EFT therapie

07-09-2014 12:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bekend met deze therapie?

http://www.eftbehandeling ... pie:_liefdesverdriet.html
Deze mevrouw noemt zichzelf psychotherapeut(e), maar staat niet in het BIG register, tenzij ze een heel andere voorletter heeft-. Dat zou strafbaar zijn.

Als je niet over liefdesverdriet heen kan komen na een wat langere periode, is het misschien raadzaam via je huisarts om erkende hulp te vragen.
Ik zou naar hulp zoeken die wel echt werkt. Even googlen levert op:

"EFT has no benefit as a therapy beyond the placebo effect or any known-effective psychological techniques that may be provided in addition to the purported "energy" technique.[4] It is generally characterized as pseudoscience and has not garnered significant support in clinical psychology." linkje wikipedia

En als je hier kijkt, zie je dat je de 'therapie' ook heel gemakkelijk zelf kunt toepassen! Stuk goedkoper.
Bovendien zou ze geen geld van je hoeven vragen als het een psychotherapeut is, dat wordt door je verzekeraar vergoed. Lijkt mij niet heel professioneel allemaal.
water en zand
Ze is zelfs niet te vinden in het register van de EFT organisatie... Daar staan wel mensen op die soms ook een BIG registratie hebben.

Wat ik zo zie is dat er veel discussie is over de methode, er wel wat aanwijzingen zijn dat het misschien wat kan doen, maar algemeen geaccepteerd is het niet. Een vierdaagse quick fix voor liefdesverdriet lijkt me helemaal niet de bedoeling. Het belangrijkste lijkt me dat je of leert op eigen kracht over liefdesverdriet heen te komen (niet makkelijk, maar uiteindelijk word je er wel sterker van), of dat je echt adequate hulp krijgt met de issues die er voor zorgen dat je dat op dit moment niet zelf kan.

Sterkte.
quote:Anna37 schreef op 07 september 2014 @ 13:38:

Ze is zelfs niet te vinden in het register van de EFT organisatie... Daar staan wel mensen op die soms ook een BIG registratie hebben.

Dat komt omdat er twee EFT-therapieen zijn waarvan er een wel erkende psychotherapie is (de emotionally focussed therapy, website http://www.eft.nl/). De andere is gegoochel en geldklopperij: Emotional Freedom Techniques, http://www.eftnederland.nl/
Ah, goed dat je dat meldt bethweeter. Ik was al zo verbaasd zoveel BIG geregistreerden op die site te zien. Maar dat betreft dus een hele andere therapie.
Bedankt iedereen!

Ik denk dat ik het maar niet ga doen en als ik nog langer liefdesverdriet blijf houden naar de huisarts ga.

Ik heb het nu al bijna een jaar...
Ook de andere EFT therapie, Emotional Freedom Techniques, wordt toch echt door veel psychotherapeuten met een BIG-registratie aangeboden.
Maar er zitten inderdaad ook genoeg kwakzalvers bij...
Is het echt alleen maar liefdesverdriet? Een jaar is erg lang. Vraag me af wat er onder zit.
water en zand
Ja als het goed is is het alleen liefdesverdriet. Mijn gevoel voor mijn ex is nog helemaal niks veranderd en daar word ik een beetje gek van...
Oke, wil je ook niks aanpraten . Lijkt me lastig als dat maar niet minder wordt.
water en zand
Weet ik

Ja het is erg vervelend maja...
Wat maakt je liefdesverdriet? Ik bedoel, wat is/was er zo geweldig aan deze persoon dat je er niet zonder lijkt te kunnen?
water en zand
Ik had gewoon echt gedacht dat ik oud zou worden met hem. Hij was altijd zo lief voor me en ik voelde me gewoon echt op me gemak bij hem. Kon helemaal mezelf zijn bij hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven