Waarom bloot?

18-08-2014 20:56 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het toch allemaal doodnormaal om je(bijna) bloot te vertonen?

Waarom ik nu een beetje boos ben? Mijn zoon 11 is terug van logeren bij een vriendje. Ik hoor net van moeder dat zoon beetje was geschrokken om dat ze haar naakt had gezien. Ik slaap in mijn blootje zei ze, en toen ze naar wc liep was zoon daar ook.

Is toch zo schaamteloos? Eigen zoon vond dat ook altijd vervelend zei ze. Doe dan op zijn minst onderbroek aan. Stom hoor.

En ik vond haar zo leuk. Ik wil niet meer dat kind daar blijft slapen.

Vinden jullie dat normaal? Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Weet niet of dit hier hoort hoor.
Ik heb geen behoefte aan bloot, ik bedek mezelf ook liever als ik niet functioneel naakt ben. Mijn motto is altijd 'lekker doen wat je wilt, als je er maar niemand mee lastig valt'. Dus naaktstranden/campings enz., ik ben helemaal vóór, maar ik hoef het niet te zien.
quote:fienpien1 schreef op 18 augustus 2014 @ 21:11:

In je eigen huis bloot lopen gaat het ook niet om. Dat mag je zelf weten. Maar bijvoorbeeld bij zwemles lopen sommige kindjes ook naakt rond bij het douchen of zo. Vind ik niet fijn, maar ik mag daar niks van zeggen.

Je hoeft je niet in te pakken, maar je intieme delen hoeft toch niet vreemden te zien.

Ik heb niet gezegd dat ik dat niet fijn vond tegen haar. Ik zoek nu een manier om het netjes te zeggen.

Met douchen op de sportschool in het zwembad heb ik ook geen probleem met naakt.

Wees gerust, tegenwoordig gaat elke puber in zwemkleding onder de gezamenlijke douche. Ikzelf vind dat weer een belachelijk preutse trend, jij vind het waarschijnlijk heel prettig.
Die moeder kun je er zeker wel op aanspreken dat je het niet fijn vindt dat je kind haar naakt zag.

Over openbare plekken zoals een strandje of het zwembad zou ik me echt niet druk maken, juist fijn dat die kinderen zich vrij voelen om zich naakt te douchen. Ze stonden toch niet bewust hun geslachtsdeel te showen? In Denemarken is (of was het in de 80's althans) het heel gebruikelijk om voor het zwemmen helemaal naakt te douchen (dus voor je in zwembroek of badpak gaat) en voorkom je juist dat je naakte lichamen met alleen maar seks associeert.
Toen ik net in NL was, kwam ik bij een klasgenootje thuis. Zij was nog aan het douchen en liep naakt langs haar vader naar haar kamer. Ik als heel verlegen meisje was echt verbaasd. Is je vader, maar toch.

Hahaa en toen kwam carnaval. Wist niet wat ik zag. Maar dat is anders denk ik
quote:fienpien1 schreef op 18 augustus 2014 @ 21:11:

In je eigen huis bloot lopen gaat het ook niet om. Dat mag je zelf weten. Maar bijvoorbeeld bij zwemles lopen sommige kindjes ook naakt rond bij het douchen of zo. Vind ik niet fijn, maar ik mag daar niks van zeggen.

Je hoeft je niet in te pakken, maar je intieme delen hoeft toch niet vreemden te zien.

Ik heb niet gezegd dat ik dat niet fijn vond tegen haar. Ik zoek nu een manier om het netjes te zeggen.Moeten die kinderen dan aangekleed douchen?
verba volant, scripta manent.
quote:amby schreef op 18 augustus 2014 @ 21:13:

Ik heb geen behoefte aan bloot, ik bedek mezelf ook liever als ik niet functioneel naakt ben. Mijn motto is altijd 'lekker doen wat je wilt, als je er maar niemand mee lastig valt'. Dus naaktstranden/campings enz., ik ben helemaal vóór, maar ik hoef het niet te zien.

Wanneer is het functioneel naakt?

Zo is douchen in je bikini echt minder handig dan gewoon bloot douchen, en toch stoort fienpien zich eraan.

In je blootje de zee in rennen is veel makkelijker dan eerst je bikini aandoen en dan pas de zee in rennen. Dus veel functioneler.
Bij sommigen is het fatsoen ver te zoeken wil je thuis bloot lopen lopen of slapen moet je dat vooral zelf weten. Maar als je bzoek hebt en anderen zijn bij je op bezoek dan doe je wat aan.
quote:MarianneDavids schreef op 18 augustus 2014 @ 21:16:

[...]

Moeten die kinderen dan aangekleed douchen?

Brr, dat is pas vies. Met je chloorbadpak douchen.

Net als badkleding in de sauna.
Nou je hebt het wel getroffen zeg met zoveel naakt ervaringen, heb ik vroeger echt nooit meegemaakt dat mensen zoveel bloot in hun huis rondliepen met vreemden erbij...
Douchen met badkleding is ook niet hygienisch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Superhuisvrouw schreef op 18 augustus 2014 @ 21:16:

Bij sommigen is het fatsoen ver te zoeken wil je thuis bloot lopen lopen of slapen moet je dat vooral zelf weten. Maar als je bzoek hebt en anderen zijn bij je op bezoek dan doe je wat aan.wat fatsoen is is in feite heel subjectief.
Is dat echt zo dat als je veel naakt ziet niet met seks associeert?

Want geslachtsdelen hebben dat toch als enige functie?
Ik ben ook niet zo voor altijd bloot zijn hoor, daarin kan ik heel erg makkelijk zijn bij bepaalde mensen maar ook heel erg moeilijk.

Dat die moeder naakt rondloopt terwijl je zoon er sliep vind ik wel heel erg raar dat zou hier niet gebeuren en vind het ook echt heel erg respectloos.
quote:fienpien1 schreef op 18 augustus 2014 @ 21:18:

Want geslachtsdelen hebben dat toch als enige functie?huh?
quote:riannerianne schreef op 18 augustus 2014 @ 21:17:

[...]

Brr, dat is pas vies. Met je chloorbadpak douchen.

Net als badkleding in de sauna.Daar heb ik werkelijk nooit van begrepen waarom er mensen zijn die dat kennelijk prettiger vinden? Ik vind zelfs naakt zwemmen fijner dan met een badpak of bikini maar dat kan bijna alleen maar in saunazwembaden en niet in gewone zwembaden. Maar met badpak in sauna zitten, why?!
Uhuh.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
sja mijn keuze is het ook niet om naakt te zijn bij mensen anders dan ik sex mee heb, maar ik vind dat je wel heel veel koppelt aan naakte lijven, er is helemaal niks kuis of goede moraal aan gekleed gaan, je bedekken etc. De gestoordste vrouw beelden en opvattingen over sex komen altijd, zonder uitzondering, uit contreien waar men zeer rigide met naakt om gaat.

Die vriendin zal nu heus wel een bad jas aan trekken als ze naar de wc gaat en je zoon gaat er niet dood aan, sterker nog grote kans dat hij al naakte vrouwen heeft gezien of binnenkort gaat zien in heel andere settings op internet dus dit lijkt me een betere eerste keer vrouwelijk naakt zien dan dat.
Bloot douchen na sporten vind ik heel normaal. Maar naakt rondlopen terwijl er een logee is vind ik not done. Afgelopen weekend had mijn dochter (5) een logee. Ik heb zelfs een hemdje aan gedaan met slapen ondanks dat ik normaal bloot slaap. Dat voelt gewoon prettiger naar de logee toe.
Bloot is niet altijd gepast, maar om te gaan miepen over kinderen die na het zwemmen omkleden en douchen, dat vind ik wel ver gaan. Bij zwemles kleed ieder kind zich ook gewoon in dezelfde ruimte om, en die zijn dan 5/6/7 jaar oud, dat kan en mag toch gewoon?

En om nou zoveel heisa te maken van 'intieme delen' vind ik ook wat overdreven eigenlijk. Billen zijn ook maar gewoon lichaamsdelen... Ik ben helemaal niet makkelijk met bloot, maar voor kinderen vind ik het echt geen issue zolang ze er zelf ok mee zijn. Ik slaap ook naakt, mijn kinderen komen dan ook weleens knuffelen 's ochtends, lijkt me normaal en nee, ik ga niet snel iets aantrekken dan.

En dat van die moeder: je zegt dat het bij het toilet was, het maakt nogal verschil of dat om 2 uur 's nachts was en die moeder lag te slapen en moest plassen en je zoon toevallig ook, of dat het twee uur 's middags was en die moeder in haar blootje het huis door ging.

Want geslachtsdelen hebben dat toch als enige functie?Maar daar denk je toch niet steeds aan dan? Of denk jij bij het zien van iemands oor ook steeds: "Ik zie je oor. En oren zijn bedoeld om ermee te luisteren." Je ziet iemands geslachtsdelen misschien wel maar je denkt er verder niks bij.

Want geslachtsdelen hebben dat toch als enige functie?Jij associeert kinderen van 4 die douchen na het zwemmen met seks? Omdat je dat al onprettig vind? Geslachtsdelen hebben meer functies hoor. En je billen gebruik je gewoon als zitkussen, een piemel daar plas je mee, enz.
Een penis is er alleen voor de seks? Hoe piesen die kerels dan?

Ik vind wel dat die moeder even wat aan had kunnen trekken.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik moet opeens terugdenken aan mijn eerste echte verkering. 16 was ik, en ik zou op een zaterdagmiddag kennismaken met mijn schoonmoeder. Ik kwam vanuit de gang de woonkamer in, zij vanuit de tuin. Topless. Rilllllll.

Maar douchen doe je naakt, ook in het zwembad.
Ik vind het wel gezond als kinderen af en toe hun ouders in hun blootje zien (in de badkamer bijvoorbeeld) zodat ze ongeveer weten hoe een volwassene er naakt uitziet. Wij lopen hier niet te pas en te onpas bloot rond, maar op de badkamerdeur zit geen slot, dus ze zien ons wel eens als ze binnenkomen terwijl één van ons staat te douchen, of wanneer we van de badkamer naar de kledingkast lopen.

Verder vind ik met kinderen naar het naaktstrand of een naturistencamping gaan ook niet raar of onkuis. Zelf ga ik daar nooit heen, omdat ik daar zelf geen behoefte toe heb, maar ik vind het niet schadelijk voor kinderen, integendeel. Tenzij ze zelf aangeven zich daar niet prettig bij te voelen, dan zou ik het als ouder niet doen.

Misschien koppel jij bloot direct aan sex? Op een naturistenstrand of -camping gaat het er hartstikke a-seksueel aan toe hoor, naturisten zien bloot recreëren als iets natuurlijks.

Tegen de moeder van het vriendje kan je gewoon zeggen dat je zoon het onprettig vond om haar naakt tegen te komen en vragen of je bij een volgende logeerpartij even een badjas aan kan trekken als ze 's nachts naar de wc gaat. Ze had je zoon op dat tijdstip vast niet daar verwacht en je verzoek zal ze vast niet raar vinden. Misschien heeft ze inmiddels zelf ook wel bedacht dat ze maar beter een badjas o.i.d. kan aantrekken als er logeetjes zijn.
(Wat slapen er veel mensen graag naakt trouwens. Ik wil zelfs met 30 graden nog lange mouwen en broekspijpen aan in bed. Heeft verder niks met angst voor naaktheid te maken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven