Geld & Recht alle pijlers

belastingdienst

31-08-2014 16:10 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik heb een voorlopige aanslag inkomen gedaan voor de alleenstaande ouder korting en combinatiekorting. Nou kwam daar een leuk bedrag uit dat ik terug krijg van de belasting. Weet iemand hoelang dat normaal gesproken duurt voordat dat uitbetaald word? Het zou mooi van pas komen aangezien ik net in een verhuizing zit.
Nee, dat is niet te zeggen. De wegen van de Belastingdienst zijn ondoorgrondelijk als ze moeten betalen. Als jij geld aan hen moet betalen, is het altijd wel heel duidelijk wanneer dat moet.
Voor de voorlopige teruggaaf/aanslag hebben ze een verwerkingstermijn van 6 weken maar of dat ook hiervoor gelt, durf ik niet te zeggen. Even bellen naar de Belastingtelefoon?
I'm a goal digger.
http://www.belastingdiens ... jgt/belasting_terugvragen

Wanneer krijgt u bericht?

Doet u over het afgelopen jaar voor 1 april aangifte? Dan krijgt u uiterlijk 1 juli van ons bericht.

Doet u na 1 april aangifte, of doet u aangifte over een eerder jaar? Dan krijgt u binnen 3 maanden van ons bericht.

U krijgt meestal eerst een voorlopige aanslag, waarin het bedrag staat dat u terugkrijgt. Later ontvangt u de definitieve aanslag. U kunt ook meteen een definitieve aanslag krijgen, waarin het bedrag staat dat u terugkrijgt.

Uitbetaling

Een aantal dagen nadat u de aanslag hebt ontvangen, wordt het bedrag op uw rekening gestort.
Hahaha ja dat vind ik zo vervelend bij de belastingdienst. Ze geven zelf ook altijd van die lange termijnen aan. Binnen 8 weken zeiden ze maar misschien had iemand ervaring hiermee. @ naara het gaat niet om de aangifte maar om voorlopige aanslag
quote:druifje* schreef op 31 augustus 2014 @ 16:54:

Hahaha ja dat vind ik zo vervelend bij de belastingdienst. Ze geven zelf ook altijd van die lange termijnen aan. Binnen 8 weken zeiden ze maar misschien had iemand ervaring hiermee. @ naara het gaat niet om de aangifte maar om voorlopige aanslagJij verzorgt de aangifte, al dan niet voorlopig. De belastingdienst doet dan de aanslag, ook al dan niet voorlopig....
Je weet dat je alleen recht hebt op de alleenstaande ouderkorting als je in het jaar minimaal 6 maanden aantoonbaar alleenstaande ouder bent?

En je weet ook dat per 2015 de alleenstaande ouderkorting komt te vervallen?

Mijn ervaring is dat zo een aanvraag vrij vlot (gemiddeld 4 tot 6 weken) verwerkt wordt. Bedrag krijg je trouwens in maandelijkse termijnen uitbetaalt
Wie wind zaait zal storm oogsten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven