Babysit
dinsdag 19 augustus 2014 om 12:19
kennissen vragen me om elke week een paar uurtjes op hun zoon te letten. (hij is 4) nu willen ze me 5 euro per uur geven. dat lijkt me wel weinig niet? ik zou het doen om wat bij te verdienen. maar zo verdien ik niet veel bij natuurlijk. beter dan niets, dat wel. nu heeft haar zus ook al aan mij gevraagd, en zij wil ook 5 euro geven, maar dat zijn 2 kinderen, waarvan 1 nog in de pampers...
dinsdag 19 augustus 2014 om 12:30
dinsdag 19 augustus 2014 om 12:31
http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/oppas.html
5 euro per uur verdienen voor 1 kind, enkel in de avond, lijkt me meer dan genoeg.
Mijn gastouder die overdag mijn kind opvangt, verdiend minder per uur.
5 euro per uur verdienen voor 1 kind, enkel in de avond, lijkt me meer dan genoeg.
Mijn gastouder die overdag mijn kind opvangt, verdiend minder per uur.
dinsdag 19 augustus 2014 om 12:35
Tsja, het klinkt een beetje alsof je er sowieso geen zin in hebt. Oppassen moet je vooral leuk vinden of je moet meerdere kinderen tegelijk opvangen, wil je er wat mee verdienen.
Ter vergelijk: mijn oppas van 19 krijgt 4 euro per uur, oppas van 14 krijgt 3 euro en dat is voor twee kinderen. meestal 's avonds een paar uurtjes.
De gastouder die twee hele dagen opvang biedt, krijgt geloof ik iets van 5,5 euro per uur per kind. Maar bij de gastouder krijgen we natuurlijk wel weer iets terug van de Belastingdienst.
Ter vergelijk: mijn oppas van 19 krijgt 4 euro per uur, oppas van 14 krijgt 3 euro en dat is voor twee kinderen. meestal 's avonds een paar uurtjes.
De gastouder die twee hele dagen opvang biedt, krijgt geloof ik iets van 5,5 euro per uur per kind. Maar bij de gastouder krijgen we natuurlijk wel weer iets terug van de Belastingdienst.
dinsdag 19 augustus 2014 om 12:36
Als het in bed tijd is. Vind ik 5 euro wel redelijk. Overdag 10. Vriendinnen passen meestal op of zus. Die doen het gratis. Zou ik andersom ook doen. Gaat over en weer. Soms met een paar jaar ertussen.. Max 2 kinderen extra.
Maar mocht het een wekelijks vast iets zijn zou ik weer wel betalen.
Hoeveel geld wil jij dan?
Maar mocht het een wekelijks vast iets zijn zou ik weer wel betalen.
Hoeveel geld wil jij dan?
dinsdag 19 augustus 2014 om 12:39
dinsdag 19 augustus 2014 om 12:54
Ik werk zelf als gastouder en uit eigen ervaring weet ik dat de bedragen anders liggen als je bij de ouder in huis oppast. Ik krijg 11 euro per uur als ik bij de ouders in huis ben(ongeacht hoeveel kinderen,max. 4). Als de opvang bij de gastouder plaats vindt, wordt er per uur per kind betaald en zijn de bedragen idd lager. TO werk dan niet als gastouder maar 5euro is wel erg weinig vind ik zelf.
dinsdag 19 augustus 2014 om 13:02
dinsdag 19 augustus 2014 om 13:22
dinsdag 19 augustus 2014 om 14:07
Ik betaal mijn oppas ook 5 euro per uur, voor twee kinderen, basisschoolleeftijd. Voor dat bedrag zit ze even een uurtje gezellig met ze, dan stuurt ze ze naar bed en heeft ze de rest van de avond aan zichzelf.
Goed ze moet eens een keer een ruzietje sussen, of ze extra aansporen hun tanden te poetsen, maar dat was het dan wel.
Als ze achter de kassa bij AH gaat zitten, krijgt ze minder (minimumjeugdloon voor 17 jr is zo'n 3,50 bruto.....)
Dus, ik vind het voor een tiener dik betaald.
Goed ze moet eens een keer een ruzietje sussen, of ze extra aansporen hun tanden te poetsen, maar dat was het dan wel.
Als ze achter de kassa bij AH gaat zitten, krijgt ze minder (minimumjeugdloon voor 17 jr is zo'n 3,50 bruto.....)
Dus, ik vind het voor een tiener dik betaald.
dinsdag 19 augustus 2014 om 14:16
oh TO is 29.
Het minimumloon voor die leeftijd is rond de 9 euro bruto. Daar gaat dus nog belasting en premies vanaf. Hoe veel hangt af van je CAO, maar ga er vanuit dat je ongeveer 7 euro overhoudt.
Zo bekeken is 5 euro natuurlijk weinig, maar het is zwart werk, je geeft niks op bij de BD en het is relatief simpel werk.
Voor een extraatje zou ik het doen voor dat bedrag, wil je meer, dan moet je dat vragen.
Het minimumloon voor die leeftijd is rond de 9 euro bruto. Daar gaat dus nog belasting en premies vanaf. Hoe veel hangt af van je CAO, maar ga er vanuit dat je ongeveer 7 euro overhoudt.
Zo bekeken is 5 euro natuurlijk weinig, maar het is zwart werk, je geeft niks op bij de BD en het is relatief simpel werk.
Voor een extraatje zou ik het doen voor dat bedrag, wil je meer, dan moet je dat vragen.
dinsdag 19 augustus 2014 om 14:30
quote:ikeaverslaafde schreef op 19 augustus 2014 @ 14:18:
Dus een oppas wordt over het algemeen minder betaald dan een schoonmaker?
Geen idee, ik ga uit van het minimumloon nu, maar ik denk dat een medewerker op een kdv meer krijgt.
Als je het hebt over een babysit of schoonmaker aan huis die je gewoon gevonden hebt via een briefje van de supermarkt...ja dan krijgt de babysit minder. Maar dat komt vooral omdat de gemiddelde babysit een tienermeisje van verderop in de straat is die het leuk vindt om met kinderen te tutten.
Dus een oppas wordt over het algemeen minder betaald dan een schoonmaker?
Geen idee, ik ga uit van het minimumloon nu, maar ik denk dat een medewerker op een kdv meer krijgt.
Als je het hebt over een babysit of schoonmaker aan huis die je gewoon gevonden hebt via een briefje van de supermarkt...ja dan krijgt de babysit minder. Maar dat komt vooral omdat de gemiddelde babysit een tienermeisje van verderop in de straat is die het leuk vindt om met kinderen te tutten.