Pioenrozen

28-08-2014 17:06 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ga volgend jaar augustus trouwen en zou heel graag witte en/of lichtroze pioenrozen op mijn bruiloft willen hebben. Nu is deze roos heel moeilijk te verkrijgen en als ze al te verkrijgen zijn, kan ik ze alleen rond de periode van mei / juni halen..

Weet iemand een adresje waar ik deze pioenrozen wel voor de maand augustus zou kunnen krijgen?

I'm a goal digger.
Tja, dan bloeien ze niet hè. Lijkt me dus onmogelijk.
Kunst dan maar.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 28 augustus 2014 @ 17:07:

*Zucht*

Dat had ik al bedacht maar ik dacht desnoods uit een ander land o.i.d. . Of heeft iemand kennissen / familie die iets kunnen betekenen..
I'm a goal digger.
Wat dacht je van gewoon bestellen bij een kweker, via de bloemist? Je betaald er wel voor natuurlijk.
het zijn voorjaarsbloemen. Ik heb ze nog nooit gezien in augustus. Bruiloft verplaatsen naar juni?
quote:nina1966 schreef op 28 augustus 2014 @ 17:11:

Wat dacht je van gewoon bestellen bij een kweker, via de bloemist? Je betaald er wel voor natuurlijk.Das een goede tip, bedankt!
I'm a goal digger.
Hah, deze roos wilde ik ook in mijn boeket, onze datum zal er op afgestemd worden. Grote kans dat het in juni wordt
Verzet je huwelijk naar mei of juni.
Zelf kweken? Kan dat?
Zelf kweken in een kas waarin je de omstandigheden van het voorjaar kunt nabootsen. Je hebt nog even de tijd om te experimenteren.
verba volant, scripta manent.
dan is de bloei voorbij dus dat gaat lastig. In een kas bloeien ze nog eerder
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 augustus 2014 @ 18:33:

dan is de bloei voorbij dus dat gaat lastig. In een kas bloeien ze nog eerderIn een kas kun je ze planten wanneer je wil. Omdat je daar juist het klimaat na kan bootsen en dus later/eerder kan zaaien.
Volgens mij wordt de bloei wel vervroeg dmv kas maar niet vertraagd.
Ik kan mijn bloemen in elke maand van het jaar zaaien. Als ik het klimaat verander, speciaal voor pioenrozen, dan kan ik ze het hele jaar oogsten.
Alles kan als je maar betaalt

Wij wilden eens eind november zonnebloemen voor een uitvaart. Dat moet een stuk sneller geregeld zijn en gelukt dankzij de bloemist!

(Waar denk je dat roosjes in de winter vandaan komen?? Juist, Kenia)
quote:Scamp schreef op 28 augustus 2014 @ 18:56:

Ik kan mijn bloemen in elke maand van het jaar zaaien. Als ik het klimaat verander, speciaal voor pioenrozen, dan kan ik ze het hele jaar oogsten.

ja dat het kan snap ik ook, maar welke tuinder laat er voor een bosje pioenen voor TO zijn kas koelen? Vrijwel alle kassen zijn verwarmd om bloei en groei juist te voorspoedigen

Maar als jij het wel kan, kan jij toch de pioenen leveren?
quote:verhuisd schreef op 28 augustus 2014 @ 19:08:

Alles kan als je maar betaalt

Wij wilden eens eind november zonnebloemen voor een uitvaart. Dat moet een stuk sneller geregeld zijn en gelukt dankzij de bloemist!

(Waar denk je dat roosjes in de winter vandaan komen?? Juist, Kenia)prima voor het milieu
quote:pimpelmeesje67 schreef op 28 augustus 2014 @ 17:07:

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:md0110 schreef op donderdag 28 augustus 2014 17:10 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="pimpelmeesje67 in "Pioenrozen"" class="messagelink">pimpelmeesje67 schreef op 28 augustus 2014 @ 17:07</a>:</b>

Tja, dan bloeien ze niet hè. Lijkt me dus onmogelijk.</div></blockquote>

*Zucht*

Dat had ik al bedacht maar ik dacht desnoods uit een ander land o.i.d. . Of heeft iemand kennissen / familie die iets kunnen betekenen.. Lekker milieuvriendelijkkk weer! Misschien vind je wat tips in het hortensia topic!
Tja, maar als je met alle geweld pioenrozen wil voor je bruiloft op een moment dat ze niet natuurlijk in je achtertuin groeien, moet je niet gaan miepen over het milieu.
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 augustus 2014 @ 19:14:

[...]

ja dat het kan snap ik ook, maar welke tuinder laat er voor een bosje pioenen voor TO zijn kas koelen? Vrijwel alle kassen zijn verwarmd om bloei en groei juist te voorspoedigen

Maar als jij het wel kan, kan jij toch de pioenen leveren?

Er zijn dus tuinders die het hele jaar pioenrozen kweken.

TO kan daar naar op zoek.
ken jij die dan?
Ik woon niet eens in NL.
Voor de begrafenis van een geliefde in Januari heb ik zonnebloemen in laten vliegen uit Israel.

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven