Kunst!
zondag 7 september 2014 om 20:51
Hallo allemaal!
Ik heb getwijfeld over waar ik dit zou plaatsen aangezien het voor velen onder werk en studie zou vallen, maar misschien voor een groot deel ook onder vrije tijd. Vandaar dus maar geplaatst bij overig.
Ik heb hier een topic over kunst gemist! Ik hoop dat ik niet de enige ben. Ik zou hier graag ervaringen willen delen, onze creaties kunnen posten en elkaar feedback geven.
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Ik heb getwijfeld over waar ik dit zou plaatsen aangezien het voor velen onder werk en studie zou vallen, maar misschien voor een groot deel ook onder vrije tijd. Vandaar dus maar geplaatst bij overig.
Ik heb hier een topic over kunst gemist! Ik hoop dat ik niet de enige ben. Ik zou hier graag ervaringen willen delen, onze creaties kunnen posten en elkaar feedback geven.
Ik kijk uit naar jullie reacties!
The most courageous act is still to think for yourself.
zondag 7 september 2014 om 20:55
Ik trap uiteraard af:
Mijn interesse gaat uit naar de opleiding product design. Ik heb tot nu toe vooral veel geschilderd en gekleid. Ik ben sinds kort begonnen met een algemene vooropleiding. Dit is voor het eerst dat ik echt wat met kunst doe. Erg spannend, maar bij de opleiding waren ze best positief.
Mijn interesse gaat uit naar de opleiding product design. Ik heb tot nu toe vooral veel geschilderd en gekleid. Ik ben sinds kort begonnen met een algemene vooropleiding. Dit is voor het eerst dat ik echt wat met kunst doe. Erg spannend, maar bij de opleiding waren ze best positief.
zondag 7 september 2014 om 23:48
Leuk dat ik hier niet de enige ben. En Scamp, goed in schilderen zijn is een erg breed begrip. Caravaggio beheerst het realistische schilderen van de barok erg goed. Dat is inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Toch zijn er genoeg schilders die erg bekend waren en dat ook niet konden. Heb je ooit geprobeerd wat met het schilderen te doen? In de zin van een opleiding of werk ofzo?
zondag 7 september 2014 om 23:59
maandag 8 september 2014 om 06:28
maandag 8 september 2014 om 08:11
Ik snap je hoor! Maar goed, wie beslist er dan of het wel of geen kunst is. Daar zijn geen duidelijke regels voor. Ook zijn er zoals jij benoemd inderdaad kunstenaars die wel erg goed realistisch konden schilderen maar er bewust voor gekozen hebben meer richting abstractie te gaan. Maar toch zijn er ook een paar bij die de technieken van het realisme niet zo goed onder de knie hadden als bijv. Carvaggio.
maandag 8 september 2014 om 12:09
Ik maak in elk geval geen kunst. Dat is aan kunstenaars. Mijn gefröbel kunst noemen, vind ik aanmatigend tegenover degene die het wel maken. Dan stel je de kunde en ambacht van een professional gelijk aan dat van de hobbyist.
Ik doe ook aan sport, maar noem mezelf geen topsporter.
En als je niet wil dat de terminologie ter discussie staat, gebruik dan de juiste woorden voor je doel. Dan heb je ook een grotere kans dat men on topic blijft.
Ik wil best meedenken hoor:
- het grote fröbeltopic (volgens mij is er al een groot knutseltopic)
- poging tot Picasso
- wat heb jij onlangs geschilderd?
- Viva Bob Rossers
- creabea babes
Ik doe ook aan sport, maar noem mezelf geen topsporter.
En als je niet wil dat de terminologie ter discussie staat, gebruik dan de juiste woorden voor je doel. Dan heb je ook een grotere kans dat men on topic blijft.
Ik wil best meedenken hoor:
- het grote fröbeltopic (volgens mij is er al een groot knutseltopic)
- poging tot Picasso
- wat heb jij onlangs geschilderd?
- Viva Bob Rossers
- creabea babes