Morgen is het zover..
donderdag 28 augustus 2014 om 10:39
Morgen sta ik tegenover mijn vader in de rechtbank. Hij heeft mij jarenlang misbruikt en met hulp van enkele familieleden heb ik toch aangifte gedaan anderhalf jaar geleden. Het hele gezin is stuk. Mijn ouders, broer, zus en zwager spreek ik niet meer.
Vorig jaar heb ik een hele lieve vriend ontmoet die me steunt door dik en dun en inmiddels ben ik 25 weken zwanger. Het gaat best goed met mij al zal nooit alles van mijn verleden weg gaan. Angsten en spanning ben ik heel gevoelig voor.
En dat is het probleem, ik ben zo zenuwachtig voor morgen! En ik kan het niet van mij af zetten en ik wil dit ons ongeboren kind niet aandoen. Ik heb de laatste dagen al redelijk veel last van harde buiken en die zijn ook vanmorgen weer prominent aanwezig. Ik zoek al afleiding maar nu het laatste deel in huis toch ook echt wel schoon is zoek ik wat anders. Dus heeft er iemand tips om er mee om te gaan? Of iemand die mij even een virtuele schop onder de kont kan geven?
Vorig jaar heb ik een hele lieve vriend ontmoet die me steunt door dik en dun en inmiddels ben ik 25 weken zwanger. Het gaat best goed met mij al zal nooit alles van mijn verleden weg gaan. Angsten en spanning ben ik heel gevoelig voor.
En dat is het probleem, ik ben zo zenuwachtig voor morgen! En ik kan het niet van mij af zetten en ik wil dit ons ongeboren kind niet aandoen. Ik heb de laatste dagen al redelijk veel last van harde buiken en die zijn ook vanmorgen weer prominent aanwezig. Ik zoek al afleiding maar nu het laatste deel in huis toch ook echt wel schoon is zoek ik wat anders. Dus heeft er iemand tips om er mee om te gaan? Of iemand die mij even een virtuele schop onder de kont kan geven?
I may be young, but I'm not dumb.
vrijdag 29 augustus 2014 om 21:01
zaterdag 30 augustus 2014 om 09:15
Dankjewel iedereen! Ik stond vanmorgen op met een gevoel van rust. Heel vreemd als je al 1,5 jaar in spanning wacht op de volgende stap. Ik denk dat ik helemaal moet wennen aan stressloos zijn. Maar dat gaat goed komen!
Dit heb ik met mijn familie toch maar even bereikt!
zaterdag 30 augustus 2014 om 18:18
quote:ironwill schreef op 30 augustus 2014 @ 09:15:
Dankjewel iedereen! Ik stond vanmorgen op met een gevoel van rust. Heel vreemd als je al 1,5 jaar in spanning wacht op de volgende stap. Ik denk dat ik helemaal moet wennen aan stressloos zijn. Maar dat gaat goed komen!
Ik krijg echt kippenvel van het nieuwsbericht.
Ik heb zelf ook eens meegemaakt dat een strafzaak in de media kwam en dat gaf mij echt een kick. Het is dan denk ik ook de erkenning die je krijgt en die je zo hard nodig hebt.
Maar jij kunt absoluut trots zijn op jezelf!
Ik krijg echt kippenvel van het nieuwsbericht.
Ik heb zelf ook eens meegemaakt dat een strafzaak in de media kwam en dat gaf mij echt een kick. Het is dan denk ik ook de erkenning die je krijgt en die je zo hard nodig hebt.
Maar jij kunt absoluut trots zijn op jezelf!
zaterdag 30 augustus 2014 om 18:32
Ik vind het enorm naar voor je dat je dit allemaal hebt moeten ondergaan in je jeugd. Ik vind het ongelofelijk sterk van je dat je dit met steun en liefde van je echte familieledrn zo ver bent gekomen. Ik hoop dat je nu eindelijke deze afschuwelijke tijd kan afsluiten en kan starten met een mooie kindje en een geweldig gezin! Dikke knuffel
zaterdag 30 augustus 2014 om 18:44
Sorry, mss een beetje of topic maar hier ben ik echt over verbaasd...
Een werkstraf van 120 uur voor het stelsmatig seksueel misbruik van een kind 14 jaar lang?
En dat is maar de eis, dat wil niet zeggen dat de dader dat daadwerkelijk krijgt. Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden.
Een werkstraf van 120 uur voor het stelsmatig seksueel misbruik van een kind 14 jaar lang?
En dat is maar de eis, dat wil niet zeggen dat de dader dat daadwerkelijk krijgt. Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
zaterdag 30 augustus 2014 om 18:44
Ik heb respect voor jou!!
De rechtbank kan trouwens ook nog meer dingen bewezen achten dan de OvJ, en zij kunnen ook boven de strafeis gaan zitten.
En sowieso moet hij die werkstraf doen, naast zijn gewone werk, en hij komt na veroordeling niet meer in aanmerking voor zo ongeveer alle banen en vormen van vrijwilligerswerk waar je een VOG voor nodig hebt voor de komende 7,5 jaar. En hoe denk je dat de buren naar hem kijken?
Kortom: hij gaat dit sowieso voelen.
Laat je ons weten hoe het afloopt?
De rechtbank kan trouwens ook nog meer dingen bewezen achten dan de OvJ, en zij kunnen ook boven de strafeis gaan zitten.
En sowieso moet hij die werkstraf doen, naast zijn gewone werk, en hij komt na veroordeling niet meer in aanmerking voor zo ongeveer alle banen en vormen van vrijwilligerswerk waar je een VOG voor nodig hebt voor de komende 7,5 jaar. En hoe denk je dat de buren naar hem kijken?
Kortom: hij gaat dit sowieso voelen.
Laat je ons weten hoe het afloopt?
zaterdag 6 september 2014 om 02:04
quote:ironwill schreef op 30 augustus 2014 @ 09:15:
Wat ontzettend moedig en sterk van je! Groot respect!
Ik hoop dat je het nu kunt afsluiten voor zover mogelijk en heel veel geluk met je aankomende gezinnetje!
Wat ontzettend moedig en sterk van je! Groot respect!
Ik hoop dat je het nu kunt afsluiten voor zover mogelijk en heel veel geluk met je aankomende gezinnetje!
Ab imo pectore
donderdag 11 september 2014 om 07:51
Ik lees dit topic nu pas maar ik wil even zeggen dat ik je heel dapper vind. Wat fijn dat sowieso 3 punten bewezen geacht werden, die erkenning lijkt me heel prettig? Mijn zus en ik zijn vroeger (fysiek en psychisch) mishandeld door onze vader en ik snak nog steeds naar erkenning.
De uitspraak is zeker bijna of is deze al geweest? Een werkstraf voor zoiets vreselijks is natuurlijk te gek voor woorden, ik hoop dat de straf hoger uitpakt en dat je lekker kan genieten van de rest van je zwangerschap.
De uitspraak is zeker bijna of is deze al geweest? Een werkstraf voor zoiets vreselijks is natuurlijk te gek voor woorden, ik hoop dat de straf hoger uitpakt en dat je lekker kan genieten van de rest van je zwangerschap.
vrijdag 12 september 2014 om 16:26
vrijdag 12 september 2014 om 18:26
Het is inderdaad heel erg jammer dat hij is vrijgesproken. Maar met recht kan ik zeggen dat ik mij dagelijks in de spiegel kan aankijken. Mijn zus, moeder en vader hebben alles, maar dan ook echt alles bij elkaar gelogen. Overbodig om te zeggen dat ze hier nooit meer welkom zijn. Ondanks dat ik het heb afgesloten kan ik niet aan mijn familie denken zonder dat er enorme woede bij komt kijken. Ik kan gewoon niet geloven dat zij een pedofiel verkiezen boven het slachtoffer. Maar 1 ding weten ze misschien niet, ik ben er sterker uitgekomen dan zij allemaal. En als zij er achter komen wat werkelijk goed en fout is, dan is er niemand om hun op te vangen want in mijn omgeving zijn ze uitgekotst. Net zoals in hun eigen omgeving.