Geld & Recht alle pijlers

Mail van de Rabobank???

18-08-2014 17:46 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennisgeving van Rabo‏

Rabo Bank NV (klantenservice@activern-rabo.nl) Toevoegen aan contactpersonen 15:38

Aan: XXXXXXXXXXXX

klantenservice@activern-rabo.nl

Van: Rabo Bank NV (klantenservice@activern-rabo.nl) Microsoft SmartScreen heeft dit bericht gemarkeerd als ongewenst.

Verzonden: maandag 18 augustus 2014 15:38:27

Aan:XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Microsoft SmartScreen heeft dit bericht gemarkeerd als ongewenst en het wordt na tien dagen verwijderd.

Dit bericht is veilig!|Ik weet het niet zeker, ik controleer dit

Graag vragen wij uw aandacht voor het volgende:

Wij schrijven uw om u te laten weten dat uw Rabobank rekening een volledig profiel-update vereist .

Onlangs ontdekten we dat verschillend computergebruikers toegang tot uw online account probeerde

te krijgen. Er zijn met verschillende codes geprobeerd in te loggen op uw rabobank rekening. Het is nu

noodzakelijk voor u om uw rekening gegevens opnieuw te verifiëren zodat wij u identiteit kunnen bevestigen.

Om je rekeninggegevens onmiddellijk up te daten ga dan naar https://www.rabobank.nl/klanten/

Als dit proces niet gebeurt binnen 24-48 uur, zullen we noodgedwongen worden om u rekening op te schorten.

Uw online rekening kan gebruikt worden voor frauduleuze doeleinden. Deze e-mail is automatisch gegenereerd,

gelieve niet direct te reageren naar de afzender.

Met vriendelijke groet,

Rabobank Online Team
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Miss.Innuendo schreef op 18 augustus 2014 @ 18:04:

Ik dacht dat banken om reden van phising nooit per mail communiceerden.

Gelijk heb je Miss.......

De medewerker zei " wij versturen nooit mail".

Die gasten sturen het naar honderden e-mail adressen.

Zitten altijd wel een paar mensen tussen die er in trappen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Bianca2612 schreef op 18 augustus 2014 @ 18:02:

Altijd al willen zeggen!

Veilig bankieren:

- hang op

- klik weg

- bel uw bank

Moest ik ook aan denken
Nou slotje dan maar

Nee, misschien is het goed het topic even te laten staan.

Je weet maar nooit, wie er zijn/haar voordeel mee kan doen.
Fishing. Zij willen toegevoegd worden aan jouw contactenlijst, zodra je dat doet download je iets of men gebruikt dat om je later te contacten over inloggegevens van je mobiel bankieren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Haha sorry maar ik zag meteen die reclame voor me
quote:viva-amber schreef op 18 augustus 2014 @ 18:14:

Fishing. Zij willen toegevoegd worden aan jouw contactenlijst, zodra je dat doet download je iets of men gebruikt dat om je later te contacten over inloggegevens van je mobiel bankieren.Brrrrrrrrrrr.
Ik stuur ze altijd terug met allemaal onzin en verwensingen er in.
quote:labradokus schreef op 18 augustus 2014 @ 18:47:

En toch zijn er mensen die erin trappen, ondanks het niet bepaald foutloze taalgebruik.
verba volant, scripta manent.
Die mensen moeten misschien maar helemaal niet internetbankieren.

Ik stuur ze altijd terug met allemaal onzin en verwensingen er in.Heel handig! Zo weten ze dat je account in gebruik is en kunnen ze mails sturen met fijne virussen waarbij je de mail alleen maar hoeft te openen om het virus te activeren. En komen ze op die manier achter al je inloggegevens. Echt superhandig.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Wanneer jij gaat inloggen hebben ze jouw gegevens en kunnen ze aan je rekening. Dus nooit, nooit, nooit, nooit ingaan op dit soort emails.
Oh wat een fouten zitten erin. U, uw en je door elkaar gebruikt en ook nog verkeerd, enz.

Nou ja, ik heb makkelijk praten, ik heb wel eens op tv gezien een reclame dat geen énkele bank dit soort gegevens via de email of post behandelen.

Ik krijg ze ook wel eens binnen, ook wel oproepen om je wachtwoord te veranderen, ga ik ook niet op in.

Gewoon even doorsturen naar Radar en Kassa, kan het ook toegevoegd worden aan de lange lijst oplichters.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:troelalaaaatje schreef op 18 augustus 2014 @ 18:58:

Wanneer jij gaat inloggen hebben ze jouw gegevens en kunnen ze aan je rekening. Dus nooit, nooit, nooit, nooit ingaan op dit soort emails.

Echt niet troelalalala, maar ik kon niet bedenken hoe de oplichting werkte.

Ja totdat ik doorlinkte, nu net echt hoor, supergemeen.

Ik had net mijn vriendin aan de telefoon, die zou er intrappen zei ze.

Gelukkig heeft zij geen computer
Zoek in de mail ook de broncode op, copieren in word ofzo en meesturen

Heel soms kan de bank nog wat daarmee
Je bent zelf een theepot
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 augustus 2014 @ 18:58:

Oh wat een fouten zitten erin. U, uw en je door elkaar gebruikt en ook nog verkeerd, enz.

Nou ja, ik heb makkelijk praten, ik heb wel eens op tv gezien een reclame dat geen énkele bank dit soort gegevens via de email of post behandelen.

Ik krijg ze ook wel eens binnen, ook wel oproepen om je wachtwoord te veranderen, ga ik ook niet op in.

Gewoon even doorsturen naar Radar en Kassa, kan het ook toegevoegd worden aan de lange lijst oplichters.

Dat is geen slecht idee, wat uw daar opperd.

Je word vriendelijk bedankt
Myleen, van de ING moet ik geloof ik eens per jaar mijn ww wijzigen.

Maar dan ben ik eerst ''binnen'' , zeg maar

En dan moet ik het ww veranderen.

Dat zit wel snor
quote:SuzanneSuus schreef op 18 augustus 2014 @ 19:02:

Zoek in de mail ook de broncode op, copieren in word ofzo en meesturen

Heel soms kan de bank nog wat daarmee

Ik heb op verzoek van de Rabo de hele mail opgestuurd Suzanne.

Dank voor het meedenken.

Niet zo handig, zo maak je het wel heel gemakkelijk voor die gasten.

Bij soortgelijke telefoontjes vraag ik meteen om het nummer, dan kan ik later even terugbellen. Wel lullig dat ze dat niet geven.
verba volant, scripta manent.
Antwoorden is inderdaad niet handig. Dan weten ze meteen dat het een actief (in gebruik) mailadres is.
quote:Eindeloos schreef op 18 augustus 2014 @ 19:07:

[...]

Ik heb op verzoek van de Rabo de hele mail opgestuurd Suzanne.

Dank voor het meedenken.

Maar dan kunnen ze niet bij de broncode vd afzender, ik neem aan dat je de mail geforward hebt

In de orginele mail gaat dat vaak via bestand, eigenschappen broncode

Bevat bij IP adres en providerdingen

Niet elke cybercrimi weet dat volledig af te schermen en soms is daar bruikbare info vandaan te halen.
Je bent zelf een theepot
Tja, die had ik deze week van de SNS bank maar goed dat ze mee waarschuwden zeg. Had ik toch bijna geen rekeningen meer kunnen betalen via de SNS bank......

O, daar heb ik helemaal geen rekening......

Al tijden geleden heb ik mijn eigen bank ooit gebeld naar een vage mail. Vanaf toen stuur ik al dit soort mail naar ze door naar een speciale afdeling van de bank. Soms een per maand en soms drie per dag.

Maar ze worden wel steeds beter en ja soms zou je er zomaar intrappen hoe goed je ook voorbereid ben.
Doe ik niet aan....
quote:SuzanneSuus schreef op 18 augustus 2014 @ 19:12:

[...]

Maar dan kunnen ze niet bij de broncode vd afzender, ik neem aan dat hem geforward hebt

In de orginele mail gaat dat vaak via bestand, eigenschappen broncode

Bevat bij IP adres en providerdingen

Niet elke cybercrimi weet dat volledig afvte schermen

Nee, ik heb hem gekopieerd gestuurd, net als hier zeg maar.

Hoop dat het goed is
Nee, daar hebben ze niks aan en ze kunnen er ook niets mee. Het is gewoon 'platte tekst'

Alleen jij, de eerste ontvanger, kan de broncode achterhalen op de manier zoals iemand anders je hier uitlegde. Dat stuur je naar de bank en heel soms kunnen ze daar iets mee. Je bent niet heel bekend met internet en e-mail he
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Meeste banken, hebben op hun site een plek, waar je dit soort meldingen kunt doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven