Riga

01-09-2014 10:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

In december ga ik een weekendje naar Riga. Iemand die er ook in de winter was en tips heeft? Ik ben ook nog opzoek naar een hotel daar. Iemand goede ervaringen met een bepaald hotel?

Groetjes

Tine
Ik ben in een Raddinson Blu hotel geweest. Erg goed en niet veel duurder. Ik was eind november in Riga. Ze zijn daar dol op stoken, dus overal waar je binnenkomt is het erg warm, zelfs als je bijvoorbeeld een winkelcentrum binnenloopt, dus ook in de hotels.

Ik vond het een leuke stad om rond te kijken. De markthallen (oude zeppelinhallen) vond ik het leukst.

Wij zijn ook een dagje buiten Riga geweest om te gaan bobsleeën. Ook erg leuk.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Wij zijn er een paar weken geleden geweest, erg leuke stad voor een weekendje. Geen winter-tips dus. Vond zelf het uitzicht vanaf het gebouw van het Latvian Academy of Sciences (aka Stalins Birthday cake) erg mooi. Daarnaast naar een tentoonstelling en rondleiding geweest van het voormalige KGB-gebouw. Erg indrukwekkend. Een erg leuk restaurantje vonden wij Folkclub Ala, gezellig, goed en goedkoop eten en `s avonds live-muziek.

Wat wij erg handig vonden was spotted-by-local, dan kan je voor 3 euro een pdf downloaden met allerlei leuke dingen.
Leuke stad! Lekker rondwandelen en gebouwen kijken. Upisha appartments is relaxed. Spotted by locals is een goeie tip, online (niet als app) gratis.
Go green, fuck a vegetarian
Ook vorige maand geweest, dus evenmin wintertips. Zeppelinhallen/centrale markt wel heel leuk. Daar in de buurt ligt ook het Spikeri distirct, vroeger pakhuizen, nu een heel erg creatieve buurt met leuke adresjes. Ligt niet zo heel ver van de centrale markt, maar wel de andere kant op als het centrum.

Leuke stad, maar na twee dagen had ik het wel gezien. Wij logeerden in Jurmala, in een spa hotel (sauna's zijn de moeite in Letland. Doen!). Alleen is dat echt een kustplek dus helemaal niks voor een citytrip.

Zijn ook nog een dagje naar Cesis en Sigulda geweest, maar eigenlijk geen idee hoe je daar geraakt met het openbaar vervoer. (wij deden een rondreis met de auto).
Da's dus wel een tip als je in de stad verblijft: Een dagje naar Jurmala met zo'n lekkere ouderwetse ijzeren oostbloktrein.

Wij hadden een ruim appartement, vorig jaar, midden in het oude centrum. Ingericht als een tienerkamer uit de jaren zeventig. Alles oranje. Zelden zo gelachen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Naar Sigulda kun je met de trein. Daar is ook de bobsleebaan.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Dank je wel voor de vele tips al!!!
Wij zijn van plan midden maart voor vier dagen naar Riga te gaan. Iemand nog tips voor een betaalbaar appartement in het centrum? Wij zijn met drie personen. En dingen die we echt niet moeten overslaan als we daar zijn?

Het lijkt me een hele bijzondere stad, heb er zin in!
Hey, leuk. Wij gaan in de zomer 3 weken naar de Baltische staten. We vliegen eerst naar Riga. Zijn er mensen geweest in Letland, Estland en Litouwen?

Wij onderzoeken ook de mogelijkheid of je via die landen Rusland makkelijk binnen komt. Iemand?
Geloof niet alles wat je denkt.
Hele leuke stad! Je kunt fantastisch eten bij restaurant Vincents, hier hebben al heel wat beroemdheden gegeten. Wat ook erg leuk is, is de skyline bar, helemaal bovenin het Radisson Blu hotel. Hier sliepen wij ook, was prima. Een dagtrip naar Sigulda is ook een aanrader. Veel plezier!
quote:Seregnaz schreef op 23 januari 2015 @ 10:44:

Hey, leuk. Wij gaan in de zomer 3 weken naar de Baltische staten. We vliegen eerst naar Riga. Zijn er mensen geweest in Letland, Estland en Litouwen?

Wij onderzoeken ook de mogelijkheid of je via die landen Rusland makkelijk binnen komt. Iemand?

Over de grensovergang naar Rusland weet ik niks, maar ik ben een jaar of 4-5 geleden in een kleine maand van Vilnius naar Tallinn getrokken per openbaar vervoer (dat was nogal uitdagend...). Ik vond Estland het mooiste (en de Esten het minst afstandelijk), vooral de eilanden aan de westkust waren de moeite waard.

Letland vond ik zelf het minste land, aan de westkust is Liepaja wel leuk voor een dag, en Riga natuurlijk, maar Sigulda vond ik dan weer tegenvallen.

De Curonian Spit bij Klaipeda in Litouwen vond ik prachtig, met de bus naar Nida en daar een fiets huren om door de bossen en duinen te fietsen. Erg mooi!

De mensen lopen er niet over van enthousiasme is mijn ervaring, erg behulpzaam en open waren ze allemaal niet (afgezet tegen andere delen van Europa). Maar dat zit ongetwijfeld in hun cultuur, dus ik wil het ze niet al te zwaar aanrekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven