Waarom bloot?

18-08-2014 20:56 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het toch allemaal doodnormaal om je(bijna) bloot te vertonen?

Waarom ik nu een beetje boos ben? Mijn zoon 11 is terug van logeren bij een vriendje. Ik hoor net van moeder dat zoon beetje was geschrokken om dat ze haar naakt had gezien. Ik slaap in mijn blootje zei ze, en toen ze naar wc liep was zoon daar ook.

Is toch zo schaamteloos? Eigen zoon vond dat ook altijd vervelend zei ze. Doe dan op zijn minst onderbroek aan. Stom hoor.

En ik vond haar zo leuk. Ik wil niet meer dat kind daar blijft slapen.

Vinden jullie dat normaal? Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Weet niet of dit hier hoort hoor.
quote:konijn82 schreef op 18 augustus 2014 @ 23:05:

Je moet t niet te ver doorvoeren nee. Maar een kind van 13 dat eruitziet als 18 is ook vragen om problemen.Ze ziet er ouder uit ja. Flinke meid. Maar innerlijk klopt niet met uiterlijk helaas.
quote:Mevrouw75 schreef op 18 augustus 2014 @ 22:58:

[...]

Omdat een lijf in zwemkleding er al heel anders uitziet dan helemaal bloot.

Maar er zijn heel veel pubermeisjes onzeker over hun lichaam, daar hebben Nederlandse of Turkse of weet ik veel welke normen en waarden weinig mee te maken.Dus als ze iemand poedeltje naakt ziet gaat de onzekerheid over? Ik weet het niet hoor.
Poedeltje naakt zien doet de onzekerheid wel afnemen ja, is mijn ervaring. Met kleding (al is het maar een bikini) kan je er vaak nog wat van maken, maar naakt is echt naakt. Dan zie je beter mensen er echt uitzien en ook dat bijna niemand echt perfect is.

Wat dat betreft doet naakt goed.
quote:fienpien1 schreef op 18 augustus 2014 @ 23:26:

[...]

Dus als ze iemand poedeltje naakt ziet gaat de onzekerheid over? Ik weet het niet hoor.

Nee hoor, dat zeg ik niet. Ik zeg dat heel veel pubermeisjes onzeker over hun lichaam zijn. En daarbij ook dat je je beseft dat een bloot lichaam er gewoon anders uitziet dan een lichaam in badpak of bikini. Dat is alles.

Wel kan die onzekerheid sneller overgaan als ze ziet dat elk lichaam anders is en een bloot lichaam is gewoon niet te manipuleren, met een badpak of bikini kun je dat nog steeds wel.
Ja maar in eerste instantie ging het bij mij niet om naakt te zijn onder leeftijdgenootjes van hetzelfde geslacht. Maar een coach mannen die dan de kleedkamer van meiden binnenkomen vindt ik niet kunnen. En dat heeft niet direct met achtergrond te maken denk ik.

Mijn man doet dat ook niet als hij mee is.
quote:fienpien1 schreef op 18 augustus 2014 @ 23:46:

Ja maar in eerste instantie ging het bij mij niet om naakt te zijn onder leeftijdgenootjes van hetzelfde geslacht. Maar een coach mannen die dan de kleedkamer van meiden binnenkomen vindt ik niet kunnen. En dat heeft niet direct met achtergrond te maken denk ik.

Mijn man doet dat ook niet als hij mee is.

Heb je gelijk in, ik zou dat ook niet pikken.

Vroeger gebeurde dat ook wel eens op mijn school, de gymleraar die zonder te kloppen ineens de meisjeskleedkamer in kwam, zonder bedoelingen, echt maar toch niet bepaald fris.

Ik ging na de gym altijd snel even naar huis (woonde zowat om de hoek) gym viel altijd net voor de pauze in dat jaar dus dat kwam mooi uit.
Je lichaam is maar een lichaam, het is niet iets seksueels om bloot te zijn. Ik vind dat dat vaak verkeerd wordt verdraaid. Het is gewoon je lijf, het is het enige dat je hebt.

Wel kan ik begrijpen dat het voor je zoon vervelend is geweest om in die situatie te komen, die moeder had dat beter in kunnen schatten.
12 but mature for my age
quote:thaorchid schreef op 18 augustus 2014 @ 23:53:

[...]

Heb je gelijk in, ik zou dat ook niet pikken.

Vroeger gebeurde dat ook wel eens op mijn school, de gymleraar die zonder te kloppen ineens de meisjeskleedkamer in kwam, zonder bedoelingen, echt maar toch niet bepaald fris.

Ik ging na de gym altijd snel even naar huis (woonde zowat om de hoek) gym viel altijd net voor de pauze in dat jaar dus dat kwam mooi uit.

Dus ik mag nu blijven?

Hahaa
Je bent aan het draaien TO. Eerder schreef je dat je kinderen ook niet naakt mogen douchen na het zwemmen. Heeft niks met een coach te maken.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 18 augustus 2014 @ 23:59:

Je bent aan het draaien TO. Eerder schreef je dat je kinderen ook niet naakt mogen douchen na het zwemmen. Heeft niks met een coach te maken.

Nee na zwemmen niet. Bij de sport hebben ze jongens en meisjesteams en mijn dochter doucht altijd als laatste. Zij vind dat niet fijn. Ik heb er minder moeite mee dan een moeder die zich vertoont aan mijn zoon. En coach die daar eigenlijk niks te zoeken heeft.

En bij ons in het zwembad staan bijna altijd de kleine kindjes naakt, gelukkig niet de groteren.
Tja, beter een blote vrouw zien, dan een blote man. Stel je voor man, dat kind zou trauma aan overhouden.
Ik denk dat het een misvatting is dat je minder onzeker wordt als je anderen naakt ziet. Als je onzeker bent zie je bij anderen altijd hetgeen dat mooier is dan bij jezelf.
Ik werd wel minder onzeker toen ik regelmatig de sauna ging bezoeken frizz. Omdat ik me toen realiseerde dat wat we in tijdschriften zien enzo, de lijven zijn van jonge meisjes (14-18 jaar) normaal gesproken. De vrouwen zagen er hetzelfde uit als ik niet, niet als die modellen. Dat was toch een openbaring ook al wist ik get eerder al wel. Nu zág ik het.
quote:mirrewhb schreef op 19 augustus 2014 @ 08:10:

Ik werd wel minder onzeker toen ik regelmatig de sauna ging bezoeken frizz. Omdat ik me toen realiseerde dat wat we in tijdschriften zien enzo, de lijven zijn van jonge meisjes (14-18 jaar) normaal gesproken. De vrouwen zagen er hetzelfde uit als ik niet, niet als die modellen. Dat was toch een openbaring ook al wist ik get eerder al wel. Nu zág ik het.Het gaat hier om een kind van 9 jaar. Haar onzekerheid gaat niet verdwijnen door andere meisjes van 9 of volwassen vrouwen naakt te zien.
quote:fienpien1 schreef op 18 augustus 2014 @ 22:22:

[...]

Dat mijn kinderen niet naakt douchen in het bijzijn van anderen hoeft jou toch niet te storen?

Dit zijn meestal de jongens die hun NL klasgenoten uitlachen omdat ze niet in hun boxer douchen na gym.
quote:riannerianne schreef op 19 augustus 2014 @ 09:14:

[...]

Dit zijn meestal de jongens die hun NL klasgenoten uitlachen omdat ze niet in hun boxer douchen na gym.Ze zullen wel iets vinden om terug te lachen, zo gaat dat met pubers.
Je associeert naakte kinderen onder de douche na zwemles met vies/seks? Dat ligt echt aan jou.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:bubblesdevere schreef op 18 augustus 2014 @ 21:00:

Ik vind dat in hoeverre je je naakt aan je eigen kinderen laat zien is je eigen zaak.

Maar ik zou ook not amused zijn als mijn kind de blote moeder van een vriendje te zien krijgt.

Ik zou er geen ruzie voor maken met de moeder, maar ik zou logeerpartijtjes idd. ook vermijden.

Moet jij zeggen Bubbles, je zit zelf altijd met je blote reet of bij iemand op schoot of onder de modder...brrrrr

En als het nou nog prettig was om naar te kijken...

Maar wel hypocriet zeggen dat je dat bij een ander niet zou pikken...

https://www.google.nl/sea ... kQ_AUoAg&biw=1920&bih=969
quote:fienpien1 schreef op 19 augustus 2014 @ 09:47:

[...]

Ze zullen wel iets vinden om terug te lachen, zo gaat dat met pubers.

Ik heb het niet over pubers. Mijn neefje van 8 werd keihard uitgelachen door 6 opgeschoten jochies die in hun onderbroek douchten, want bloot is vies. Oh, en hij had natuurlijk een 'rare' piemel (want niet besneden). Hilarisch vonden ze het.

Mijn neefje niet zo.
quote:fienpien1 schreef op 18 augustus 2014 @ 23:26:

[...]

Dus als ze iemand poedeltje naakt ziet gaat de onzekerheid over? Ik weet het niet hoor.

Vooropgesteld: de situatie in de OP zou bij ons niet voorkomen. Wij lopen thuis ook gewoon naakt, wij recreëren naakt, maar als er een vriendje of vriendinnetje te slapen komt, doe ik wat aan als ik naar de wc ga. Sterker nog, ik ga naar een wc een verdieping lager, omdat de wc bij de slaapkamers niet op slot kan.

Soms denk ik 'ach ze slapen nu toch..' en ik kan me voorstellen dat de moeder heel nodig moest en snel gegaan is, om daar toch je zoon aan te treffen. Jammer.

Mijn dochter is ook wat dikker dan wat als 'mooi' ervaren wordt. Doordat wij naakt recreëren weet zij, dat ze helemaal niet zo afwijkend is van wat de media doet voorkomen. Zij heeft hier zeker wat aan gehad. Ik zie dit wel als voordeel.

Juist op plekken waar badkleding verplicht is, zorgen de 'dikkere' mensen (of mensen, die zich dikker voelen, maar dat niet zijn) dat ze hun lichaam meer bedekken. Zo kan ook in die gebieden het idee ontstaan, dat slank normaal is, denk ik. Op een naturistencamping zul je dat veel minder treffen.
Later is nu
Overigens was dochter een dikker basisschoolkind en groeide ze uit tot een slanke puber. Misschien heb je daar nog wat aan.

Wij letten altijd wel op wat ze at en dat ze voldoende bewoog (dat is bij dochter niet zo'n probleem) nu heeft ze helaas wat gezondheidsproblemen en is ze weer wat dikker.
Later is nu
quote:_lupine_ schreef op 18 augustus 2014 @ 23:31:

Poedeltje naakt zien doet de onzekerheid wel afnemen ja, is mijn ervaring. Met kleding (al is het maar een bikini) kan je er vaak nog wat van maken, maar naakt is echt naakt. Dan zie je beter mensen er echt uitzien en ook dat bijna niemand echt perfect is.

Wat dat betreft doet naakt goed.

Ik denk het niet. Ik heb mijn moeder vaak naakt gezien, gehoord dat ik mooi ben (wat ouders zeggen) en me niet hoef te schamen. Maar toch vond ik het ongemakkelijk om te douchen met meisjes uit mijn sportteam, want ik vond mijn lichaam veel lelijker en anders. En schaamde ik me dus.

Nog steeds ben ik naakt niet op mijn gemak tijdens douchen in de sportschool ofzo, dus dat deed ik altijd maar thuis . Ik kan jaloers zijn op de vrouwen die zich wel gewoon goed voelen. Ik durf alleen maar naakt te zijn bij mensen waar ik van houd. Heel irritant, want een bloot lichaam is een lichaam en niks anders.
Tien pond bananen

Bananen zijn gezond

Adam sloeg Eva op d'r blote...

Constantinopel is een mooie stad

Daar lopen de meiden in hun blote...

Ga je naar Frankrijk in Frankrijk is het leuk

Daar wordt 's avonds heel wat afge...

Neushoorntjes vangen in het hoge riet

De jongens knijpen de meiden in hun blote...

Tita tovenaar heeft een lange sik

Tussen zijn benen hangt een lange...

Pikken is verboden, stelen mag je niet

Dit is het einde van ons beschaafde lied
Taalgebruik klopt dan niet hoor Wishful
Je bent zelf een theepot
Ik vind dat echt heel raar.

Maar ik heb echt iets tegen naakt, ik zal nooit met plezier naakt door het huis lopen al ben ik in mijn eentje. Ik vind het vreselijk als mijn vriend langer dan nodig is naakt door het huis loopt terwijl ik zijn lichaam hartstikke mooi vind. Ik vind het echt vreselijk en mij krijg je voor geen duizend euro mee naar een sauna. Ik heb mijn moeder vaak genoeg naakt gezien en die deed ook absoluut niet alsof naakt iets geks was dus daar ligt het niet aan. Waar het wel aan ligt weet ik niet, maar ben echt een aparte wat dat betreft. Als kind heb ik dan ook één keer per ongeluk een familielid naakt gezien en heb hem maanden niet durven aankijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven