Babysit

19-08-2014 12:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
kennissen vragen me om elke week een paar uurtjes op hun zoon te letten. (hij is 4) nu willen ze me 5 euro per uur geven. dat lijkt me wel weinig niet? ik zou het doen om wat bij te verdienen. maar zo verdien ik niet veel bij natuurlijk. beter dan niets, dat wel. nu heeft haar zus ook al aan mij gevraagd, en zij wil ook 5 euro geven, maar dat zijn 2 kinderen, waarvan 1 nog in de pampers...
Hoe oud ben je als ik vragen mag? En wanneer zou je oppassen, na school, 's avonds?
Wat houdt die paar uurtjes in en hoe oud ben je?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
het zou een vaste regeling zijn, elke vrijdagavond, en dit voor minimum 3 uur. en ik ben 29... ja oke, is meer iets voor tieners, maar het zoontje heeft me graag en het is niet ver, en aangezien ik wel een centje extra wil, dachten ze aan mij.
http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/oppas.html

5 euro per uur verdienen voor 1 kind, enkel in de avond, lijkt me meer dan genoeg.

Mijn gastouder die overdag mijn kind opvangt, verdiend minder per uur.
Tsja, het klinkt een beetje alsof je er sowieso geen zin in hebt. Oppassen moet je vooral leuk vinden of je moet meerdere kinderen tegelijk opvangen, wil je er wat mee verdienen.

Ter vergelijk: mijn oppas van 19 krijgt 4 euro per uur, oppas van 14 krijgt 3 euro en dat is voor twee kinderen. meestal 's avonds een paar uurtjes.

De gastouder die twee hele dagen opvang biedt, krijgt geloof ik iets van 5,5 euro per uur per kind. Maar bij de gastouder krijgen we natuurlijk wel weer iets terug van de Belastingdienst.
Ik denk dat ¤5 een mooi bedrag is. Ik zou mijn oppas dat ook betalen. Maars het klinkt misschien weinig omdat je al 29 bent.
Als het in bed tijd is. Vind ik 5 euro wel redelijk. Overdag 10. Vriendinnen passen meestal op of zus. Die doen het gratis. Zou ik andersom ook doen. Gaat over en weer. Soms met een paar jaar ertussen.. Max 2 kinderen extra.

Maar mocht het een wekelijks vast iets zijn zou ik weer wel betalen.

Hoeveel geld wil jij dan?
Ik vind het trouwens wel vreemd dat ouders meer moeten betalen bij meerdere kinderen of op verschillende tijden. Ik kreeg gewoon 5 gulden per uur. Of dat nou met 1 of 4 kinderen was.... of in de middag of avond. Is toch gek dat je meer vraagt als je echt iets met het kind moet doen?
Geld is geld. En een 4 jarige ligt dan denk ik op bed? Misschien krijg je een zak chips?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Onze oppas van 22 krijgt/ vraagt ook 5 euro per uur. Meestal komt ze avonds, uurtje met kind spelen en eten geven en dan naar bed brengen.
Ik werk zelf als gastouder en uit eigen ervaring weet ik dat de bedragen anders liggen als je bij de ouder in huis oppast. Ik krijg 11 euro per uur als ik bij de ouders in huis ben(ongeacht hoeveel kinderen,max. 4). Als de opvang bij de gastouder plaats vindt, wordt er per uur per kind betaald en zijn de bedragen idd lager. TO werk dan niet als gastouder maar 5euro is wel erg weinig vind ik zelf.
Sorry maar ik so minimaal 8¤ vragen

Ik vraag overdag 10¤ en Dan maakt het niet uit hoeveel kinderen, dus 1 of 3 kinderen.. Gewoon 10¤. Savonds inderdaad wel minder maar bij de families waar ik werk zeggen ze Vaak dat ze mij Dan ook gewoon 10¤ betalen. Ik Ben 25
Als je het te weinig vindt moet je het zeggen.

Ik pas altijd gratis op.
Ik zou het meer als een vriendendienst zien waar je ook nog wat voor krijgt. Ik zou het niet te weinig vinden maar als jij dat wel vind dan moet je dat zeggen.

Jij gaat je anders zitten ergeren en irriteren en niet zo aardig over die ouders denken terwijl zij zich helemaal nergens van bewust zijn.
Ik vind het echt wel veel verschil. Wakker of slapend. 1 of 3. Maar goed je moet het zelf overleggen. Als jij het te weinig vind. Doe je het niet.
Gewoon 5.- per kind, per uur
Ik betaal mijn oppas ook 5 euro per uur, voor twee kinderen, basisschoolleeftijd. Voor dat bedrag zit ze even een uurtje gezellig met ze, dan stuurt ze ze naar bed en heeft ze de rest van de avond aan zichzelf.

Goed ze moet eens een keer een ruzietje sussen, of ze extra aansporen hun tanden te poetsen, maar dat was het dan wel.

Als ze achter de kassa bij AH gaat zitten, krijgt ze minder (minimumjeugdloon voor 17 jr is zo'n 3,50 bruto.....)

Dus, ik vind het voor een tiener dik betaald.
oh TO is 29.

Het minimumloon voor die leeftijd is rond de 9 euro bruto. Daar gaat dus nog belasting en premies vanaf. Hoe veel hangt af van je CAO, maar ga er vanuit dat je ongeveer 7 euro overhoudt.

Zo bekeken is 5 euro natuurlijk weinig, maar het is zwart werk, je geeft niks op bij de BD en het is relatief simpel werk.

Voor een extraatje zou ik het doen voor dat bedrag, wil je meer, dan moet je dat vragen.
Dus een oppas wordt over het algemeen minder betaald dan een schoonmaker?
quote:ikeaverslaafde schreef op 19 augustus 2014 @ 14:18:

Oppassen is ook veel leuker en makkelijker werk..

Schoonmaken is vervelend en zwaar.
quote:ikeaverslaafde schreef op 19 augustus 2014 @ 14:18:

Geen idee, ik ga uit van het minimumloon nu, maar ik denk dat een medewerker op een kdv meer krijgt.

Als je het hebt over een babysit of schoonmaker aan huis die je gewoon gevonden hebt via een briefje van de supermarkt...ja dan krijgt de babysit minder. Maar dat komt vooral omdat de gemiddelde babysit een tienermeisje van verderop in de straat is die het leuk vindt om met kinderen te tutten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven