Geld & Recht alle pijlers

Glas ingegooid

20-08-2014 16:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heeft een zus van mijn man een ruit bij ons in gegooid, vanaf binnen heeft ze wen schaal recht door de ruit gegooid.

Uiteraard hebben we de politie gebeld en aangifte gedaan, nu was onze volgende stap om Interpolis te bellen, wij hebben daar een glasverzekering, ik dacht dat zei het verder zouden regelen en een mannetje sturen(zoals ze beloven in de reclame en op de website).

Nu word mij verteld dat een glas verzekering alleen geldig is bij inbraak, vandalisme zonder dader, en ongelukjes thuis(bijvoorbeeld met kinderen) is dat normaal? Hoe kom ik nu aan een nieuwe ruit of in ieder geval een voorziening voor vannacht?

Glasschade met een dader kan nooit geclaimd worden, dat moet je maar zelf uitzoeken of hun peperdure rechtsbijstand inschakelen.
Ik zou nog eens bellen. Volgens mij maakt het bij een glasverzekering niet uit hoe de schade is ontstaan.

De zus van je man kan het vergoed krijgen van haar avond verzekering omdat het opzet was.
Je zou zeggen dat Interpolis het gewoon regelt en de schade op je schoonzus verhaalt..?
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Je moet bij je schoonzus zijn. Zou wat zijn: kunnen we allemaal bij elkaar ruiten ingooien (of wat dan ook stuk maken) en het claimen bij de verzekering.
quote:nerdopviva schreef op 20 augustus 2014 @ 16:08:

Je moet bij je schoonzus zijn. Zou wat zijn: kunnen we allemaal bij elkaar ruiten ingooien (of wat dan ook stuk maken) en het claimen bij de verzekering.Ik vind niet het niet meer logisch dat interpolis het vergoed en daarna achter de dader gaat aanjagen, politie heeft haar trouwens afgevoerd dus praten zit er niet meer in.
Bel ze terug en zeg dat je niet weet hoe het komt.. ;) grote kans dat je iemand anders aan de lijn krijgt
quote:nerdopviva schreef op 20 augustus 2014 @ 16:08:

Je moet bij je schoonzus zijn. Zou wat zijn: kunnen we allemaal bij elkaar ruiten ingooien (of wat dan ook stuk maken) en het claimen bij de verzekering.

Als jij een deuk in mijn auto schopt expres wordt het ook gewoon vergoed Door mijn verzekering als ik alleen risk verzekerd ben.

Wordt dan zeer waarschijnlijk wel op jouw verhaalt Door mijn verzekering. Dat dan weer wel.

To ik denk dat je iemand hebt getroffen in het callgirl center die er nog niet zo lang werkt.
quote:rww158 schreef op 20 augustus 2014 @ 16:11:

[...]

Ik vind niet het niet meer logisch dat interpolis het vergoed en daarna achter de dader gaat aanjagen, politie heeft haar trouwens afgevoerd dus praten zit er niet meer in.En ze zal niet meer de kans krijgen om het nog eens te doen lijkt me zo? Dit lijkt me einde gastvrijheid voor schoonzus...
Het is toch door haar veroorzaakte schade? valt dat niet gewoon onder haar wa?
quote:Doreia schreef op 20 augustus 2014 @ 16:14:

[...]

En ze zal niet meer de kans krijgen om het nog eens te doen lijkt me zo? Dit lijkt me einde gastvrijheid voor schoonzus...gastvrijheid is er nooit geweest, typische erfenis ruzie.

Ze vind het onterecht dat de schuld aan haar vader en aan haar broers verrekkend word met de erfenis van haar vader..
Oh ze dacht: de man is overleden, ik hoef niets meer te betalen? Maar krijg wel het volledige erfenisdeel? Prachtig

Verwacht dat ze niet meer gaat tekenen hoor onder de afwikkeling. Dit wordt bij deze een lang slepend conflict...
Het is bij een glasverzekering toch helemaal niet relevant hoe de schade ontstaan is? Bij de mijne niet in ieder geval; ze vragen niets, vervangen gewoon. Maar goed, Interpolis is doorgaans niet zo'n prettige. Ik zou het toch nog eens proberen bij ze.
quote:Doreia schreef op 20 augustus 2014 @ 16:20:

Oh ze dacht: de man is overleden, ik hoef niets meer te betalen? Maar krijg wel het volledige erfenisdeel? Prachtig

Verwacht dat ze niet meer gaat tekenen hoor onder de afwikkeling. Dit wordt bij deze een lang slepend conflict...

Nee hoor er hoeft niks getekend te worden, kinderen hebben alles verdeeld en verkocht, juist daarom stond ze bij ons op de stoep, ze had haar erfdeel gekregen van maarliefst 11 euro nog wat vond ze niet grappig.

Maar even ontopic, heb net weer gebeld en een nieuwe madam zegt dat het computersysteem bepaald of ik recht heb op hulp of niet en als zij alle stappen doorloopt en invuld naar mijn situatie dan geef het systeem aan geen recht.
Ik heb niets dan goede ervaringen bij interpolis, maar hun glasverzekering ken ik niet.

Wel lijkt me dat bij een bekende dader je gewoon bij de dader moet zijn.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Tijd om over te stappen naar een andere verzekeraar. Daar heb je nu niets meer aan, maar als die erfkwestie nog langer sleept, krijg je de volgende keer in ieder geval wèl een nieuw raam. Sterkte!
Even zoeken op internet levert het volgende (via rabobank nederland):

Wat is niet verzekerd:

- Schade door slecht onderhoud van uw huis.

- Schade door neerslag die via openstaande ramen en deuren het huis is binnengekomen.

- Schade die met opzet is veroorzaakt.

- Schade door huishoudelijk gebruik, zoals vlekken, barsten, krassen, schrammen of deuken.
quote:sugarmiss schreef op 20 augustus 2014 @ 16:12:

[...]

Als jij een deuk in mijn auto schopt expres wordt het ook gewoon vergoed Door mijn verzekering als ik alleen risk verzekerd ben.

Wordt dan zeer waarschijnlijk wel op jouw verhaalt Door mijn verzekering. Dat dan weer wel.

To ik denk dat je iemand hebt getroffen in het callgirl center die er nog niet zo lang werkt.

On topic, nog eens bellen. Schade vermelden en aangeven dat je de gegevens van de tegenpartij hebt en een aangifte. Dan kan je verzekeringsmaatschappij het verhalen op de verzekering van je schoonzus.

Rest nog de vraag wie je kunt laten komen. Werken zij met vaste leveranciers of kun je de eerste de beste laten komen?
Je moet nu zelf een glaszetter bellen, even via google eentje bij jou in de buurt, die komen meestal ook dezelfde dag nog.

Die rekening moet je dan zelf op haar verhalen met eventueel je rechtsbijstandsverzekering.
quote:handigmetgeld schreef op 20 augustus 2014 @ 16:29:

Even zoeken op internet levert het volgende (via rabobank nederland):

Wat is niet verzekerd:

- Schade door slecht onderhoud van uw huis.

- Schade door neerslag die via openstaande ramen en deuren het huis is binnengekomen.

- Schade die met opzet is veroorzaakt.

- Schade door huishoudelijk gebruik, zoals vlekken, barsten, krassen, schrammen of deuken.Over het algemeen keert de eigen maatschappij wel aan de verzekeringshouder uit, maar verhalen zij dit weer op de verzekering van de dader. Niet verzekerd betekent (volgens mij) niet per definitie niet uitgekeerd.
quote:LadyZiva schreef op 20 augustus 2014 @ 16:33:

[...]

On topic, nog eens bellen. Schade vermelden en aangeven dat je de gegevens van de tegenpartij hebt en een aangifte. Dan kan je verzekeringsmaatschappij het verhalen op de verzekering van je schoonzus. Waar kun je je verzekeren voor het expres vernielen van andermans eigendom?
LadyZiva: Volgens mij is dat alleen als er geen sprake is van opzet, omdat er dan hoogstwaarschijnlijk een beroep op een aansprakelijkheidsverzekering gedaan kan worden.

Maar aansprakelijkheidsverzekeringen sluiten ook opzet uit, en dus is de enige manier om aan je geld te komen het rechtstreeks op de dader verhalen. Dat is een lang en duur traject, en ik kan me voorstellen dat de meeste verzekeraars daar geen zin in hebben, zeker niet bij een relatief kleine schade als deze.
rekening naar schoonzus sturen. En als zij deze niet betaald een incasso bureau inschakelen? Ik weet niet of het bedrag daar hoog genoeg voor is overigens.
In Belgie hebben we hiervoor een familiale verzekering. Deze dek schade berokkend aan derde. Hebben jij niet zoiets in nl?
Glasbedrijf inschakelen, kosten voorschieten. Als benadeelde partij voegen in strafzaak ( aangeven bij aangifte) en via strafproces terugkrijgen. Dit is de reguliere weg. Slachtofferhulp of slachtofferinfotmatiepunt bij OM kunnen je hierbij helpen
quote:reisa1978 schreef op 20 augustus 2014 @ 16:34:

Je moet nu zelf een glaszetter bellen, even via google eentje bij jou in de buurt, die komen meestal ook dezelfde dag nog.

Die rekening moet je dan zelf op haar verhalen met eventueel je rechtsbijstandsverzekering.Dit. Het lijkt mij voor nu het belangrijkste dat je een nieuwe ruit krijgt, de rest komt later wel. Als je verzekering het niet vergoedt kun je moeilijk gaan zitten wachten tot je het wel vergoed krijgt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven