Boek geleend.

02-09-2014 15:09 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb van iemand een boek te leen gekregen.

Die heb ik aan mijn man mee ge geven om aan die gene terug te geven.

Die heeft het aan mensen gegeven van de camping die de des betreffende persoon ken.

Die staan op de camping waar we beiden van af ge gaan zijn.

Ik kon het niet zelf brengen omdat ik een zweepslag had en ik heb hem in goed vertrouwen aan mijn man mee gegeven en ze heeft zelf aan gegeven om het op de camping af te geven aan hun oude buurtjes.

Nu wordt ik steeds op Facebook benadert dat ze haar boek terug wilt die ik niet terug heb ge geven volgens haar,maar ik heb al 3x aan gegeven dat het hier niet ligt en dat mijn man met niks thuis is gekomen dus is af gegeven.

Nu wordt ik beschuldigd van iets wat ik niet leuk vindt,

Of ik altijd met geleende spullen zo om ga.

Ik ben zeer zuinig op mijn spullen en ook van anderen.

Ik heb haar verwijdert van Facebook omdat ik niet steeds lastig gevallen wilt worden.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?.
Ik heb geen vet, ik heb alleen veel knuffelvlees.
Als de vriendschap je veel waard is, nieuw boek kopen. Waarom geef je het aan derde mee en zorg jezelf niet dat het bij de juiste persoon komt.
Wat een omslachtige manier om iets terug te geven zeg! Je had het gewoon persoonlijk terug moeten geven ipv via via via. Dan had je dit probleem niet gehad.

Ik zou voor nu navraag doen bij die mensen aan wie je man het heeft afgegeven. Komt daar niks uit, dan zou ik het boek nieuw kopen voor haar en persoonlijk terug geven.

Haar van facebook verwijderen vind ik overigens bijzonder kinderachtig. Jij leent iets en geeft het niet terug. En als ze dan navraag doet bij jouw, verbreek je al het contact zomaar? Asociaal als je het mij vraagt.
Je excuus aanbieden, dat je niet zelf dat boek aan haar hebt terug gegeven. Je hebt hebt tenslotte ook van haar zelf ontvangen toch?

En als de wiedeweerga zorgen dat je dat boek achterhaalt bij de kennis van een kennis van de melkboer, van de overbuurman die ze broer....

En het dan alsnog persoonlijk gaan brengen, met een bosje bloemen erbij.
Tja. Je had het beter rechtstreeks aan die mensen terug kunnen geven. Dan had je dit niet gehad. Ik begrijp dat hun er niet blij mee zijn. Ik had het boek waarschijnlijk vergoed.
** en dit is dus de reden dat ik geen boeken meer uitleen, komt alleen maar gezeur van **
Dit klinkt niet echt als zuinig zijn op andermans spullen. Je hebt het via via af laten geven. Weet je zeker dat je man of die andere mensen het boek hebben doorgegeven? Het was jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat ze het boek terugkregen en dat is niet goed gegaan. Terecht dat zij het niet leuk vinden.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Je moet er gewoon voor zorgen dat zij haar boek terug krijgt, jij hebt het boek geleend dus ben jij er verantwoordelijk voor dat zij hem ook terug krijgt
Ik kon het niet zelf brengen omdat ik een zweepslag had en ik heb hem in goed vertrouwen aan mijn man mee ge geven en ze heeft zelf aan ge geven om het op de camping af te staan aan haar oude buurtjes die zouden het aan haar geven.
Ik heb geen vet, ik heb alleen veel knuffelvlees.
Lekker sociaal om haar maar gelijk van facebook te verwijderen, terwijl ze gewoon gelijk heeft..

Wat ik zou doen is bij de campingkennissen te raden gaan waar het boek is gebleven en het direct terug vragen. Als zij het niet hebben of niet kunnen geven, dan zou ik het boek nieuw kopen en dat nieuwe exemplaar met een excuusvermelding afgeven aan de oorspronkelijke eigenaar van het boek.

En vanaf nu nooit meer via een risicovolle omweg proberen een geleend product terug te geven, want het is inderdaad niet bepaald netjes om spullen van een ander aan een andere kennis af te geven.
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 15:15:

Ik kon het niet zelf brengen omdat ik een zweepslag had en ik heb hem in goed vertrouwen aan mijn man mee ge geven en ze heeft zelf aan ge geven om het op de camping af te staan aan haar oude buurtjes die zouden het aan haar geven.Dan ga je naar die oude buurtjes en vraag je waar het boek is gebleven
Ik had eerst bij die mensen van de camping nagevraagd waar dat boek was gebleven.

Als het dan niet boven water was gekomen had ik een nieuw boek voor haar gekocht.

Heel asociaal dat je haar van Facebook hebt gegooid. Daarmee beken je overigens ook schuld, je neemt de verantwoordelijkheid niet voor het terug brengen van spullen die aan jou waren toevertrouwd.
quote:morgenroos schreef op 02 september 2014 @ 15:15:

Ik kon het niet zelf brengen omdat ik een zweepslag had en ik heb hem in goed vertrouwen aan mijn man mee ge geven en ze heeft zelf aan ge geven om het op de camping af te staan aan haar oude buurtjes die zouden het aan haar geven.

Dan had je nog beter met haar kunnen overleggen hoe je zorgde dat het weer terug kwam. Dat je het aan je man hebt meegegeven is natuurlijk niet erg. Maar dat hij het niet rechtstreeks aan die vriendin gaf, maar weer viavia, dat is wel nogal slordig.

Het is niet aan jou om het weg te geven aan die oude buurtjes, zolang het niet jouw product is en je er niet expliciet toestemming voor hebt van de eigenaar.
Weet je vriendin wel dat je man het aan de buren heeft gegeven? Misschien denkt zij wel dat je bedoelt dat je man het aan haar heeft gegeven en zijn de buren het vergeten.

Als het echt niet boven water komt zou ik een nieuw boek voor haar kopen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Naara schreef op 02 september 2014 @ 15:13:

** en dit is dus de reden dat ik geen boeken meer uitleen, komt alleen maar gezeur van **Hier ook, ik werd er gek van dat mensen spullen die ik aan hun leende weer 'doorleenden' aan anderen. En dan moest ik maar proberen te bij te houden waar mijn spullen waren en ze weer terug zien te krijgen. Afgeragd en wel
Jij hebt een boek geleend, dan moet jij zorgen dat zij haar boek (of een nieuw-boek) krijgt
Wat je kan doen? Erkennen dat je onzorgvuldig bent geweest en ofwel het boek achterhalen en alsnog aan haar teruggeven ofwel een vervangend exemplaar kopen. In beide gevallen met een bos bloemen en excuses.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Wat een verschrikkelijk spelling trouwens!
Moutarde
Misschien meer boeken lezen?

Niet geleend van kennissen maar van de bieb?

Het zal allicht je Nederlands ten goede komen.
Ik zou ook boos zijn als ik haar was.

Je had het gewoon zelf terug moeten geven of je man had het haar moeten geven.

Niet via via.

Kinderachtig hoor om haar te gaan verwijderen.

Koop haar een nieuw boek en een bosje bloemen om je excuus aan te bieden.

Jij bent hier degene die fout zit.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Dit meen je niet, je hebt haar verwijderd van facebook?

Omdat jij niet zuinig bent omgegaan met haar boek?

Had hem zelf bij haar afgeleverd of had man het boek bij haar laten brengen maar niet weer aan anderen geven.

Had het boek per post gestuurd, was het ook aan gekomen.

Bied je excuus aan en koop een nieuw boek.
Jij geeft het aan man

Man geeft het aan buren op de camping

Boek is niet terug bij de eigenaresse

Jij mag nu naar de buren om het boek te halen en bij je vriendin te brengen. Je kan dit niet haar probleem maken. Het is jouw verantwoordelijkheid.
Wat een tokkiegedrag om haar gelijk van facebook te verwijderen. Jij leent iets van iemand en raakt het kwijt. Staat je netjes. Je kan nu wel naar alles en iedereen gaan wijzen, maar uiteindelijk ben jij degene die het niet zuinig met haar spullen bent omgegaan.
Zij heeft haar boek niet teruggekregen dus terecht dat ze boos is.

Dan kan jij wel allerlei andere mensen de schuld geven maar aan die mensen had ze het boek niet uitgeleend. Wel aan jou.

Jij bent dus diegene die er verantwoordelijk voor is dat ze dat boek terug krijgt en als je dat niet kan omdat het verdwenen is dan koop je een nieuwe voor haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven