijgen. Er zijn met verschillende codes geprobeerd in te loggen op uw rabobank rekening. Het is nu

noodzakelijk voor u om uw rekening gegevens opnieuw te verifiëren zodat wij u identiteit kunnen bevestigen.

Om je rekeninggegevens onmiddellijk up te daten ga dan naar https://www.rabobank.nl/klanten/

Als dit proces niet gebeurt binnen 24-48 uur, zullen we noodgedwongen worden om u rekening op te schorten.

Uw online rekening kan gebruikt worden voor frauduleuze doeleinden. Deze e-mail is automatisch gegenereerd,

gelieve niet direct te reageren naar de afzender.

Met vriendelijke groet,

Rabobank Online Team
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mooi Nederlands ook van de Rabobank...............

Wat moet ik hier nu van vinden?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Heb je al contact opgenomen met de bank? Dit lijkt nep.
Nep, lieverd.

Alle mailtjes van banken zijn nep.

Ik krijg ze elke dag van Rabobank, ING etc en ik heb niet eens een NL bankrekening.
Niet op reageren en meteen de klantenservice van de Rabobank bellen en dit melden!

Banken regelen NOOIT dit soort zaken online!
Dat is nep. Zeker weten. Misschien wel even de bank contacten zodat zij hun andere klanten kunnen waarschuwen.
Fake, deleten die handel.
Iedereen weet toch inmiddels wel dat banken NOOIT via mail/telefoon om gegevens/codes/verificatie/controle vragen?
Dank voor de reacties, Ja ik weet het ook.

Maar toch kijk je er raar van op.

Bovendien kan ik doorlinken naar de Rabo.

Klantenservice maar eens bellen.

Scampie
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 augustus 2014 @ 17:51:

Dat is nep. Zeker weten. Misschien wel even de bank contacten zodat zij hun andere klanten kunnen waarschuwen.Dat ga ik zeker doen Mylady, thanx.
Wat ik mij afvraag, wat willen deze mensen nu?
quote:misschicken schreef op 18 augustus 2014 @ 17:51:

Fake, deleten die handel.Heb ik inmiddels gedaan Miss.
quote:Eindeloos schreef op 18 augustus 2014 @ 17:55:

Wat ik mij afvraag, wat willen deze mensen nu?Ze willen dat je naar hun site gaat en daar de door hun benodigde gegevens invult zodat ze je rekening kunnen plunderen. NAW, bankrekeningnr, pincode etc.
quote:Eindeloos schreef op 18 augustus 2014 @ 17:56:

[...]

Heb ik inmiddels gedaan Miss.

En herhaal dat als je weer een mailtje krijgt van een bank.
phishing
Je kan niet doorlinken naar de Rabo.

Je kan doorlinken naar een nagebouwde site die erg veel lijkt op die van de Rabo. Zo goed dat mensen denken dat het echt is, hun gegevens invoeren en er daarna achterkomen dat hun rekening geplunderd is.
http://www.veiligbankiere ... etbankieren/phishing.html
Altijd al willen zeggen!

Veilig bankieren:

- hang op

- klik weg

- bel uw bank

Heb even gebeld met de Rabo, je kan dus doorlinken, naar een site mèt (!) slotje, en officieel Rabologo.

En dan kun je je rekening up-daten met........... je inloggegevens.

Wat een attente schatten
quote:kerstklok schreef op 18 augustus 2014 @ 17:58:

Je kan niet doorlinken naar de Rabo.

Je kan doorlinken naar een nagebouwde site die erg veel lijkt op die van de Rabo. Zo goed dat mensen denken dat het echt is, hun gegevens invoeren en er daarna achterkomen dat hun rekening geplunderd is.

Dat hoorde ik net van de medewerker.

Wat verschrikkelijk voor mensen die hier intrappen.

En wat gemeen!
Ik dacht dat banken om reden van phising nooit per mail communiceerden.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Eindeloos schreef op 18 augustus 2014 @ 17:55:

Wat ik mij afvraag, wat willen deze mensen nu?

Ze willen jouw rekening gegevens zodat ze je kunnen bestelen.

Je linkt niet door naar de Rabobank maar naar een nep-website die er precies zo uit ziet.

Helaas trappen nog veel mensen hier in.

En mosterd

quote:Bianca2612 schreef op 18 augustus 2014 @ 18:02:

Altijd al willen zeggen!

Veilig bankieren:

- hang op

- klik weg

- bel uw bank

Schuilkelder ontbreekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven