Werk & Studie alle pijlers

Geld gestolen

29-08-2014 14:06 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet het even van me afschrijven en tijdens het schrijven hierover ook enorm zuchten en steunen...

Het volgende is het geval: ik heb vanochtend ontdekt dat er geld uit een kas op mijn werk is verdwenen. Deze kas wordt gebruikt om geld uit te geven aan clienten die niet zelfstandig hun geld kunnen beheren. Het geld dat er in zit is aldus uitsluitend bedoeld voor clienten. Voor personele dingen is er een andere kas die bewaard wordt op een andere plek. Bij het klaarzetten van het geld voor de volgende week ontdekte ik dat er 20 euro weg was verdwenen uit een envelop. Een half uur daarvoor had ik nog in die envelop gekeken en toen zat het geld er nog in. Ik heb daarna de ruimte verlaten, de kas en kast met sleutels dicht gedaan, de sleutels opgehangen in de sleutelkast en ben na een half uur teruggekomen en heb alles weer geopend en ontdekte toen dat het geld weg was. Heb dit meteen gemeld bij mijn leidinggevende via de mail, want zij is er maandag pas weer. Heb het ook verteld aan een collega die samen met mij de kas beheert en zij vertelde dat zij een tijdje terug ook ontdekte dat er geld weg was. Zij dacht echter dat zij zich vergist had en heeft de envelop waar geld uit was weer aangezuiverd. Het geld kan alleen maar door een personeelslid zijn weggenomen, dus door een rechtstreekse collega van mij. Het gaat me niet alleen om welke collega, maar het gaat mij erom dat er in mijn team iemand zit, die geld van clienten uit de kas haalt en aldus niet te vertrouwen is. En ik vind dit vreselijk. Ik heb sindsdien hoofdpijn en ben er misselijk van. Niet dat ik zelf vreselijk rechtschapen ben, maar geld stelen op je werk, en dan geld van cliënten dat doe je toch niet!
Het is dieptriest dat dit gebeurt. Ik hoop dat de collega gauw wordt opgespoord. In elk geval weet jij welke mensen er vandaag en in dat half uurtje aanwezig zijn, dus dat maakt het aantal verdachten al een stuk lager.
Nee, dat zou je niet moeten doen, maar het gebeurt vaak.

Kaart het maandag (samen met de collega die ook geld heeft gemist) aan bij de leidinggevende en laat haar/hem er actie op ondernemen.

Het lijkt me wel een rotsituatie, maar probeer het je niet teveel aan te trekken.
"En ik vind dit vreselijk. Ik heb sindsdien hoofdpijn en ben er misselijk van."

Is dit niet wat overdreven?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Weet je het zeker? Kunnen klanten ook bij de sleutels?

Het klinkt alsof er meerdere sleutel in omloop zijn, ook sleutels die makkelijk te bereiken zijn.

Wat dom dat je andere collega e.a. niet heeft gemeld en heeft aangevuld (zogenaamd uit eigen zaken of heeft zij die 20 euro weer uit jou envelop gehaald).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het aantal verdachten is (helaas) inmiddels teruggebracht tot 1. Wat mij betreft is de dader dus bekend, maar ik kan er nu niets mee totdat ik mijn leidinggevende heb gesproken. Vind het zo jammer dat dit is gebeurd.
quote:wondergirrrl schreef op 29 augustus 2014 @ 14:14:

Het aantal verdachten is (helaas) inmiddels teruggebracht tot 1. Wat mij betreft is de dader dus bekend, maar ik kan er nu niets mee totdat ik mijn leidinggevende heb gesproken. Vind het zo jammer dat dit is gebeurd.Hoezo?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Het aantal verdachten is (helaas) inmiddels teruggebracht tot 1. Wat mij betreft is de dader dus bekend, maar ik kan er nu niets mee totdat ik mijn leidinggevende heb gesproken. Vind het zo jammer dat dit is gebeurd.Heeft diegene bekent?
quote:Nouschi schreef op 29 augustus 2014 @ 14:13:

Is dit niet wat overdreven?Dacht hetzelfde
I'm a goal digger.
Jij en je collega zullen ook verdachten zijn. Iedereen die toegang heeft tot de sleutels in elk geval. Voor jezelf ben je er al uit. Zou je het kunnen bewijzen?
Er zijn zeker geen meerdere sleutels in omloop en clienten kunnen niet bij de sleutels komen. Die bevinden zich in een afgesloten ruimte waar alleen personeel kan komen.
quote:Nouschi schreef op 29 augustus 2014 @ 14:13:

Is dit niet wat overdreven?Nee. Jij vindt van wel begrijp ik?
Wat jou betreft is de dader bekend?

Heb je bewijs? Beetje lullig als iemand onterecht van een dief wordt beschuldigd door zijn/haar eigen collega's. Zijn er camera's? Heb je het diegene zelf gevraagd?
I'm a goal digger.
Zolang er niemand bekent heeft heb (begrijpelijk) geen poot om op te staan. Iemand aanwijzen als potentiele dader daar schiet de situatie niks mee op.
Is jaren geleden bij mij op het werk ook gebeurd. Begrijp zoiets ook echt niet. 't Was helaas voor velen ook al meteen duidelijk wie het gedaan had en diegene heeft dat ook toegegeven. Is daarna ook direct ontslagen.
quote:claudine1982 schreef op 29 augustus 2014 @ 14:19:

Zolang er niemand bekent heeft heb je (begrijpelijk) geen poot om op te staan. Iemand aanwijzen als potentiele dader daar schiet de situatie niks mee op.
En nu?
quote:appagante schreef op 29 augustus 2014 @ 14:19:

[...]

Nee. Jij vindt van wel begrijp ik?Ja, ik vind van wel.
quote:appagante schreef op 29 augustus 2014 @ 14:19:

[...]

Nee. Jij vindt van wel begrijp ik?Ik vind het ook erg dat het gebeurd. En zeker als het door directe collega's gebeurd maar hoofdpijn en misselijk worden hierdoor, vind ik persoonlijk overdreven. Kotsen jullie ook als jullie de krant lezen?
I'm a goal digger.
Een verstoorde nachtrust door een baby is niet goed voor je concentratie merk ik. Dit is al de 2e keer
Vandaag werken er 5 mensen. Van die 5 was er eentje bezig met de kas (ik), 2 anderen waren in gesprek met clienten (heb ik gezien), een ander was aan de telefoon (heb ik gezien), de ander bevond zich met mij in de kamer waar ik met de kas bezig was (heb ik uiteraard ook gezien). Toen ik wegliep was de situatie nog steeds zo. Toen ik na dat half uur terug kwam, was er eentje uit gesprek maar nog niet terug op haar plek, de beller was uitgebeld, maar zat toen met een client te praten. Degene die met mij in de kamer was waar de kas stond was er toen weer en heeft als enige heen en weer gelopen tussen die kamer en de kamer waar de sleutels zich bevonden. Dat heb ik gezien toen ik bij de printer stond.
Met andere woorden: je weet niks.
quote:wondergirrrl schreef op 29 augustus 2014 @ 14:29:

Vandaag werken er 5 mensen. Van die 5 was er eentje bezig met de kas (ik), 2 anderen waren in gesprek met clienten (heb ik gezien), een ander was aan de telefoon (heb ik gezien), de ander bevond zich met mij in de kamer waar ik met de kas bezig was (heb ik uiteraard ook gezien). Toen ik wegliep was de situatie nog steeds zo. Toen ik na dat half uur terug kwam, was er eentje uit gesprek maar nog niet terug op haar plek, de beller was uitgebeld, maar zat toen met een client te praten. Degene die met mij in de kamer was waar de kas stond was er toen weer en heeft als enige heen en weer gelopen tussen die kamer en de kamer waar de sleutels zich bevonden. Dat heb ik gezien toen ik bij de printer stond.Je bent gepromoveerd tot Jessica Fletcher,?
Klopt. Ik weet niets en heb alleen een verdenking. Daar kan ik op dit moment ook niets mee. Normaal gesproken zou ik iedereen meteen bij elkaar roepen om dit te bespreken en overleggen wat te doen, maar behalve de collega met wie ik dit heb besproken, was iedereen weg. Na mijn korte overlegje met haar bleek iedereen op huisbezoek te zijn gegaan en men komt niet meer terug. Dat wordt dus wachten tot maandag.

Het aantal verdachten is (helaas) inmiddels teruggebracht tot 1. Wat mij betreft is de dader dus bekend, maar ik kan er nu niets mee totdat ik mijn leidinggevende heb gesproken. Vind het zo jammer dat dit is gebeurd.Hopelijk verdenken ze jou niet. Jij weet dat je het niet bent geweest maar onschuldig van iets beschuldigd worden, daar word je niet vrolijk van.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven