Kunst!

07-09-2014 20:51 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb getwijfeld over waar ik dit zou plaatsen aangezien het voor velen onder werk en studie zou vallen, maar misschien voor een groot deel ook onder vrije tijd. Vandaar dus maar geplaatst bij overig.

Ik heb hier een topic over kunst gemist! Ik hoop dat ik niet de enige ben. Ik zou hier graag ervaringen willen delen, onze creaties kunnen posten en elkaar feedback geven.

Ik kijk uit naar jullie reacties!
The most courageous act is still to think for yourself.
Ik trap uiteraard af:

Mijn interesse gaat uit naar de opleiding product design. Ik heb tot nu toe vooral veel geschilderd en gekleid. Ik ben sinds kort begonnen met een algemene vooropleiding. Dit is voor het eerst dat ik echt wat met kunst doe. Erg spannend, maar bij de opleiding waren ze best positief.
Oh, ik dacht Caravaggio enzo.

Sorry, ik ben verder niet kunstzinnig.
Hoi TO ook ik heb hier wel interesse in maar de creaties delen is voor mij nog niet aan de orde omdat ik nog geen plaatjes kan plakken.Jammer.
Ik schilder maar ik ben er absoluut niet goed in.

Wel hou ik ontzettend van kunst. Zoals Caravaggio inderdaad.
Leuk dat ik hier niet de enige ben. En Scamp, goed in schilderen zijn is een erg breed begrip. Caravaggio beheerst het realistische schilderen van de barok erg goed. Dat is inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Toch zijn er genoeg schilders die erg bekend waren en dat ook niet konden. Heb je ooit geprobeerd wat met het schilderen te doen? In de zin van een opleiding of werk ofzo?
En wilmaiy, ik moest zelf eerst even zoeken waarom je zei dat NOG geen plaatjes kon plakken. Maar nu snap ik hem. Ben er helaas dan nu ook achter dat ik het nog niet kan. Jammer ja! Maar vertel, wat doe je en wat voor werken maak je?
Dat je kan tekenen en schilderen, wil nog niet zeggen dat je kunst maakt.

De legio voorbeelden in de kunstgeschiedenis die van het realisme zijn afgestapt, kunnen wel degelijk goed naar waarheid creëren. Zo blijkt uit vroeg werk, schetsen en dergelijke.
Ik snap je hoor! Maar goed, wie beslist er dan of het wel of geen kunst is. Daar zijn geen duidelijke regels voor. Ook zijn er zoals jij benoemd inderdaad kunstenaars die wel erg goed realistisch konden schilderen maar er bewust voor gekozen hebben meer richting abstractie te gaan. Maar toch zijn er ook een paar bij die de technieken van het realisme niet zo goed onder de knie hadden als bijv. Carvaggio.
Noem er eens een paar...
Wel/geen kunst zit voor een groot deel in wel/niet professioneel gemaakt werk.
Tja, ik teken en schilder zelf ook. Maar om dat nou kunst te noemen? Neuh.

Verder heb ik een studie gedaan die heel veel met kunst te maken had en ik ben regelmatig in musea te vinden.
Het is niet de bedoeling dat dit een discussie zou worden. Wil je misschien vertellen wat jij zoal maakt primer?
Maken niet meer, wel kunst academy gedaan. Verzamelen doen we wel des te meer....
Ik maak in elk geval geen kunst. Dat is aan kunstenaars. Mijn gefröbel kunst noemen, vind ik aanmatigend tegenover degene die het wel maken. Dan stel je de kunde en ambacht van een professional gelijk aan dat van de hobbyist.

Ik doe ook aan sport, maar noem mezelf geen topsporter.

En als je niet wil dat de terminologie ter discussie staat, gebruik dan de juiste woorden voor je doel. Dan heb je ook een grotere kans dat men on topic blijft.

Ik wil best meedenken hoor:

- het grote fröbeltopic (volgens mij is er al een groot knutseltopic)

- poging tot Picasso

- wat heb jij onlangs geschilderd?

- Viva Bob Rossers

- creabea babes
ik vind knutselen wat te veel lijken op aanklooien. Zullen we het dan maar houden op poging tot kunst?

De rozen van Heliogabalus, 1888, van Lourens Alma-Tadema

Kunst

IK ben niet echt dol op Caravaggio werken, mij te donker en sinister.

Mijn lievelingen zijn Botticelli en Jheronimus Bosch

De tuin der lusten (detail)
Ik ben ook vaak lekker bezig. Ik noem het geen schilderen, gewoon lekker kwasten. Kunst noem ik het zeker niet (kan totaal niet tekenen), maar ben wel fan van mijn eigen werk.
Ik ben dol op Ad Verstijnen!

Zijn speelse en kleurrijke schilderijen en beelden. Inspiratie haalt hij veelal uit kindertekeningen. Heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven